Hjelp til valg av surroundreceiver til System Audio høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av surroundreceiver til System Audio høytalere

Hei!

Jeg har kjøpt System Audio 1750 høytalere på Soundgarden (tilbud), samt sub SE 200. Planen er å fylle ut med SA Talent som bakhøytalere og SA Comet som senterhøytaler. Spørsmålet er; hvilken receiver? Maks pris er ca. kr. 15 000. Fordeling av film/musikk er ca. 70/30. Har vurdert følgende:

Harman / Kardon AVR 355
    Yamaha RX-V3900
    Pioneer SC-LX71 (eller VSX-LX51)

Av praktiske hensyn er jeg litt opptatt av Ethernet og USB. Har forstått at Harman / Kardon har en AVR 655 på trappene – vet noen når denne kommer på markedet?! Slik jeg har forstått ”matcher” den på papiret Yamaha RX-V3900 og Pioneer SC-LX71 noe bedre enn H/K AVR 355.

Jeg er ny både innen HiFi og dette forumet, så på forhånd; takk for alle bidrag!

iMars

PS: Høyttalervalget var preget av et klassisk kjærestekompromiss basert på både estetiske hensyn og god lyd.
    Edit: Forkortet innlegget noe.

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Denon da???
    Selv sitter jeg med samme høyttaleroppsett som deg, og akkurat nå har jeg en Denon 2105,
    men om en uke eller to skal jeg flytte fra stuen til et dedikerrt kinorom som er under oppusing...
    Da blir det montert på en Denon 3808 forsterker, som jeg tror vil gjøre en god jobb...

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Comet som center? Du skal heller ha 720AV. Mer naturlig valg med 1750. Samme elementer i disse. Kan også spille noe høyere og er en enkelere last en Comet. Nå har du i allefall blitt klar over dét! 8)

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende Denon, virker det som om den ikke kommer helt til topps i de testene jeg har lest i den priskategorien jeg titter i. Virker som duellen står mellom Pioneer og Yamaha for tiden..! (men her kan jeg ta feil!)

Og ja Mute, da burde jeg heller går for SA 720AV fremfor SA Comet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Yamaha RXV-3800 og fungerer flott, men kjører nå eget slutttrinn på 1750.

Men tror ikke du gjør noen feil med å kjøpe Yamaha til 1750.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ICE_84
    Hva med Denon da???
    Selv sitter jeg med samme høyttaleroppsett som deg
    ICE 84: Er du fornøyd med høytaleroppsetett ditt? Er bare litt nysgjerrig! Hva er bra/dårlig?! Ettersom jeg ikke har kjøpt bakhøytalere og senter, har jeg fortsatt muligheten til å justere litt :-D

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMars
    ICE 84: Er du fornøyd med høytaleroppsetett ditt? Er bare litt nysgjerrig! Hva er bra/dårlig?! Ettersom jeg ikke har kjøpt bakhøytalere og senter, har jeg fortsatt muligheten til å justere litt :-D
    Driver i disse dager og gjør siste finpuss på et dedikert kinorom og har derfor ikke fått prøvd Talent høyttalerne og 3808'n på resten av SA'ene, men bruker front og senter på 2105'n i dag og er gått fornøyd med lyden... Men skal bli godt og få litt ekstra watt på frontene... Utifra det jeg har hørt av talentene fra før så synes jeg det er bra lyd og ikke minst er de praktiske og tar liten plass... Men har ikke fått hørt de med denon forsterker før... Har hørt de med HK... Gleder meg til og få testet de, forhåpentligvis neste helg...

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør jeg foreslå SPA21??? Nei gjør vel egentlig ikke det, men det låter bra her i huset..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx-v3900

Jeg har SA 1750, System Audio Talent & System Audio SA710AV i hvit.
    Jeg gikk for RX-V3900, er bestillt hos elkjop.
    Fikk pruta den ned til 11400kr :-D

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bellimo
    Jeg har SA 1750, System Audio Talent & System Audio SA710AV i hvit.
    Jeg gikk for RX-V3900, er bestillt hos elkjop.
    Fikk pruta den ned til 11400kr :-D
    Høres ut som en god pris! Hvordan låter det?! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMars
    Høres ut som en god pris! Hvordan låter det?! :-D
    Den kommer nå i uken.
    kan svare senere 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SAND i SA 1750

Noen som har erfaring med sand i SA 1750 ?

Det står i brukermanualen fra fabrikken at det er å anbefale, har også lest her inne at noen har anbefalt det før. Jeg har hatt mine i under en uke, men ikke rukket å få helt på sand ennå. Bør jeg ? De har jo eget sandkammer og åpning bak (helt nederst, går visstnok 5 liter sand i hver)

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per-Harald

Det står i brukermanualen fra fabrikken at det er å anbefale, har også lest her inne at noen har anbefalt det før. Jeg har hatt mine i under en uke, men ikke rukket å få helt på sand ennå. Bør jeg ? De har jo eget sandkammer og åpning bak (helt nederst, går visstnok 5 liter sand i hver)
    Jeg får ikke høytalerne før ut i februar, men har allerede konkludert med at jeg kommer til å fylle dem med sand. Slik jeg har forstått, vil det gi en bedre stabilitet, slik at kraften / energien konsentreres om å flytte luft og elementer, ikke selve høytalerkonstruksjonen. Så vidt jeg har googlet meg frem til, vil det kunne gi noe bedre trykk, særlig i bassen.

Men; som sagt, jeg har ikke fått høytalerne mine ennå, så skal ikke si noe bombastisk her! Kanskje noen av de andre i denne tråden kan bidra med innspill/erfaringer? :-)

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Per-Harald

Kjøpte også 1750 nå i januar og har sandfylt kammerene i bunnen med sandblåser sand kjøpt på Biltema. Har ikke gjort noen sammenligning i lyd før og etter, så jeg er usikker på effekten. De står ivertfall stødigere og muligens har noe bedre gjengivelse av bass.

Har også bi-ampet disse ved å fjerne platen som forbinder terminalene for høy og lav frekvenser og brukt de ledige surround-back forsterkerne i receiveren. Har aldri gjort dette før heller og har foreløbig ikke noen formening om lyden har forbedret seg. Tør ikke spille veldig høyt enda, før høytalerne er innspilt.

Men morsomt er det jo å tukle med disse greiene, da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •