Receivervalg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25

Tråd: Receivervalg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receivervalg

Har 4 Stk Dynavoice F6 og Qln senter samt Audiomoods 12"sub og vurderer ny receiver, har fra før en gammel philips som er oppgitt til 2x60w i stereo.
    Har testet en Yamaha 363 oppgitt til 5x105w og trodde at denne skulle drive mine F6er som juling men dær tok jeg feil..Displayet begynte å blinke med bassen på lavere nivå en min philips , så denne er nok for strømsvak.
    Jeg ser at større modeller også er oppgitt til 5 eller7x105w i samme ohm og lurer derfor på hva man skal velge. Hvordan skal man tolke dette? hadde jo ikke lyst å gjøre bomkjøp her..
    Må vel gå for Yamaha 663 eller Onkyos 606? har ikke tenkt å gå over 5k!
    Hva mener folket?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Yamaha eller Sony i den pris klassen!! Sony har masser av effekt i seg og den spiller meget kontrollert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja jeg ønsker vel egentlig litt mer utfyllende svar her,trenger å vite hva slags receiver som vil drive F6ene mine til jeg sitter med elementene i fanget uten at det forvrenger:-) Vil onkyo eller yamaha som nevnt over duge?
    Har egenlig ikke tenkt så mye på Sony men overnevnte er testvinnere med det meste at fremtidsrettet utstyr..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Harman Kardon da om du er ute etter noe strømsterkt?
    Men er jo begrensett hva du får for 5k da...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig lyst på HK da jeg liker designet på dem men har også lest på forumet at det er endel feil på disse, uten at det trenger å være tilfelle..
    Hvilken bør jeg evt kjøpe? avr 255?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du velger Yamaha 663 eller Onkyo 606 vil du uansett ha en god receiver som tar seg av F6 på en god måte.

Dersom du ikke har tenkt å bygge ut med ekstra effekfrsterkere senere, noe som kan hende om du vil bytte høytalere ville jeg satsetpå Onkyo.
    Hvis du regner med at du vil plusse på med ekstra effekt i nærmeste fremtid er Yamahaen veien å gå, siden den har pre-out og Onkyoen ikke har det.

Uansett vil receiveren være kraftig nok, vil anbefale deg å sette høyttalerne som small og la suben ta seg av bass. Men som alt annet bør du prøve deg fram og finne ut hvilke innstillinger som passer deg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Om du velger Yamaha 663 eller Onkyo 606 vil du uansett ha en god receiver som tar seg av F6 på en god måte.

Dersom du ikke har tenkt å bygge ut med ekstra effekfrsterkere senere, noe som kan hende om du vil bytte høytalere ville jeg satsetpå Onkyo.
    Hvis du regner med at du vil plusse på med ekstra effekt i nærmeste fremtid er Yamahaen veien å gå, siden den har pre-out og Onkyoen ikke har det.

Uansett vil receiveren være kraftig nok, vil anbefale deg å sette høyttalerne som small og la suben ta seg av bass. Men som alt annet bør du prøve deg fram og finne ut hvilke innstillinger som passer deg
    Takker, du gir meg vel egentlig svaret jeg ventet på:-)

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kanskje litt offtopic, men. Hvordan funker Audiomoods 12" subben din? har kikket litt på den selv, jeg er ikke kresen på lyd, men ønsker et større trøkk enn mine nåværende høytalere klarer

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freddygp
    Hadde egentlig lyst på HK da jeg liker designet på dem men har også lest på forumet at det er endel feil på disse, uten at det trenger å være tilfelle..
    Hvilken bør jeg evt kjøpe? avr 255?
    Jeg har nettopp kjøpt meg avr 255 fra komplett.no til 4790 kroner... har ikke opplevd noe negativt med den enda... og den driver mine artech 8 til grensa av hva de klarer... litt på bekostning av lydkvalitet vel og merke... blir litt for store for den... men med F-6 vil det funke fjell...

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Hei, kanskje litt offtopic, men. Hvordan funker Audiomoods 12" subben din? har kikket litt på den selv, jeg er ikke kresen på lyd, men ønsker et større trøkk enn mine nåværende høytalere klarer
    Jeg har hatt den samme audiomoodsen og det er greit å bruke penger på den hvis du ikke er kresen... trøkker litt, men den jeg hadde, hadde en merkelig klakkelyd i elementet ganske ofte ved høyere lydtrykk... du får det du betaler for og de er jo sabla billige så! hvis du ikke er kresen som du sier: Be my guest...

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

+1

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Den imponerte meg i forhold til prisen, den går ikke kjellerdypt og blir litt for treig på rask slagbass. Får basstrykket greit i kroppen men blir ikke slik at vinduer,bilder osv detter av vegger, det kan godt hende at den gir mer trykk dersom man plasserer den annerledes men d har jeg ikke plass til å teste.. Men dersom du ikke er voldsomt kresen så tror jeg den rekker for mange, jeg har ikke den øverst på listen over bytte av komponenter iallefall. Litt vanskelig å sette ord på lydtrykket men håper du får en indikasjon..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Jeg har nettopp kjøpt meg avr 255 fra komplett.no til 4790 kroner... har ikke opplevd noe negativt med den enda... og den driver mine artech 8 til grensa av hva de klarer... litt på bekostning av lydkvalitet vel og merke... blir litt for store for den... men med F-6 vil det funke fjell...
    Hm må vist fintenke grundig her...Liker jo som sagt looken på HK.. må se om jeg finner tak i noen som har en slik for å teste..

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freddygp
    Hei, Den imponerte meg i forhold til prisen, den går ikke kjellerdypt og blir litt for treig på rask slagbass. Får basstrykket greit i kroppen men blir ikke slik at vinduer,bilder osv detter av vegger, det kan godt hende at den gir mer trykk dersom man plasserer den annerledes men d har jeg ikke plass til å teste.. Men dersom du ikke er voldsomt kresen så tror jeg den rekker for mange, jeg har ikke den øverst på listen over bytte av komponenter iallefall. Litt vanskelig å sette ord på lydtrykket men håper du får en indikasjon..
    Får se hvor mye jeg får for Onkyoen min da, blir nok ikke mye penger igjen til sub:S Har også vurdert 8" som flere merker selger billig, men det blir nok i sløveste laget for meg tror jeg:S

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Kjøp 663 du Onkyo'en er bra, men gir seg lett når du drar på for fullt. Yamaha er strømsterkt, har mer guffe i toppen og grei på en og annen fest. H/K'n er tøff og stor, men prosess-delen er bedre på Yamaha. Valgets kval tho. Har greiiit større høytalere enn F6'ene dine og med min gamle 6x65 watters yamaha kunne jeg ha fest 24/7. Mitt tips til den "lille" 363'n er å sette høytalerne på small og la subben ta seg av resten
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Har greiiit større høytalere enn F6'ene dine og med min gamle 6x65 watters yamaha kunne jeg ha fest 24/7. Mitt tips til den "lille" 363'n er å sette høytalerne på small og la subben ta seg av resten
    Di fleste forsterkere ble målt på en annen måte når det gjelder watt, så ikke se deg blind der. 6*65 gamle watt kan fort være mer enn 6*110nye watt, selv fra samme produsent

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di fleste forsterkere ble målt på en annen måte når det gjelder watt, så ikke se deg blind der. 6*65 gamle watt kan fort være mer enn 6*110nye watt, selv fra samme produsent
    og 7x50 watt som harman avr 255 har er mer enn 6x65 gamle watt også!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hifi-Sondre]Får se hvor mye jeg får for Onkyoen min da, blir nok ikke mye penger igjen til sub:S Har også vurdert 8" som flere merker selger billig, men det blir nok i sløveste laget for meg tror jeg:S[/QUO
    En kollega har Audiomoods 8 og han var vel ikke voldsomt imponert men ga et greit tilskudd men er du i basshjørnet må du nok gå for 10eller 12"
    Tror vi prøvde 3633n i smaal men var ikke noe futt i denne..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    og 7x50 watt som harman avr 255 har er mer enn 6x65 gamle watt også!
    Joda er klar over dette, HK har vel strømforsyninger så d rekker..

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men enig i at prosessdelen i Yamaha er bedre enn H/K da Sondre? Så da kan jo Freddygp kjøpe 663, ikke bare for at jeg digger den, men fordi tester liker'n også. Blir det for lite. Noe jeg tviler på, kan han jo bare etterhvert kjøpe en effektforsterker. Onkyo'en, 606 altså.. Har jo ikke preouts
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •