"Ulyd" i høyttaler når stand-by ? C 372.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question "Ulyd" i høyttaler når stand-by ? C 372.

Hei. Håper noen som har en NAD 372 kan hjelpe meg.

Problemet er at det smeller "mellomhøyt" i den venstre høyttaler når jeg slår av eller setter i stand-by modus. Forsterkeren er en helt ny NAD C 372. Jeg har nesten ikke noen erfaring med NAD fra før, bortsett fra en NAD C 352 jeg lånte noen dager og den var helt lydløs i samme situasjon. Om jeg slår av/på to-tre ganger etter hverandre blir lyden mye høyere, eller så går forsterkeren i protected mode. Har jeg fått ett mandagsprodukt ?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send den tilbake til der du kjøpte den, det bør gå greit å få det på garantien

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Får høre med Hifi-klubben om å få byttet den på mandag.

Er det bedre kvalitet på CA 740A mon tro ? Den han jo fått gode kritikker, og for å være helt ærlig så syntes jeg det ble vel mye bass i NAD forsterkeren. Lyden er god nok, men langt fra så detaljert som jeg er vant til i min Sony ES. CA 740A ligger vel lydmessig i mellom en Sony ES og NAD ? Noen som har tanker om dette ?

Er takknemlig for inspill.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt flere Nad, Cambridge og Sony.

Holder en knapp på NAD hvis det er snakk om en nyere modell slik som c372. Den er kraftig og ikke minst ganske nøytral. Vil si Cambridge ligger på Nad sitt nivå når det gjelder lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar.

372'en har nå vært til kontroll hos HFK, uten at de kunne finne noe galt i det hele tatt. Så regner med at litt smell i høyttalere når forsterkeren blir skrudd på og av, samt at den går i protect fra tid til annen er "normalt" for NAD. Men så er det jo også forsåvidt ett billig produkt, og noen kompromisser må en vel tåle ? Lyden er det ikke noe i veien med, så jeg slår meg til ro med denne forsterkeren inntil jeg har skrapt sammen nok kroner til en litt mer påkostet modell. Regner med det blir Marantz neste gang. Det er jammen godt å ha en unnskyldning for å oppgradere, ikke sant

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •