DENON AVR-2808 - Slå til? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 104
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    vel... :-)

dette skal ikke være lett.. og det er slik det må være! ;-)
    man blir aldri fornøyd... du kan jo bruke minst mulig penger til og begynne med, og blir du fornøyd, er det jo helt topp.. blir du ikke, selger du denne med et lite tap på kanskje rundt 1000-lappen, og kjøper noe annet...

sånn er hifi-verden ;-)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du sier noe der Men min erfaring sålangt er at jeg har tingene ganske lenge av gangen. Men det kan selvsagt forandre seg når man får annet enn studentøkonomi Å jeg blir sikkert temmelig fornøyd uansett hva jeg velger av forsterkerne som ligger oppe på 6-8 tusen. Om ingen av disse vil gi meg mindre trøkk enn hva jeg får fra min gamle NAD, så vil det jo helt sikkert føles som en solid oppgradering.

Har et spørsmål angåene antall HDMI. Her blir endel fortsterkere trukket pga at de har for få. Jeg klarer ikke å se helt klart for meg hvordan jeg kommer til å koble alt. Hvor mange trener jeg når jeg kommer til å HD-PRV og Playstation koblet til forsterkeren? Ser ikke for meg at jeg kommer til å koble til noe annet med det første.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en HDMI-switch så antall HDMI-innganger er ikke noe problem, heller ikke siden jeg bare foreløpig har en kilde som er HDMI.. Men hva med de ekstra 5 wattene feks? Nå har jeg ikke lest noe om 2808 egentlig men testene av 2809 høres jo glimrende ut.

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke i tvil, til denne prisen er det bare å gå for 2808. De ekstra lappene kommer godt med til andre ting, f.eks Blu-Ray filmer...

Morten

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta 2808 du, det er et bra tilbud og det er jo bare småe detaljer som skiler 2808 og 2809... Som MortenV sier har du jo litt mere å bruke på andre ting da...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom hifiklubben i dag, og det heller vel egentlig mot 2808. De skulle få inn to i morgen, og mest trolig tar jeg en av de.

Det eneste som gjorde meg litt usikker var at han jeg snakket med ikke kunne si noe om hvor kraftig denne var målt opp mot min gamle NAD som har 5x50 watt. Vet NAD-watt er i en klasse for seg, men at det skulle være så store forskjeller hadde jeg ikke trodd. Innspill? Han jeg snakket med var forøvrig tydelig NAD-fan og han anbefalte meg NAD t765 til 8995.- Dette virker jo som et godt tilbud, og er nok i alle fall kraftig nok. Men den mangler vel igjen endel på teknologien?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T765 stiller vel egentlig i klassen over 2808 hva kraft anngår såvidt jeg husker... samtidig kan vel også den ta imot HD pr PCM fra PS3 ???

men koster 3 lapper til da.. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry... mente selvfølgelig 3808... :-)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, NAD t765 er nok endel kraftigere. Han jeg snakket med mente at den ikke var kompatibel med ps3 med tanke på hd-lyd, og at jeg måtte kjøpe en bluray med en bestemt utgang. Så dette er i tilfelle et minus. Men er det gode erfaringer på NAD'n? Jeg vet ikke hvor aktuell den blir. De 3 ekstra lappene bør kunne forsvares.

2808 med effekttrinn etterhvert ser jeg på som mer sannsynlig. Men håper da den uten effekttrinn i alle fall ikke står noe tilbake for min gamle NAD.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det står 4 stk 2808 i sølv hos HFK Oslo2.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg ser står den sorte utgaven av 2808 oppført på 9198,- ^^

De 2500,- en sparer på å kjøpe 2808 kontra 2809 ser ikke jeg på som så veldig mye for flere HDMI-innganger og litt mer effekt, samt det Audysse-greiene.. Ønsker meg også en DVD-2500BT eller hva den heter til 7000,-. Jeg mener, vertfall for meg, om en skal bruke så mye penger på noe så kjøp det nyeste og beste.

Har 2808 videkonvertering forresten? Slik jeg har forstått det kan 2809 ta inn alt, både komponent og komposit og føre dette ut igjen via en HDMI?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Etter det jeg ser står den sorte utgaven av 2808 oppført på 9198,- ^^

De 2500,- en sparer på å kjøpe 2808 kontra 2809 ser ikke jeg på som så veldig mye for flere HDMI-innganger og litt mer effekt, samt det Audysse-greiene.. Ønsker meg også en DVD-2500BT eller hva den heter til 7000,-. Jeg mener, vertfall for meg, om en skal bruke så mye penger på noe så kjøp det nyeste og beste.

Har 2808 videkonvertering forresten? Slik jeg har forstått det kan 2809 ta inn alt, både komponent og komposit og føre dette ut igjen via en HDMI?
    Den har video konvertering. DVD-2500BT koster 8000,-
    Det Audyssey greiene er ikke et must, men det funker meget bra ved lave volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Ja, NAD t765 er nok endel kraftigere. Han jeg snakket med mente at den ikke var kompatibel med ps3 med tanke på hd-lyd, og at jeg måtte kjøpe en bluray med en bestemt utgang.
    jeg mener at de hadde testet dette med PS3 på HFK Ski... men nå har jeg vært inne på NAD sine hjemmesider, og regner med at de hadde nevnt det der hvis den kunne det! :-p

Men T175 kan jo det... Så trodde kanskje det var inkludert i de litt dyrere modellene... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, NAD t765 er nok endel kraftigere. Han jeg snakket med mente at den ikke var kompatibel med ps3 med tanke på hd-lyd, og at jeg måtte kjøpe en bluray med en bestemt utgang. Så dette er i tilfelle et minus. Men er det gode erfaringer på NAD'n? Jeg vet ikke hvor aktuell den blir. De 3 ekstra lappene bør kunne forsvares.

2808 med effekttrinn etterhvert ser jeg på som mer sannsynlig. Men håper da den uten effekttrinn i alle fall ikke står noe tilbake for min gamle NAD.
    Denne NADen skal takle "HD-lyd" fra PS3 uten å blunke en gang, da PS3 dekoder alt selv og sender som LPCM over HDMI, noe enhver receiver med HDMI takler. Samme gjelder alle andre BD spillere med mulighet for intern dekoding.

2808/9 har jo HD-lyds dekodere slik at de kan motta HD-lyd i bitstream, som jeg personlig mener blir bedre enn med PS3.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest at NAD' n ikke mottar lyd gjennom HDMI i det hele tatt? Kan det stemme?

Tror uansett ikke at NAD er aktuelt. Hadde egentlig bestemt meg for 2808 i går, men leste rundt omkring om forsterkeren (blant annet i den offisielle tråden her inne) og det har gjort meg usikker. Den får igrunn veldig lite skryt, og det virker også til at den er vanskelig å sette opp. HFK skulle få en ny leveranse med 2808 på tirsdag, og jeg har derfor unnet meg selv forlenget betenkelsetid. Jeg regner med å ha forsterkeren lang tid fremover, og vil derfor være helt sikker. Jeg tenker at jeg kanskje vil angre om jeg ikke la til de nødvendig 2-3-4000 når jeg kjøpte, og ser derfor nå også på litt andre muligheter.

Jeg er fan av Pioneer, og Pioneer VSX-1018AH og Pioneer VSX LX51 er nå begge oppe til vurdering. Finner få forhandlerer av Pioneer. Noen som har tips på hvor man finner disse til gunstig pris? Jeg har også hentet inn tilbud på Yamaha RX-V1900 fra X3HMC, som er oppe til vurdering. Yamaha virker å være i vinden for tiden, og hvordan vil Yamaha RX-V863 være i forhold til RX-V1900? Kan kanskje også være et alternativ. Føler jeg har maset mye her nå, men er meget takknemlig for innspill:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest at NAD' n ikke mottar lyd gjennom HDMI i det hele tatt? Kan det stemme?

Tror uansett ikke at NAD er aktuelt. Hadde egentlig bestemt meg for 2808 i går, men leste rundt omkring om forsterkeren (blant annet i den offisielle tråden her inne) og det har gjort meg usikker. Den får igrunn veldig lite skryt, og det virker også til at den er vanskelig å sette opp. HFK skulle få en ny leveranse med 2808 på tirsdag, og jeg har derfor unnet meg selv forlenget betenkelsetid. Jeg regner med å ha forsterkeren lang tid fremover, og vil derfor være helt sikker. Jeg tenker at jeg kanskje vil angre om jeg ikke la til de nødvendig 2-3-4000 når jeg kjøpte, og ser derfor nå også på litt andre muligheter.

Jeg er fan av Pioneer, og Pioneer VSX-1018AH og Pioneer VSX LX51 er nå begge oppe til vurdering. Finner få forhandlerer av Pioneer. Noen som har tips på hvor man finner disse til gunstig pris? Jeg har også hentet inn tilbud på Yamaha RX-V1900 fra X3HMC, som er oppe til vurdering. Yamaha virker å være i vinden for tiden, og hvordan vil Yamaha RX-V863 være i forhold til RX-V1900? Kan kanskje også være et alternativ. Føler jeg har maset mye her nå, men er meget takknemlig for innspill:-D
    Ja, hvis den ikke får lyden gjennom HDMI i det heletatt stiller saken seg annerledes.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Denne NADen skal takle "HD-lyd" fra PS3 uten å blunke en gang, da PS3 dekoder alt selv og sender som LPCM over HDMI, noe enhver receiver med HDMI takler. Samme gjelder alle andre BD spillere med mulighet for intern dekoding.

2808/9 har jo HD-lyds dekodere slik at de kan motta HD-lyd i bitstream, som jeg personlig mener blir bedre enn med PS3.
    Det er mange receivere som ikke støtter å hente ut lyd via HDMI, spesielt mange rimelige og eldre receivere. Men ettersom jeg ser, så støtter T775 PCM-lyd via HDMI, ikke T765.. De rimeligere kjører vel med ren switch til HDMI, for et par år siden hadde jeg en receiver som kun switchet HDMI. Så _enhver_ receivere med HDMI klarer ikke HD-lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shanky: syns du skal gå for 2808 jeg.. tror du vil bli veldig fornøyd uansett!
    og du hadde allerede ps3 ?? og kjekt å da kunne bruke HD-muligheten (selvom f.eks Sony BDP-S550 ikke koster all verden...) fremfor da T765 som tydeligvis ikke taklet dette...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Shanky: syns du skal gå for 2808 jeg.. tror du vil bli veldig fornøyd uansett!
    og du hadde allerede ps3 ?? og kjekt å da kunne bruke HD-muligheten (selvom f.eks Sony BDP-S550 ikke koster all verden...) fremfor da T765 som tydeligvis ikke taklet dette...
    Enig. 2808 er et meget godt valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Det er mange receivere som ikke støtter å hente ut lyd via HDMI, spesielt mange rimelige og eldre receivere. Men ettersom jeg ser, så støtter T775 PCM-lyd via HDMI, ikke T765.. De rimeligere kjører vel med ren switch til HDMI, for et par år siden hadde jeg en receiver som kun switchet HDMI. Så _enhver_ receivere med HDMI klarer ikke HD-lyd.
    Nei, du har nok helt rett i dette, og var vel egentlig klar over at NAD var en smule seint ut med lydstøtte over HDMI, bare så lenge sia jeg hadde lest noe om akkurat det at jeg antok at vi var komet forbi det. Men så feil kan man ta.
    Poenget mitt var vel mer at om det var lydstøtte så ville det mest sannsynlig vært støtte for LPCM, og derfor vært støtte for ferdig opp-pakket HD-lyd. (Det finnes vel unntak her og..?)

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •