DENON AVR-2808 - Slå til?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 104
    Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON AVR-2808 - Slå til?

Var innom Hifi-klubben i går, og jeg fikk lagt av denne forsterken til mandag. Dette gjelder den sølvfargede utgaven som er nedsatt til 5995,-. Fremstår for meg som et godt tilbud, men jeg er fortsatt ikke helt sikker. Hvilke styrker/svakheter har denne kontra andre receivere i samme prisklasse?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Var innom Hifi-klubben i går, og jeg fikk lagt av denne forsterken til mandag. Dette gjelder den sølvfargede utgaven som er nedsatt til 5995,-. Fremstår for meg som et godt tilbud, men jeg er fortsatt ikke helt sikker. Hvilke styrker/svakheter har denne kontra andre receivere i samme prisklasse?
    Ingen svakheter til den prisen. Kunne ha godt vært flere HDMI innganger. Bra Room EQ har den også, samt alle de nye HD formatene på lydsiden. Kjør på.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til problematikken med HDMI-innganger, så blir det vel PS3 og HD-PVR fra canal digital som skal kobles til. Om PS3 fungerer greit til DVD, dropper jeg nok bare min gamle DVD-spiller.

Hvordan pleier Denon ligge i forhold til dette med oppgitt vs reelle watt? Ser denne er oppgitt til 7 x 110w. Det vil vel uansett være mye mer futt enn ved min ganle NAD som er oppgitt til 5 x 50w?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til problematikken med HDMI-innganger, så blir det vel PS3 og HD-PVR fra canal digital som skal kobles til. Om PS3 fungerer greit til DVD, dropper jeg nok bare min gamle DVD-spiller.

Hvordan pleier Denon ligge i forhold til dette med oppgitt vs reelle watt? Ser denne er oppgitt til 7 x 110w. Det vil vel uansett være mye mer futt enn ved min ganle NAD som er oppgitt til 5 x 50w?
    PS3 funker bra som dvd spiller. Alle kanalene kan levere 110w men bare to kan gjøre det samtidig. Nad`n leverer 5x50w i alle kanaler samtidig. På utstyrslisten er Denon mye lengre frem kontra Nad. Hvilke HT skal reciveren drive??

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo pre ut på 2808 så det er jo ikke noe problem å oppgradere med en effektforsterker senere.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Da vil jeg vel ved avspilling i stereo i alle fall få markant mer ut av HT? Har uansett igrunn vært greit fornøyd med trøkk til filmbruk, så jeg blir sikkert fornøyd

Jeg har Dali 8008 i front, c1000 center, og r1000 bak.

Angående pre-out. Hva ligger effektforsterke på i pris? Tenker da på noe som vil matche dette oppsettet noenlunde. Det kan helt sikkert bli aktuelt fra sommeren av når man er ferdig som student.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Da vil jeg vel ved avspilling i stereo i alle fall få markant mer ut av HT? Har uansett igrunn vært greit fornøyd med trøkk til filmbruk, så jeg blir sikkert fornøyd

Jeg har Dali 8008 i front, c1000 center, og r1000 bak.

Angående pre-out. Hva ligger effektforsterke på i pris? Tenker da på noe som vil matche dette oppsettet noenlunde. Det kan helt sikkert bli aktuelt fra sommeren av når man er ferdig som student.
    Denon er i grenseland liten for Dali 8008, men med et sluttrinn blir det meget bra. Vincent, Parasound, Lyngdorf og Nad er noen alternativ. Finnes mye brukbart på AVtorget til tider. Følg med der.
    Sluttrinn varierer fra 3-4000 til 100000 og vel så det Her er det mye å velge i mellom.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig allerede tøyd grensene når det kommer til pris. Så da finner jeg vel neppe noe kraftigere med de nyeste formatene? Men så lenge den leverer bedre enn min gamle NADt751, så skal jeg nok bli fornøyd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig allerede tøyd grensene når det kommer til pris. Så da finner jeg vel neppe noe kraftigere med de nyeste formatene? Men så lenge den leverer bedre enn min gamle NADt751, så skal jeg nok bli fornøyd.
    Kan jo begynne med 2808 og som skrevet over har den mulighet for sluttrinn. Det kan jo kjøpes inn når økonomien tilsier dette.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blir vel til at jeg går for forsterkeren tenkte jeg. Drev jo egentlig å vurderte noen rimeligere alternativer, Denon 1909 og Yamaha 663 blant annet. Så i forhold til dem er det sikkert ikke dumt å gå opp ett hakk, ettersom 8008 tydeligivs krever sitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også lurer litt på 2808 da den omtrent ser identisk ut med 2809 jeg egentlig var mest interessert i. Er forskjellen kun 115w kontra 110w egentlig? Etter deg jeg ser er det omtrent det eneste som skiller de. Eller også di-amping-greiene unikt for 2809? Leste et sted at den kunne gi "115+115" watt dersom man brukte front a som en kanal og front b som en kanal elns..

Rett meg om jeg tar feil

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Jeg også lurer litt på 2808 da den omtrent ser identisk ut med 2809 jeg egentlig var mest interessert i. Er forskjellen kun 115w kontra 110w egentlig? Etter deg jeg ser er det omtrent det eneste som skiller de. Eller også di-amping-greiene unikt for 2809? Leste et sted at den kunne gi "115+115" watt dersom man brukte front a som en kanal og front b som en kanal elns..

Rett meg om jeg tar feil
    Det er vel mer som skiller de, bl.a 2 mot 4 hdmi innganger, audessey dynamic eq og dynamic volume, hdmi cec...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei... Siden da-ty@online.no ligger på et helt annet nivå hva gjelder kunnskap enn meg, så følte jeg faktisk mitt bidrag til denne tråden heller ikke er dumt!
    Jeg er da nybegynne å regne og da litt mer på Ola Nordmann sitt nivå!

En kompis av meg kjøpte denne forsterkeren når den ble satt ned til 8000, og jeg må si jeg er ganske imponert over hva den leverer. Han har B&W HTM61, DM683 og DM685. Og i lydnivåer som jeg liker å se film i, syns jeg den leverer kjempebra!
    Hvis denne er satt ned til 6000, og er ny, syns hvertfall jeg det er et kjempekjøp! :-)

Han har etterhvert også kjøpt et effekttrinn i NAD C272. Den finner man på brukten rimelig hypping for rundt 2500-3000. Og når man først har havnet på hifi-bølgen, smeller man fort på et effekttrinn etterhvert.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @raymagnu: okej, 2809 it is then

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet Audyssey Dynamic EQ/Dynamic Volume som 2809 har og ikke 2808. Funker meget bra når volumet er lavt. Men om man har mulighet for å guffe på litt hver gang er dette ikke et must. Men det er jo greit med flere HDMI inn da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok gått for denne selv om valget stod mellom disse, men det tibude på 2808 er fakttisk jævlig bra etter min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har fått testet Audyssey Dynamic EQ/Dynamic Volume som 2809 har og ikke 2808. Funker meget bra når volumet er lavt. Men om man har mulighet for å guffe på litt hver gang er dette ikke et must. Men det er jo greit med flere HDMI inn da.
    flere hdmi er greit ja, men kan jo løses med extern switch, noe jeg allerede må til med på 4308...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke så jeg greide bestemme meg, så har ikke kjøpt 2808 enda. Jeg vil være helt sikker. Hadde vært typisk om jeg ender om med noe som er dobbelt som dyrt som først tenkt. Når tv skulle kjøpes så jeg på 42" lcd til maks 10k, men endte opp med 50" pioneer :P

Så 2809 kom veldig godt ut i en test fra lyd og bilde, og blir der omtalt som "kanskje testens kraftigste". Denne kan nok fort være et alternativ, men så spørs det jo om den forsvarer prisforskjellen. I utgangspunktet er de veldig lik? Nå er vel et par tusen ikke allverden for en ting man skal ha så lenge, men likevel. Planen var jo egentlig maks 5000

Videre ser jeg jo at Yamaha V1900 vinner samme test. Om det er mulig å få pressa pris på den, så kunne den vel kanskje være et alternativ. X3MHC her på forumet leverer til lavere pris enn hva som finnes rundt omkring? Kom også over test av Pioneer 1018, som jo så lovendes ut. Vet ikke om denne kan måle seg med de andre nevnte forsterkerne her? Matcher tv'n bra i alle fall

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke ordnet noen lytterunder rundt omkring da ?

Men uansett så er Denon 2808 mye for penga.. Det er det ingen tvil om! :-)
    Så spørs det hvor mye penger du har da :-p

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite problem praktisk problem akkurat nå. Har gipset fot, så da er det ikke bare bare å komme seg rundt hele tiden. Skal av om en uke, så da blir det vel helt sikkert ting på gang. Så får jeg heller bruke tiden på å bestemme meg i mellomtiden. Mener jeg så 4 stjerner på 2808 bare et sted, mens 2809 kom bedre ut. Mon tro hva som er hovedårsaken her.

Synes Pioneer egentlig er ganske interessant også nå etter å ha lest litt. 1018 virker være temmelig lik lx51, og bør vel således være mye for penga. Det jeg lurer på er om den er kraftig nok til å få ut potensiale på Dali 8008.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •