kjøpe ny receiver er dårlig butikk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøpe ny receiver er dårlig butikk!

Har nå prøvd å selge min Onkyo 905 og må innse at jeg kanskje kan få igjen 9500-10000.- hvis jeg er heldig. Dette er en receiver som jeg ga 17000.- på tilbud for 11mnd siden. Konklusjonen må være at dette er århundrets dårligste butikk. Frustrert:-?

Kanskje vi alle skulle kjøpe 1 års gammle produkter som er nesten like gode. Føler att det er som å kaste ut kr dette her. Sorry måtte bare lufte meg litt.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

utrolig

Det er mye høyere verdi tap på hifi enn bil : ( Men ja det er frustrerende gitt

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leiern
    Det er mye høyere verdi tap på hifi enn bil : ( Men ja det er frustrerende gitt
    Ja hadde det enda vært sånn på biler.hehe

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frustrerende er det. En idé er kanskje å kjøpe rimeligst mulig receiver med funksjonene man trenger pluss effektforsterker(e). Kovensjonell teknologi detter jo på langt nær like fort i pris som de nye teknologiene. Og kan uansett brukes langt frem i tid.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Frustrerende er det. En idé er kanskje å kjøpe rimeligst mulig receiver med funksjonene man trenger pluss effektforsterker(e). Kovensjonell teknologi detter jo på langt nær like fort i pris som de nye teknologiene. Og kan uansett brukes langt frem i tid.
    Tror nok dette blir det jeg skal gjøre neste gang, har lite lyst til å kaste bort en 8-10 tusen på et år. Får jo en Hegel 200 på brukten for det.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen kommentarer på utviklingen? Kan ikke annet en å føle meg litt lurt når jeg kjøper et topp produkt og under ett år etter så har det nesten halvert seg i pris.

Det er ikke at jeg skylder på noen, forstår det med markedskrefter.o.s.v.
    Men hvor mange er interessert i å kjøpe et produkt som taper seg med halve verdien på ett år? Jeg bare spør!

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke dette den beste tiden i året å selge på. Om du er tålmodig kan du muligens få noe mer.

På en annen måte er det jo sinnsykt at en skal bytte ut en reciver etter 11 mnd.:???:
    Vi burde klare oss et par-tre år før vi skifter.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel litt sånn at for produkter (gjerne med mye digital teknikk osv) der utviklingen går forholdsvis fort ikke akkurat er noen gunstige investerings produkter. Nye, bedre og billigere produkter kommer gjerne på løpende bånd fra produsentene. Da er det vel ikke så rart at dette ikke er produkter som holder seg godt i pris over tid.

Det er vel også ofte sånn at hvis man tenker å tape minst mulig penger på kjøp av slike produkter, kjøper man dem ikke når de nettop er kommet ut og høyt priset, eller velger modeller i det høyere prisleiet.

Synes det er litt "trist" at det ikke er flere gunstig prisede surround-forforsterker-receivere , så man slipper å skifte ut alle de interne og ofte like gode effekt forsterkerene hver gang man vil oppgradere de digitale delene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    På en annen måte er det jo sinnsykt at en skal bytte ut en reciver etter 11 mnd.:???:
    Vi burde klare oss et par-tre år før vi skifter.
    Nå er vel kanskje ikke akkurat ordet "sinnsykt" et godt ord å bruke for oss AVforumere som er angrepet av oppgraderings spøkelset, da hadde det vel vært over snittet mange sinnslidende i dette forumet...

Ellers er vel det norske språk hele tiden i utvikling, og verden går videre...

Ellers er jeg faktisk helt enig i det du vil frem til med hvor hyppig man burde oppgadere. Fordelen med å bruke samme utstyr lenger utenom å redusere og spre verditapet over en lenger tids periode er vel også at oppgraderingen når den kommer da gjerne også ofte blir en mer possitiv ytelses messig opplevelse.....

Hadde man kunne tenkt seg og lagt av det årlige tapet man kan regne med på middels gode AVprodukter, og i noen år spart opp dette og kunne brukt dette til å anskaffe seg noen av de aller beste produktene som finnes der ute litt frem tid, da kunne vel fort tingene forholdt seg litt anderledes, man kan jo bli litt sinnsyk bare med tanken.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok mage av våre "normale" venner som syntes vi ikke er riktige opp i hue:-D

Selv vurderer jeg å skifte ut min denon 3808 (11mnd gml) tilen Yamaha 3900, for å få bedre prossesor på film og precence kanaler. Er jo en grie oppgradering men etter nypris er jo Yamahaen billigere, så jeg vet ikke.
    Lysten på noe nytt er jo tilstede.

Nå er ingen av mine nære kompiser spesielt opptatt av denne hobbyen, men etter en kveld hos meg er det alltid et par som er på glid til å kjøpe seg noe utstyr.

Da lurer de på og tror at f.eks. 4-5000,- er dyrt for en reciver.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 modell bak det nye er ofte halvpris. Husk at den teknologien som er i den reciveren da er blitt dyttet ned på vesentilig lavere nivåer i de nye modellene!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytter man ofte bør man skaffe seg gode kundeforhold til butikk / butikker for gunstige kjøp.
    Da blir ikke tapet så stort ved hurtige skifter.

Unngår man å kjøpe første dag i salg faller også prisene.
    For en stund siden fikk man jo ny 905 til 13000,- (den er jo snart 2 år gammel)
    Ny 906 koster jo 15000 eller mindre.
    Får man 10-11 000 for en brukt 805 må det jo være mega bra for hvor mye bør en brukt , nyere og bedre 906 koste ?

Nei
    Sats på kundeforhold for da får man kaffe , småkaker , en hyggelig prat , demonstrasjoner å ikke minst en meget gunstig pris

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Har nå prøvd å selge min Onkyo 905 og må innse at jeg kanskje kan få igjen 9500-10000.- hvis jeg er heldig. Dette er en receiver som jeg ga 17000.- på tilbud for 11mnd siden. Konklusjonen må være at dette er århundrets dårligste butikk. Frustrert:-?

Kanskje vi alle skulle kjøpe 1 års gammle produkter som er nesten like gode. Føler att det er som å kaste ut kr dette her. Sorry måtte bare lufte meg litt.:twisted:
    Kom dette overraskende på deg? Jeg er overrasket over at du får igjen så mye for den jeg. "Alle" vet jo at receiverkjøp er penger kastet ut av vinduet om man har planer om å selge den igjen senere. Dersom man skal selge receivere MÅ man gjøre det før neste generasjon er annonsert for å få igjen en grei pris. Men 9500-10000 er en svært god pris mtp dagens nypris på 905 synes nå jeg, så får du så mye har du gjort det bra.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi er akkurat som bil - det er idioti å kjøpe nytt.

Og surroundforsterkere er vel den hifikomponenten med flest nyvinninger hvert år, ergo synker den mest i pris. Kjipt men sant

Å kjøpe en effektforsterker ved siden av er et godt råd, så behøver du hvertfall ikke kjøpe de største og dyreste bare for å få nok effekt.
    --
    Thorbjørn

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Kom dette overraskende på deg? Jeg er overrasket over at du får igjen så mye for den jeg. "Alle" vet jo at receiverkjøp er penget kastet ut av vinduet om man har planer om å selge den igjen senere. Dersom man skal selge receivere MÅ man gjøre det før neste generasjon er annonsert for å få igjen en grei pris. Men 9500-10000 er en svært god pris mtå dagens nypris på 905 synes nå jeg, så får du så mye har du gjort det bra.
    Nei har nok ikke fått med meg det "alle" vet.
    Ja da har vi forskjellig syn på det,ja.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jo vært en trend en stund, og spesielt etter at HD-dekoderne kom. Gutta som kjøpte f.eks en Yamaha Z9 for en formue for et par år siden sliter med å få igjen 6-7 tusen for disse monstrene idag. Utrolig gode forsterkere men uten HD og HDMI switch (litt usikker på det siste)
    Noe av dette problemet kommer også av at produsentenes slipp av nye generasjoner ser ut til å akselrere så de snart tar igjen pcverdenen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hifi er akkurat som bil - det er idioti å kjøpe nytt.

Og surroundforsterkere er vel den hifikomponenten med flest nyvinninger hvert år, ergo synker den mest i pris. Kjipt men sant

Å kjøpe en effektforsterker ved siden av er et godt råd, så behøver du hvertfall ikke kjøpe de største og dyreste bare for å få nok effekt.

Nå er det dessverre ikke sånn hos alle produsentene at de billige modellene har den samme pre-delen og mulighetene som de dyrere. Denon har så vidt jeg vet lagt seg på den linjen, men hos f.eks Yamaha er det ganske store forskjeller på forforsterkeren i en 1900 til 11000,- og Z7 til 25000,-
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha det nyeste og flotteste av disse produktene som stadig er under utvikling, så koster det fort penger å være kar ja!

Kan f.eks nevne at fattern kjøpte en 32" flat-tv for 2-3 år siden til 19000.-, og den har sannelig hatt vedritap!

Er fint å leve i stereoverdenen da, hvor en kan kjøpe brukte produkter til halv pris av ny, og likevel ha produkter som er akkurat like bra som de som står i butikken

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Skal man ha det nyeste og flotteste av disse produktene som stadig er under utvikling, så koster det fort penger å være kar ja!

Kan f.eks nevne at fattern kjøpte en 32" flat-tv for 2-3 år siden til 19000.-, og den har sannelig hatt vedritap!

Er fint å leve i stereoverdenen da, hvor en kan kjøpe brukte produkter til halv pris av ny, og likevel ha produkter som er akkurat like bra som de som står i butikken
    Ja, Tror jeg får beholde den jeg har kjøpt meg nå i et par år, og handle på brukten i fremtiden. Problemet er jo att man blir revet med av omtaler o.s.v.:-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heldigvis ikke sånn med alle produkter. Ser at PS3 60GB min har økt i verdi.:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •