Min Erfaring Med Denon AVR3808 & B&W683 !!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min Erfaring Med Denon AVR3808 & B&W683 !!!

Heisann !

Tenkte eg kunne dele min erfaring med oppsettet denon avr receiver 3808 og b&w683!

Kjøpte på lørdagen b&w683 etter å i lengre tid lekt med tanken på å bytte ut mine b&w dm605s2. Har helt siden b&w683 kom ut ønsket å få testet disse pga. designet og alle de positive testene som har vært skrevet om disse.

Fikk koblet dem opp litt ut på kvelden etter ungene var i seng og høytalerene er virkelig griselekker, slank og ikke fullt så stor i dybden som mine dm605s2!

Først koblet jeg dem til 3808'en uten og bi-ampe dem, satt volume-limit til -20db slik at jeg ikke risikerte verken utganger eller terminaler på receiver/høytaler.

Spillte endel aukustisk musikk først, og lyden var nydelig, vil si den var enda litt klarere både diskant og mellomtonen enn mine dm605s2.
    Men merket også at høytalerene virkelig krever power, spillte det meste på -25db - -30db. Når eg satt på mere tung musikk som rock, rap, techno ble receiveren for pinglete etter mitt syn, da manglet det liksom bass og dynamikk.

Etter å ha prøvd oppsettet koblet opp på vanlig måte var det tid for å bi-ampe høytalerene, fremdeles med volume-limit satt til -20db.
    Bi-ampet og med samme type musikk ble det mere liv i høytalerene, bedre bass og dynamikk og nå spillte eg ned på -20db stort sett hele tiden.
    Men selv ved å bi-ampe disse høytalerene synes eg 3808'en blir for svak, det var mye mer punch, trøkk og dynamikk med dm605s2'ene mine.

B&W683 er sikkert en kjempehøytaler når de for nok power, men for min egendel synes eg ikkje at det er verdt å bytte ut mine dm605s2 med b&w683 da eg i tillegg til høytalerene må kjøpe inn en effektforsterker og muligens subwoofer for å oppnå samme effekt som eg idag oppnår med 3808'en og b&w dm605s2

Men for all del, b&w683 er en meget fin høytaler og låter nok sikkert konge bare den får nok power, men denon avr3808 er etter mitt syn for svak til å drive dem godt/få ut det beste av dem selv når du bi-amper dem!!!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du disse nye?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg fikk en demo av 683 og 684 med 2*400 Nad watt, skal si det trykkte.8)
    Min erfaring er at desse høyttalerene krever masse power og eit godt rom, fikk også en demo av 684 med den dyreste Nad forsterkeren i eit lite rom, då vart det innesteng og kjedelig lyd.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Kjøpte du disse nye?
    Kjøpte disse nye nå igår ja, men hvis eg ikkje ble fornøyd skulle eg få levert de inn igjen på mandag, imorgen altså!

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tilfeldigvis du som var på HFK Trondheim på Fredag? Sto en kar å lytta på Nad C372 og 683, som hadde 605 fra før av..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Ikke tilfeldigvis du som var på HFK Trondheim på Fredag? Sto en kar å lytta på Nad C372 og 683, som hadde 605 fra før av..
    Stemmer nok det ja, he he......
    Beholder dem muligens....., er virkelig i tenkeboksen nå......

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Stemmer nok det ja, he he......
    Beholder dem muligens....., er virkelig i tenkeboksen nå......
    Var jeg som stakk trynet mitt innom og lurte på hva du hørte på..

Ble det såppas stor forskjell med bi-amping altså? Trodde ikke det var separate effektrinn på bak-kanalene i disse receiverne jeg, så trodde ikke det var så stor forskjell.. Men det er jo kult da

Men det skal vel være en ganske mandig HT for å hamle opp med subbene i 605enen da vil jeg tro?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Var jeg som stakk trynet mitt innom og lurte på hva du hørte på..

Ble det såppas stor forskjell med bi-amping altså? Trodde ikke det var separate effektrinn på bak-kanalene i disse receiverne jeg, så trodde ikke det var så stor forskjell.. Men det er jo kult da

Men det skal vel være en ganske mandig HT for å hamle opp med subbene i 605enen da vil jeg tro?
    Høytalerene og lyden ble merkbart bedre med å bi-ampe dem ja, men ifht. 605'ene mine manglet dem nok mye bass og dynamikk.
    Men det er nok litt urettferdig å sammenligne dem ettersom 605'ene driver bassene selv og fungerer også som subwoofer, dvs. når eg har koblet 605'ene opp med 3808'en driver jo receiveren praktisk talt kun mellomtone og diskant.
    Trenger nok en effektforsterker til å drive 683'ene skikklig og virkelig få det beste ut av dem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •