DENON AVR-2808 - Slå til? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 104
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Bi-amp er det svært lite å hente på. Det er samme strøm forsyning og kondensatorbank som leverer strømmen. Har prøvd ut dette med Denon MANGE ganger.
    gjelder dette alle Denon-modeller ?

og generelt alle Recievere ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Shanky: Jeg bi-amper ikke nå, har ikke lange nok kabler egentlig. Prøvde men det kabelsettet var litt for kort så jeg skal kjøpe nye. Tips?
    Merket litt forskjell, men usikker på om det var kobla rett :P

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    gjelder dette alle Denon-modeller ?

og generelt alle Recievere ?
    Ja, synes det er NADA å hente ut på bi-amping med disse reciverne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest igjennom de 83 innleggene her untatt den første men du har sikkert fått mange bra svar. Vil bare si at jeg har 2808 og er strålende fornøyd. Den er så absolutt verdt den prisen, og mer.
    Men jeg kan ikke si så mye om hvor mye krefter som bor i den da jeg bruker effektforsterker. Og bortsett fra at det er litt få HDMI inn/utganger så er det ingenting å sette fingern på.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Har ikke lest igjennom de 83 innleggene her untatt den første men du har sikkert fått mange bra svar. Vil bare si at jeg har 2808 og er strålende fornøyd. Den er så absolutt verdt den prisen, og mer.
    Men jeg kan ikke si så mye om hvor mye krefter som bor i den da jeg bruker effektforsterker. Og bortsett fra at det er litt få HDMI inn/utganger så er det ingenting å sette fingern på.

Ja, har fått rikelig med svar etterhvert, og særlig betryggende er det å høre fra folk som har receivern Jeg kan absolutt velge denon uten noe bekymring. Sølv er ikke optimalt utseendemessig for min del, men det har jo ikke SÅ mye å si. Uansett takk for all hjelp

Om bi-amping ikke har noe for seg, kommer jeg sikkert til å slå til på et ekstra sett dali r1000 og utvide til 7:1. Er det mange filmer på markedet hvor dette kommer til sin rett?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Ja, har fått rikelig med svar etterhvert, og særlig betryggende er det å høre fra folk som har receivern Jeg kan absolutt velge denon uten noe bekymring. Sølv er ikke optimalt utseendemessig for min del, men det har jo ikke SÅ mye å si. Uansett takk for all hjelp

Om bi-amping ikke har noe for seg, kommer jeg sikkert til å slå til på et ekstra sett dali r1000 og utvide til 7:1. Er det mange filmer på markedet hvor dette kommer til sin rett?
    Noen BD filmer har 7.1

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett om bi-amping har noe for seg eller ikke (antakeligvis ikke, siden daty@online.no vet hva han snakker om...), så vil en effektforsterker til frontene være mye bedre uansett... :-)

du kan jo være på utkikk etter NAD C272, Parasound NC 2125, Vincent eller Rotel brukt.. alle disse har rykte på seg for å gi mye for pengene, og du bør kunne få et veldig godt resultat med en brukt effekt til 3-4000 innenfor disse merkene... :-)

min kompis har 2808 med NAD C272 som effekt.. og i tillegg til at frontene lyder mye bedre, får jo forsterkeren i 2808 mere kraft og kontroll på de andre høytalerne... som totalt sett jo vil gi et bedre resultat rundt hele :-)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, effektforsterker blir absolutt aktuelt etterhvert. Satser på at receiveren holder mål i seg selv nå foreløpig (kan ikke spille noe særlig høyt frem til sommeren uansett).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet bi-amping i dag og merker en liten forskjell synes jeg. Altså det dreier seg ikke om en stor forvandling her, men lydbildet er litt fyldigere, diskanten litt mindre stresset, og bassen litt mer definert. Har små høytalere da.

Nå er det separat strømforyning i alle kanaler på denon. Men du får visstnok en dropp i antall watt som leveres med flere kanaler i drift samtidig. Så helt "separat" kan det vel da ikke være.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du bananplugger forresten? Vurderer sterkt å gå for bananplugger denne gangen. Pleier være ganske kronglete å få inn ledningene bakpå der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, du ligger våken å funderer på receiver Ja, bruker plugger, men jeg tror ikke det har noe innvirkning på lyden, selv om jeg innbiller meg at det er best uten i teorien(?)

Men tykke eller stive kabler er jo en frustrerende affære å koble til bak uten plugger ja, helt enig der

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, er egentlig opptatt med pokerturnering for øyeblikket
    Nei, lydmessig blir det vel ikke bedre, i verste fall verre etter hva jeg har forstått. Men greit å slippe kluret der bak. På Nad'n har det løsnet innimellom også. Men receiver blir det vel straks på meg ja, og det ligger vel an til 2808

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også oppgradere til 2808.
    Har Dali Consept 6, 1 og CT på en Denon AVR-2105 nå, har jeg mye igjen for å oppgradere? Hvor vil jeg evt merke forbedring?

Ser ellers at Onkyo TX-SR606 gjorde det bra da Lyd&Bilde testet den, og den selges til ca 5000kr nå. Hvordan er denne i forhold til 2808?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emmerhoff
    Jeg vurderer også oppgradere til 2808.
    Har Dali Consept 6, 1 og CT på en Denon AVR-2105 nå, har jeg mye igjen for å oppgradere? Hvor vil jeg evt merke forbedring?

Ser ellers at Onkyo TX-SR606 gjorde det bra da Lyd&Bilde testet den, og den selges til ca 5000kr nå. Hvordan er denne i forhold til 2808?
    Du vil merke flere ting vil jeg tro. 2808 er 30 watt kraftigere så du vil nok få bedre lyd bare av det. Bedre room EQ (Audyssey), og støtte for hd lyd ikke minst.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte også en slik AVR-2808 på tilbud, og man får jo ganske mye surround receiver for pengene med dette tilbudet. Det at den har preout så man kan benytte den som en forforsterker, gjør jo at de eventuelle begrensingene i de interne effekt forsterkerene ikke er noe stort poeng heller.

Det største ankerpunktet mitt mot denne er at den bare har 2 HDMI innganger og at menyene er veldig primitive og ganske frustrerende å jobbe med i forhold til f.eks 3808.

Dette gjorde seg spesiellt gjeldende i mitt oppsett der jeg har 3 HDMI kilder og hvor det kun ble kobblet opp med HDMI mot en projektor.
    Projektoren måtte av en eller annen grunn gå gjennom en litt tidkrevende "HDCP" og synkroniserings prosess hver gang man skulle inn i setup menyen på 2808.. Ble sittende en del i mørket å vente for å si det sånn....

Det 2808 eksemplaret jeg kjøpte var det forøvrig også noe alvorlig galt med de digitale Coax og HDMI inngangene på lyddelen, og den hadde problemer med å skjønne vanlige betstream signaler og den genererte stygge høyfrekvente lyder inne i mellom samt genererte mye støy når f.eks man valgte HQ restore fungsjonen på MP3. Den ble derfor returnert og jeg fikk et litt for godt tilbud på en 3808 i stedet...

Pga frustrasjonen rundt 2 HDMI og den ganske så tunge og tidkrevende meny bruken, valgte jeg derfor å gå for en 3808 inkl. A oppgradering i stedet, og da fant jeg også ut hvor greit det var med USB og nettverks oppkobblings muligheten også.....

Har man kun 2 HDMI kilder og et oppsett der det ikke gjør så mye med alle avbruddene i bruken av menyene osv, samt får en 2808 som virker som den skal, da er vel AVR-2808 til ca 6kKr et godt og fornuftig kjøp. :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt rundt etter effektforsterker. Ser det ligger en NAD 2700THX til salgs på avtorget. Denne er vel temmelig gammel, men har lest at det i alle fall er bra med trøkk Kunne dette vært noe å brukt sammen med 2808'n? Selger bor også gunstig til med tanke på å slippe noe frakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flere ganger sett NAD C272 effekttrinnet til kr 3000 brukt.
    Det syns jeg personlig er veldig mye forsterker for penga! :-)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg får nok følge med på hva som dukker opp. Vil vel helst ikke bruke så alt for mye penger, så brukt er vel veien å gå når det kommer til effekttrinn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ser du lurer på andre recievere i en annen tråd her.. :-)
    Kan godt hende det gir mer reciever for pengene, men tror totalt sett en Denon 2808 med effekttrinn(brukt sådan...) for de resterende tusenlappene du har satt av i budsjett vil gi et bedre resultat!

Dog har jeg dårlig oversikt over recievere under 10k, men kanskje noen andre kunne bekrefte/avkrefte denne påstanden.

Altså at 2808 med effekt alla NAD C272 vil gi bedre lyd enn en reciever til 9-10k...? :-)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, helt bestemt meg har jeg nok ikke. Er ganske mange faktorer som spiller inn. Sølvfarget er for eksempel ikke helt optimalt, selv om jeg kan leve med det. Men jeg føler meg i alle fall sikker på at jeg blir fornøyd med receiveren etter erfaringer her inne. Å det du sier om Denon 2808 + effekttrinn foran forsterker til 10000 tror jeg nok helt sikkert du har rett i. En forsterker til 10000 vil neppe kunne måle seg. Men om jeg skulle gå for Pioneer eller Yamaha, vil sikkert effekttrinn kunne bli like aktuelt der etterhvert. Når det er sagt ligger det an til at jeg ringer hifiklubben og får lagt av en 2808 i morgen. Skal til Trondheim igjen først senere ut i uka.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •