DENON AVR-2808 - Slå til? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 104
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    nå snakker vi Denon da..
    Yamaha, NAD, Onkyo og ikke minst Pioneer er jo mye finere i svart.. :-)
    Smaken er som baken

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Smaken er som baken
    fin mao...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer virker å være i en klasse for seg når det gjelder utseende. Om jeg får til en god pris på lx51, frister denne. Mulig den ikke har så mye mer å rutte med (?)enn 2808, men utseende, flere hdmi, usb osv gjør at jeg vurderer spytte inn litt ekstra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sølv Denon er fin da... :-)

Du sliter skikkelig med å bestemme deg ser jeg! :-D

Det viktigste med en Reciever må vel være lyd ??
    Og 2808, som da er en "gammel" reciever, men har alt du trenger mtp lyd(HD...) vil jeg da si kanskje gir mer for penga enn en som koster like mye som er ny...??

Er jo en grunn til at bruktmarkedet overlever.. :-)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, synes det er uhyre vanskelig å bestemme seg. 2808 er nok sikkert mest for pengene, men tenker at et par tusen ekstra kan være verdt det uansett. Pioneer matcher tv'n utvilsomt best og har noen pluss i tilegg. 2808 og lx51 er trolig omtrent på samme nivå når det kommer til strømstyrke?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Ja, synes det er uhyre vanskelig å bestemme seg. 2808 er nok sikkert mest for pengene, men tenker at et par tusen ekstra kan være verdt det uansett. Pioneer matcher tv'n utvilsomt best og har noen pluss i tilegg. 2808 og lx51 er trolig omtrent på samme nivå når det kommer til strømstyrke?
    Gå for Denon du. Den har også et meget bra oppsett for 2ch musikk. Du blir garantert ikke skuffet.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Denon er meget aktuell fortsatt, og det kan fort være jeg får for den. Likevel har jeg fortsatt ikke fått noen klare formening om hvilken som er best av den og lx51 om man ser helt bort fra pris. Lx51 er jo også testvinner, mens 2808 stort sett kom greit ut av tester.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Meget interessant å høre dine erfaringer i så måte. Hvilken av de to forsterkerne har du inntrykk av at er kraftigst? Både når det gjelder volum/trykk på sorround til film, og musikk i stereo?
    Nå er jeg et godt stykke unna noen "lydproff", men jeg merket som sagt stor forskjell. Lyden ble klarere og fyldigere. Føler at den er en del sterkere enn NAD'en uten å ha noen "bevis" for det. De drar mine relativt store POLK Audio RTi10 veldig bra (burde sikkert strengt tatt hatt en effektforsterker til disse, men den er kaputt)

Hører ikke så mye på musikk i stereo (hvis jeg gjør det er det stort sett mp3-filer fra datamaskinen), men det låter bra. Bor i blokk, så det er sjeldent jeg spiller veldig høyt. Funker veldig bra til film, jeg synes det er veldig stor forskjell fra NAD'en på film.

Har nettopp kjøpt PS3, har koblet denne via forsterker. Både lyd og bilde er meget bra, kjører 5.0 (front, senter + 2 bakhøyt)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Nå er jeg et godt stykke unna noen "lydproff", men jeg merket som sagt stor forskjell. Lyden ble klarere og fyldigere. Føler at den er en del sterkere enn NAD'en uten å ha noen "bevis" for det. De drar mine relativt store POLK Audio RTi10 veldig bra (burde sikkert strengt tatt hatt en effektforsterker til disse, men den er kaputt)

Hører ikke så mye på musikk i stereo (hvis jeg gjør det er det stort sett mp3-filer fra datamaskinen), men det låter bra. Bor i blokk, så det er sjeldent jeg spiller veldig høyt. Funker veldig bra til film, jeg synes det er veldig stor forskjell fra NAD'en på film.

Har nettopp kjøpt PS3, har koblet denne via forsterker. Både lyd og bilde er meget bra, kjører 5.0 (front, senter + 2 bakhøyt)
    Hvilken Nad er det snakk om da?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den! Da kan jeg i alle fall velge 2808 uten å være bekymret for å bli skuffet Skal bli godt å få unna dette kjøpet her nå, og så får ekspertene her inne også fred for en god stund

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg en 2808 i sølv.......

Mener at det står noe om "on screen volume" i menyen på 2808, men det vises jo ikke på skjermen..? Har ikke gidda å bladd gjennom hele manualen, ikke lest gjennom hele tråden her heller eller den offisielle tråden.. (don't shoot me :P)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om samme NAD som jeg har, en gammel NAD t751. Denne er oppgitt til 5 x 50w.

Gratulerer viiite Positivt inntrykk sålangt?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Da har jeg kjøpt meg en 2808 i sølv.......

Mener at det står noe om "on screen volume" i menyen på 2808, men det vises jo ikke på skjermen..? Har ikke gidda å bladd gjennom hele manualen, ikke lest gjennom hele tråden her heller eller den offisielle tråden.. (don't shoot me :P)
    Jeg har heller ikke lest her, men det er vanlig at "on screen volume" og andre "on screen" meldinger ikke vises ved HDMI-tilkobling. Kun hovedmenyene. Dette er noe som kommer på de neste generasjonene (og har kommet på noen). Ved analog bildetilkobiling vises det.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den! Da kan jeg i alle fall velge 2808 uten å være bekymret for å bli skuffet Skal bli godt å få unna dette kjøpet her nå, og så får ekspertene her inne også fred for en god stund
    Jeg ble i alle fall fornøyd.... Ikke skyt meg hvis du ikke blir det....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Denon er meget aktuell fortsatt, og det kan fort være jeg får for den. Likevel har jeg fortsatt ikke fått noen klare formening om hvilken som er best av den og lx51 om man ser helt bort fra pris. Lx51 er jo også testvinner, mens 2808 stort sett kom greit ut av tester.
    Jeg hadde ikke latt tester avgjøre her synes jeg. Jeg tror de kan gi deg en liten pekepinn, men det er altfor stor variasjon i resultater og elementer ved testene som spiller inn til at de kan gi en nøytral rangering. Hør på de selv og la lyden avgjøre!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt er jeg strålende fornøyd. Trodde ikke jeg ville merke så mye forskjell på vanlig surround og HD-lyd! Fyyy f***! Og for en dynamikk!

Tilsynelatende ser det ut som OSD kun fungerer over analoge kilder eller noe slikt.. Får det vertfall opp når jeg ser på parabol over komposit, dog ut over HDMI. Manualen og OSD synes jeg egentlig var lite oversiktlig og rotete og lite forklarende. Manualen sier jo bare hva du kan hvelge, ikke hva det gjør..

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt ymse om manualen ja. Men det var kjapt å få i gang opplegget eller? Brukervennlig? Som lite erfaren på området er jeg litt spent på hvordan det skal gå når jeg setter igang

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si det var litt tungvindt. OSD-menyen kan til tider være veldig dype og lite forklarende egentlig. Men det er jo en innkjøringsfase vil jeg si

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som fryktet det. Men det ordner seg vel
    Bi-amper du fronthøytalerne? Usikker på om jeg skal gå for 7:1 eller 5:1 med biamping.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som fryktet det. Men det ordner seg vel
    Bi-amper du fronthøytalerne? Usikker på om jeg skal gå for 7:1 eller 5:1 med biamping.
    Bi-amp er det svært lite å hente på. Det er samme strøm forsyning og kondensatorbank som leverer strømmen. Har prøvd ut dette med Denon MANGE ganger.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •