DENON AVR-2808 - Slå til? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 104
    Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    2808 er fortsatt oppe til vurdering, og det er vel et godt tilbud. Men ble som sagt litt skeptisk av ulike tråder her inne. Noen som faktisk har forsterkeren som går god for at den leverer bra?

Av alternativer er det nok Pioneer og Yamaha som ses på som mest aktuelt nå. Med tanke på at jeg Pioneer-tv, så ville naturlig nok forsterker fra pioneer matchet bra. I det hele tatt synes jeg de har de peneste forsterkerne. Om man ser bort ifra pris, hva vil bære best av 2808 og Lx51 feks? Tenker meg en tur på soundgarden i morgen for å se om det er noe å hente prismessig. Lx70 virket ekstremt fristende, men da begynner budjsettet virkelig å sprenges. Skal ikke være enkelt dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    2808 er fortsatt oppe til vurdering, og det er vel et godt tilbud. Men ble som sagt litt skeptisk av ulike tråder her inne. Noen som faktisk har forsterkeren som går god for at den leverer bra?

Av alternativer er det nok Pioneer og Yamaha som ses på som mest aktuelt nå. Med tanke på at jeg Pioneer-tv, så ville naturlig nok forsterker fra pioneer matchet bra. I det hele tatt synes jeg de har de peneste forsterkerne. Om man ser bort ifra pris, hva vil bære best av 2808 og Lx51 feks? Tenker meg en tur på soundgarden i morgen for å se om det er noe å hente prismessig. Lx70 virket ekstremt fristende, men da begynner budjsettet virkelig å sprenges. Skal ikke være enkelt dette her.
    Hei, jeg har Denon 2808, og har nylig hatt en 2309 hjemme på lån fordi trafoen på 2808 begynte å dure. Nå er den tipp topp igjen Sammenlignet med 2309 synes jeg at 2808 er bedre. Jeg merket faktisk at det er mer power i den selv om det på papiret dreier seg om 5 watt. 2808 låter utrolig bra til film. Kanonfornøyd der. På musikk er den ørlite bitte litt tilbaketrukken, og musikken virker roligere på en måte, kanskje mindre dynamisk, sammeliknet med en rotel ra 03 integrert jeg hadde engang. Men den var allikevel jevnt over bedre på musikk synes jeg, og kunne dra på høyere uten at det ble masete. Hvordan den er sammenliknet med yamaha or pioneer til 6000 vet jeg ikke, men for å si det sånn: jeg kjøpte min til 10000 og er egentlig veldig fornøyd med ytelsen på den. Hvis du kjøper din til 6000 kan jeg egentlig ikke forestille meg hvordan du skulle bli misfornøyd Det er mulig å deponere på receivere både på hifiklubben og soundgarden (og elkjøp med sine regler om 30 dager åpent kjøp fører jo yamaha), så hadde jeg vært deg hadde vurdert det hvis du ikke klarer å bestemme deg. Selv hadde jeg klint til med 2808

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig betryggende å høre fra noen som faktisk har forsterkeren. Så takk for at du tok deg tid Bruken min vil være 90% hjemmekino tenker jeg, så hvordan den er her veier absolutt tungt. En ting jeg lurer på er om den var lett å sette opp? Mener jeg leste at manualen var ganske så vanskelig å forstå seg på. Er absolutt ikke noe ekspert på området, så dette har faktisk også endel å si. Har også et siste spm. Kobler du dekoder via forsterkeren og så til tv'n? Har dette invirkning på bildet? Jeg kommer til å ha HD-PVR fra CD og PS3 tilkoblet. 2 hdmi inn og en ut skulle vel da dekke behovet?

Angående deponering så er nok det en mulighet. Takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kobler både hd dekoder og blu ray via hdmi inn til receiver, så jeg har 1 ledning fra receiver til tv'en. Har ikke sett med lupe og sammenliknet med rett fra spiller inn til tv, men bildet er veldig bra det. Oppskaleringen fikk jeg testet med en eldre dvd med komponent inn til receiver og merket forskjell (bedring) her i all fall...

Når det gjelder manualen er det vanskelig å utale seg synes jeg. Har aldri hatt behov for å lese i den annet enn for å forsikre meg om at det ikke er noen features jeg har gått glipp av. Jeg er nok ganske teknisk av meg, men jeg tror det skal gå greit med mindre du er skikkelig klønete av deg (og du får garantert raskt svar på det forumet her også da)

Lykke til med valget!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til brukervennlighet tror jeg Denon ligger i en klasse for seg, dem scorer høyt på akkurat dette i de fleste tester og. Det meste er selvforklarende i menyen, som ser helt fantastisk ut. Jeg mener den er lik på 4308 og 2808, så har ville jeg ikke ofret mye bekymring på dette. Har en kollega som gikk for 2808, og han er kjempefornøyd i hvertfall.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Når det kommer til brukervennlighet tror jeg Denon ligger i en klasse for seg, dem scorer høyt på akkurat dette i de fleste tester og. Det meste er selvforklarende i menyen, som ser helt fantastisk ut. Jeg mener den er lik på 4308 og 2808, så har ville jeg ikke ofret mye bekymring på dette. Har en kollega som gikk for 2808, og han er kjempefornøyd i hvertfall.
    Menyen på 2808 og 4308 er ikke lik. 3808 og 4308 har den sammen menyen. 2808 og 2809 er like.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Menyen på 2808 og 4308 er ikke lik. 3808 og 4308 har den sammen menyen. 2808 og 2809 er like.
    Oki, var sikker på at dette var minste modell med dette GUI som de har fått så skryt for. Jaja, er det noe mer tungvint i bruk da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Oki, var sikker på at dette var minste modell med dette GUI som de har fått så skryt for. Jaja, er det noe mer tungvint i bruk da?
    Nei da, menyen er meget oversiktelig. Lett og finne frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da, menyen er meget oversiktelig. Lett og finne frem.
    Dette kan jeg skrive under på, men de ser rimelig enkle/simple ut.

Har hatt AVR2808 en god stund nå, og er fornøyd, men får det likesom ikke til å stemme 100%. Tror ikke denne er helt godt match med Ikon6'ene mine, begge er kjent for å ha et litt lyst lydbilde, og det kan tilsammen bli litt masete på toppen ved musikkspilling. (lurer på om jeg må få rundet de litt ned med et effekttrinn snart ) Men jeg har satt den til å Bi-Ampe Ikon6'ene nå, så det må tweakes "litt" før jeg vet om jeg gjør meg opp en ferdig mening; flytte litt på høyttalere, kjøre audissey om (og om) igjen, høre og herje litt, mulig dette er det som trengs for å bli fornøyd

Er ellers meget fornøyd med funksjonaliteten på 2808'n.
    Den tar imot signaler fra mange forskjellige innganger (orka ikke sjekke alle nå ) og sender ut over HDMI, Den oppskalerer ikke det som kommer inn på HDMI, men alt annet kan oppskaleres til 1080p om ønskelig.

For meg virker 6k som en knallpris for denne recieveren, og i de testene jeg har fått med meg har den fått jevnt over bra, men utmerket seg ikke på noe område.

Lykke til med valget!

Truls

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Dette kan jeg skrive under på, men de ser rimelig enkle/simple ut.

Har hatt AVR2808 en god stund nå, og er fornøyd, men får det likesom ikke til å stemme 100%. Tror ikke denne er helt godt match med Ikon6'ene mine, begge er kjent for å ha et litt lyst lydbilde, og det kan tilsammen bli litt masete på toppen ved musikkspilling. (lurer på om jeg må få rundet de litt ned med et effekttrinn snart ) Men jeg har satt den til å Bi-Ampe Ikon6'ene nå, så det må tweakes "litt" før jeg vet om jeg gjør meg opp en ferdig mening; flytte litt på høyttalere, kjøre audissey om (og om) igjen, høre og herje litt, mulig dette er det som trengs for å bli fornøyd

Er ellers meget fornøyd med funksjonaliteten på 2808'n.
    Den tar imot signaler fra mange forskjellige innganger (orka ikke sjekke alle nå ) og sender ut over HDMI, Den oppskalerer ikke det som kommer inn på HDMI, men alt annet kan oppskaleres til 1080p om ønskelig.

For meg virker 6k som en knallpris for denne recieveren, og i de testene jeg har fått med meg har den fått jevnt over bra, men utmerket seg ikke på noe område.

Lykke til med valget!

Truls

Det er bra at det ikke er GUI som gir lyd . Forstår godt hva du mener med komboen med dali ikon 6. Har hørt denon/ikon komboen mange ganger og diskanten blir fort veldig glatt etter min mening. Men nå krever ikon serien bra matching for å låte på sitt beste også da. Blir for for mye av det gode når både denon og dali spiller diskant samtidig synes nå jeg. Hadde ikon 5 engang, og de låt helt sinnsykt rått med rett utstyr i rette omgivelser på rette innspillinger Jeg tror det mange som sitter med ikon som ikke klarer å utnytte potensialet i dem

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolker det dithen at Dali Ikon skiller seg fra andre Dali? Andre Dali (i mitt tilfelle 8008) vil kunne matche bedre? Men uansett godt å høre at folk er brukbart fornøyd med 2808, for da føler man seg tryggere på å velge den. Men får se hva jeg kommer frem til. Tanken på pioneer frister litt ut fra det rent estetiske.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra NAD 751 til Denon 2808 i høst og må si jeg er veldig godt fornøyd med det valget. Lydmessig ble det mye bedre. Betalte 6500 for min da.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Meget interessant å høre dine erfaringer i så måte. Hvilken av de to forsterkerne har du inntrykk av at er kraftigst? Både når det gjelder volum/trykk på sorround til film, og musikk i stereo?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg solt min Cambridge 540Rv2 og DVD89 så om klubben i Ålesund har forsterker til meg på lager i morgen så blir det kjøp!

Men jeg lurer fortsatt på om det kun er den sølvfargede 2808 som er på tilbud? Ikke den sorte? Men jeg har heller lyst på 2809 enn 2808... De har jo samme strømforbruk, men 2808 gir jo 5w mindre per kanal..? Og er det mulig å kjøpe til Pluss forsikring, eller må man kjøpe når man kjøper produktet?

Har et par CM1 -hvordan tror dere resultatet vil bli i forhold til Cambridgen?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun modellen med fargen SILVER som er på tilbud. Hi-Fi Klubben/Denon faser ut den fargen til fordel for Premium Silver...

Har du 5.1 oppsett (og ikke 7.1) kan jeg se for meg en løsning med bi-amping på frontene som (forutsatt at den har et potent powersupply) vil gi deg mer kontroll og headroom...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 5.1 og bi-amping var planen
    Må si det er litt teit å sette ned prisen med mangfoldige tusen kroner pga at de faser ut fargen..da kunne de jo også gjort det på sort for pokker! Det er jo akkurat samme produktet bare i annen farge.. Vi får håpe klubben i Ålesund ahr 2809 i sort til meg i morgen! Så blir det en 2500BT med tiden.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-2500BT selges fortsatt i sølv, så det er da mulighet til å få seg en fin pakke til en ok pris så lenge du tålererer sølvfargen da...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sølv er jo mye finere enn svart da...
    svart ser sjuskete og billig ut!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    sølv er jo mye finere enn svart da...
    svart ser sjuskete og billig ut!
    Tullball

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tullball
    nå snakker vi Denon da..
    Yamaha, NAD, Onkyo og ikke minst Pioneer er jo mye finere i svart.. :-)

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •