Yamaha rx-v663, problemer med lyden. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    problemet er ikke bare når eg bruker ps3, det skjer også når eg ser film på foreks canal pluss.
    Det er det som er litt rart

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    problemet er ikke bare når eg bruker ps3, det skjer også når eg ser film på foreks canal pluss.
    Det er det som er litt rart
    Selvfølgelig. Jeg så jo det. Jeg begynner å bli gammel.

Jeg tror du skal prøve å begynne på nytt. Reset receiveren, husker ikke hvordan, men det står i boka. Kjør deretter autooppsett på nytt. Sjekk gjerne koblingene bak for sikkerhets skyld før du begynner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme forsterker som trådstarter, men har bare fronthøytalere og centerhøytaler. Subwoofer kommer om noen dager. Hvilket program ville dere kjørt for å få best mulig lyd til film og musikk/spill? Akkurat nå kjører jeg 7 enchanter, med autokalibrering og noen ekstra manuelle instillinger.
    Har Dynavoice F6 fronter og Dynavoice C6 center, så må få meg nye fronthøytalere så fort som mulig. Dersom jeg skrur av frontene når jeg for eksempel hører musikk, er det bare såvidt jeg hører en dårlig og tåkete lyd fra centeren. Hva kan jeg gjøre for å få denne enda mer inn i lydbildet, og samtidig kjøre all lyd gjennom de høytalerene jeg nå har? Blir dette oppsettet 3.1 eller kanskje stereo?

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har jeg faktisk lurt på selv, men jeg tror du må kjøre det i Straight eller 2 channel stereo, om du har fått subbwoofern så vill den spille i 2 kanals stereo og i straight. er ikke sikker på center, du får kjøpe deg et par f6 til å smekke bak lykke til videre

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det blir M-65 fronter, men disse kommer ikke på lager før om kanskje 2 måneder så jeg må leve med stereo+senter+sub i mellomtiden.
    Å få til fronthøytalere+sub er ikke problem, men er usikker på hvordan jeg skal bruke centeren.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er tilgjengelig i oppsettet så skal det være å bare sette 663'en i STRAIGHT.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål:
    Dersom jeg har vanlig lyd-input beregnet for 2 kanaler, hvordan kan jeg da jukse det til slik at jeg fordeler lyden i alle 5?
    Tenker da først og fremst på film, men også musikk kunne jeg tenke meg å kjøre i alle høyttalerne.
    STRIGHT dersom lydsignalet inn er det man ønsker ut, og surround decoder for uansett å få lyd i alle kanalene? Ser det er noe som heter 7ch stereo, men jeg bruker jo ikke 7 kanaler..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk enhancer kanskje? den skuffer ihvertfall lyden ut alle steder hos meg. Nå har jeg 7.2, men det skal ikke gjøre noen forskjell i forhold til 5.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng! Bruker stright enhancer nå i alle fall, nå kjører jeg bare fronthøyttalere.
    Mulig jeg kommer til å bi-ampe M-65 når jeg får de, så da blir det jo 7 utganger uansett

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •