Midgard Oberon ELLER Rotel RB-1091 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 97
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, sant nok.

Men hver sin smak... kanskje noen er på jakt etter akuratt disse?
    Sender de tilbake til mandagen tenker jeg.

Har Rotel aksjene gått veldig ned i dag tro?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, man kan ikke forvente at alle liker det samme. Personlig syntes jeg Rotel RB1092 låt veldig bra i lag med Klipsch RF-7. Men jeg vet at det finnes mangen ting som låter mye bedre enn rotel.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo som du er inne på viktig med match, og der spiller også rommet en viktig rolle. Det eneste som spiller inn mer enn rommet er høyttalerne.

Ideelt sett burde man aldri poste "knusende dom" eller "seiersrop" rundt forsterkere om man ikke har mulighet til annet enn å lytteteste dem på et begrenset antall høyttalere i ett eller noen få rom.

Slikt som dette:

Sitat Opprinnelig postet av gulikk
    Æ har testa Rotel monoblokka som artofdesign har. Æ var på Quadrophonisk lydtett rom på Hifi-asylet og det låt ræva i forhold til det andre forsterkeran. Kameraten min mente at dette spelte livskiten ut av folkan, men æ ba han bare ta med seg de fordømra dritforsterkeran igjæn og pelle seg et visst sted. Æ kjøpte CAMBRIDGE 740A som de hadde i samme rommet og det låter mye bære enn Rotel. Det skulle væra Råtten-el og ikkje Rotel.
    ...viser hvordan folk blir forledet av å tro de har "funnet svaret" og vet egenskapene til et produkt. Jeg vil heller si at man vet svært lite om et produkt før man har fått det til å låte skikkelig bra.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder helt og holdent med Snickers-is her.

Jeg har hørt disse blokkene prestere virkelig bra med spendor så at de ikke fungerer på utstyret ditt er ikke det samme som at det er dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ikke sagt det er dårlig, men overhodet ikke noe for meg.
    Anbefaler Abrahamsen fremfor de på mitt oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Rotel RB-1092 på Kappa 9.2i som dipper veldig lavt i impedans (reaktiv?) og var igrunn veldig fornøyd:-D

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av gulikk
    "Æ har testa Rotel monoblokka som artofdesign har. Æ var på Quadrophonisk lydtett rom på Hifi-asylet og det låt ræva i forhold til det andre forsterkeran. Kameraten min mente at dette spelte livskiten ut av folkan, men æ ba han bare ta med seg de fordømra dritforsterkeran igjæn og pelle seg et visst sted. Æ kjøpte CAMBRIDGE 740A som de hadde i samme rommet og det låter mye bære enn Rotel. Det skulle væra Råtten-el og ikkje Rotel."

Hadde du skrevet dette på en normal måte ,ok , men kjøper ikke det innlegget her. Hvordan testa dere dette og hvilke forsterkere er det snakk om?

Men smaken er som baken!
    Jeg er meget fornøyd med mine 1091, og til 15000,- lapper er de ett kupp!
    MASSE power er aldri dumt, og at det låter veldig bra med rette komboen utstyr og rom er jo en kjempebonus .

Finn noe annet nytt til 15000,- som orker like mye, låter såpass bra og tar lite plass så kan vi diskutere.

Hilsen inntil videre "Fan"

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Snickers her. Tror nok man skulle fått det til å låt bra. Kanskje pre-ampen burde vært noe annet. Kilden. De låt i vertfall utrolig bra på Klipsch RF7 og PS-Audio preamp og jungson moon harbor cd spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er at preampen og rotelen ikke snakker på rett måte sammen.
    Jeg er ikke god nok på sånt

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke til å stikke under en stol at ICE-power er mer kresent til utstyret rundt enn annet forsterkeri.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æ skulj tro du var itj va heilt i vigør når du kan si slikt. Æ veit at rommet va representativt for ka æ tæsta. Æ tvila på at du har noke bær rom enn ka æ hadd tæsta forsterkeran i.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er jo som du er inne på viktig med match, og der spiller også rommet en viktig rolle. Det eneste som spiller inn mer enn rommet er høyttalerne.

Ideelt sett burde man aldri poste "knusende dom" eller "seiersrop" rundt forsterkere om man ikke har mulighet til annet enn å lytteteste dem på et begrenset antall høyttalere i ett eller noen få rom.

Slikt som dette:

...viser hvordan folk blir forledet av å tro de har "funnet svaret" og vet egenskapene til et produkt. Jeg vil heller si at man vet svært lite om et produkt før man har fått det til å låte skikkelig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asså hadd æ betalt 15 lappa for no sånn svinshit, så hadd æ gått å hængt mæ... Men æ skjønne at du har anna å lev for enn hifi når du itj bryr dæ særleg.

Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Opprinnelig skrevet av gulikk
    "Æ har testa Rotel monoblokka som artofdesign har. Æ var på Quadrophonisk lydtett rom på Hifi-asylet og det låt ræva i forhold til det andre forsterkeran. Kameraten min mente at dette spelte livskiten ut av folkan, men æ ba han bare ta med seg de fordømra dritforsterkeran igjæn og pelle seg et visst sted. Æ kjøpte CAMBRIDGE 740A som de hadde i samme rommet og det låter mye bære enn Rotel. Det skulle væra Råtten-el og ikkje Rotel."

Hadde du skrevet dette på en normal måte ,ok , men kjøper ikke det innlegget her. Hvordan testa dere dette og hvilke forsterkere er det snakk om?

Men smaken er som baken!
    Jeg er meget fornøyd med mine 1091, og til 15000,- lapper er de ett kupp!
    MASSE power er aldri dumt, og at det låter veldig bra med rette komboen utstyr og rom er jo en kjempebonus .

Finn noe annet nytt til 15000,- som orker like mye, låter såpass bra og tar lite plass så kan vi diskutere.

Hilsen inntil videre "Fan"

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asså hadd æ betalt 15 lappa for no sånn svinshit, så hadd æ gått å hængt mæ... Men æ skjønne at du har anna å lev for enn hifi når du itj bryr dæ særleg.
    Krasse ord som ikke passer inn her er min mening.

Ser ikke hva disse monoblokkene gjør så feil med tanke på at de har en pris på 15k. Klart men kan få mye bedre lyd men ikke til denne prisenmed de kreftene, men smaken er jo ikke lik hos alle.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hva jeg skal svare på en såpass velformulert kommentar, har noen ideer , men tror jeg bør la være.......nei, forresten ;

1: Begynn med en litt mildere tone , du provoserer meg og sikkert noen andre.
    Du kan mene og påstå hva du vil selvsagt.

2: Kan jo komme hit å høre hvordan "svinshit" låter, så tar vi en diskusjon etterpå over en kaffekopp .Ta med Cambridgen og hvis du har mulighet.
    Sier ikke at disse Rotel blokkene er State of the art og du får helt sikkert MYE bedre ting , men er jo ikke det tråden handler om.

3: Joda, har ett par andre ting å leve for. Bryr meg om de og i likhet med lyd.

Mvh Rune

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ellers går det bra? :roll:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det er vel ikke til å stikke under en stol at ICE-power er mer kresent til utstyret rundt enn annet forsterkeri.
    Her er du inne på noe vesentlig. Med veldig lav dempningsfaktor i tillegg litt ekstra i bunnen er det lettere å få til et "lett å like"-lydbilde med mye forskjellig utstyr. Det gjelder selvsagt uansett teknologi.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til syvende og sist er det rommet, høytalerne, annen elektronikk og hvilken lyd man liker, som er det avgjørende for hva du synes blir best. Hva du synes lydmessig passer best til dine høytalere, rom og elektronikk forøvrig.

Og høre på krasse og ikke passende kommentarer fra andre er ikke konstruktivt eller passende i slike tråder.

Men men..

Har du (artofdesign) forresten funnet effektforsterkeren som passer deg best?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E tydli at du itj kan no om hifi.. Du ska itj sjå ka de gjør feil, men du ska hør!
    Også 15k? E de no nytt du har lært dæ her på forumet? Du kanj jo prøv å kalibrere ordbruken litt på det her treffet her http://avforum.no/forum/generell-inf...0-februar.html

Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Krasse ord som ikke passer inn her er min mening.

Ser ikke hva disse monoblokkene gjør så feil med tanke på at de har en pris på 15k. Klart men kan få mye bedre lyd men ikke til denne prisenmed de kreftene, men smaken er jo ikke lik hos alle.

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E tydli at du itj kan no om hifi.. Du ska itj sjå ka de gjør feil, men du ska hør!
    Også 15k? E de no nytt du har lært dæ her på forumet? Du kanj jo prøv å kalibrere ordbruken litt på det her treffet her http://avforum.no/forum/generell-inf...0-februar.html
    Hihi, nå må du slutta å frista

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal prøve å forklare deg hva det betydde , siden du har litt tungt for det :

Han har hørt de da vet du, og så da ikke helt hva de gjorde feil. Er en måte å si at han synes de kan være ok med rette kombinasjon utstyr i forhold til sin ganske greie pris. Alle skjønte det, utenom du.
    Neste spm ditt skjønte ikke jeg, men 15k betyr 15000,- norske kroner hvis det var det du lurte på. Den morsomheten(?) hvor du linker til landstreffet kan du jo og forklare i samme slengen.

Du har hatt 4 innlegg på forumet, med minst 4 IDIOTISKE kommentarer hvor du ber folk henge seg, forteller hva vi skal mene om produkter og påstar folk ikke kan en dritt, attpåtil med slitsomt-å-lese trøndersk gramatikk.

Beklager at jeg ødelegger tråden med å diskutere og være litt vel krass med han gutten der, men gjør meg litt forbanna sånn busemann oppførsel.
    Tar en Cola og en røyk jeg.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •