kjøpe ny receiver er dårlig butikk! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Ja, Tror jeg får beholde den jeg har kjøpt meg nå i et par år, og handle på brukten i fremtiden. Problemet er jo att man blir revet med av omtaler o.s.v.:-D

Å lese for mange omtaler er farlig. Lett å bli lurt til å tro at en har et behov da...

Kan jo sikkert være en trøst at også den receiveren du nå har lyst på, kommer til å finnes for halv pris på bruktmarkedet om to år...,

men da har det sikkert kommet noe nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nå er det dessverre ikke sånn hos alle produsentene at de billige modellene har den samme pre-delen og mulighetene som de dyrere. Denon har så vidt jeg vet lagt seg på den linjen, men hos f.eks Yamaha er det ganske store forskjeller på forforsterkeren i en 1900 til 11000,- og Z7 til 25000,-

Det er eg enig med deg i. Det er bare fakta rett og slett Eg har veldig lyst på RX-V1900, men har ikke råd til denn nå desverre Har en Hegel H200 som eg bruker som effektforsterker når eg ser film og bruker selvfølgelig kunn H200 til cd og lp avspilling. Eg SKALL ha Yamaha reciver når eg først skall bytte og lurer på om det er veldig stor forskjell på pre-delen i v1900 i forhold til v863? prisforskjellen på v1900 og v863 er jo ikke så stor som fra v1900 til Z7. Er det mest p.g.a effekten som utgjør den prisforskjellen mellom v1900 og v863 eller er det også mye bedre pre i v1900? Er klar over att v663 og 863 er mindre forskjeller på, men det kommer kansje godt med att 863 er litt kraftigere Tenker ikke bare på 10 watt i forskjell på hver kanal, men også det att V863 har større blokk-kondensatorer enn det er på v663 Har du en anbefaling på hve eg bør gjøre? Du virker som en kar som har litt peiling. å vente til eg har råd til v1900 eller er det så liten forskjell i pre delen til v1900 i forhold til v863 att eg kann klare meg med v863. I mitt tilfelle der eg har H200 som effektforsterker til fronthøgtalerne har eg jo rikelig med trøkk i fronthøgtalerne, men det blir jo mye mer effekt til senter og suroundhøgtalerne og suround bakhøgtalerne med v1900, men er v863 en pingle i forhold?

Uff, det var mange sørsmål og sikkert ikke like lett å svare på alt siden det blir litt individuelt fra person til person med tanke på krav og størrelse på rom og type høgtalere o.s.v. , men er litt fortvilet over å ikke ha råd til v1900 Er det verd å vente til eg får råd til v1900? Da kann det fort ta ett år å vente og eg skulle helst hatt den i går.he he...( har fått denne byttesyken og ønsker også å oppgradere til en reciver med hdmi innganger )men viss eg går for v863 eller 663 kann eg kansje klare å få råd til en av de i løpet av ett par mnd. viss eg får solgt reciveren eg har nå

Har RF82 i front nå og RF82 spiller fantastisk sammen med H200 i min stue etter min smak:-D Derfor ønsker eg å utvide til Klipsch i alle kanaler til slutt og tenker da på en receiver som gjør en bra jobb med de fremtidige Klipsch høgtalerne i fremtiden Er klar over att forforsterkeren i Yamaha blir jo også den som tar seg av RF82 sammen med effekten til H200 til film. Det vill jo passe bra å bruke Klipsch senter, Klipsch surroundhøgtalere og Klipsch suround bakhøgtalere siden eg er så fornøyd med RF82 høgtalerne:-D Til film skall Klipsch og Yamaha være en god match slik eg har forstått det Det er ikke så viktigt hvordan receiveren spiller i stereo siden eg bruker H200'n som gjør en glimrende jobb i min stue på det området:-D Så om v1900 er bedre på musikk enn v863 spiller ikke det noen rolle for min del

Men er som sagt litt usikker på hva eg skall gjøre angående valg mellom v1900, v863 eller v663

Tar i mot gode tips og råd med STOR takknemlighet:-D

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heldigvis ikke sånn med alle produkter. Ser at PS3 60GB min har økt i verdi.:-D

Hvorfor ? Mye?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heldigvis ikke sånn med alle produkter. Ser at PS3 60GB min har økt i verdi.:-D
    Ja, men du kan ikke sette opp bruktprisen for det, da er du jo umoralsk :-P :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leiern
    Det er mye høyere verdi tap på hifi enn bil : ( Men ja det er frustrerende gitt
    Biler har masse avgifter innbakt i prisen, derfor holder prisen seg høy brukt, da det er ekstra uøkonomisk å kjøpe nytt..
    I tilegg utvikler ikke teknologien seg i biler like fort som i recievere.

Tenk om det hadde vært med hifi som med biler..
    For en ekstra kraftig forsterker med masse krefter og høy vekt måtte vi betalt en formue til staten i avgifter!

Tror vi skal være glad at vi tross alt bare må "betale" for verditapet hvis vi skal selge en brukt receiver.
    Tross alt kunne staten også her vært inne i bildet og flådd oss når vi kjøpte den ny..

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter, hva er poenget med å selge en så god reciever som 905? Den har jo alt?!
    Mangler du krefter, er det jo bare å koble på en effektforsterker.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor mange er interessert i å kjøpe et produkt som taper seg med halve verdien på ett år? Jeg bare spør!
    Du :P

Uansett.

Nå selger jo folk AV for over nypris, men selvsagt synker verdien når noe er brukt.
    Kjøp heller brukt så får du solgt det senere for "innkjøpspris".
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...ktprisene.html

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Biler har masse avgifter innbakt i prisen, derfor holder prisen seg høy brukt, da det er ekstra uøkonomisk å kjøpe nytt..
    I tilegg utvikler ikke teknologien seg i biler like fort som i recievere.

Tenk om det hadde vært med hifi som med biler..
    For en ekstra kraftig forsterker med masse krefter og høy vekt måtte vi betalt en formue til staten i avgifter!

Tror vi skal være glad at vi tross alt bare må "betale" for verditapet hvis vi skal selge en brukt receiver.
    Tross alt kunne staten også her vært inne i bildet og flådd oss når vi kjøpte den ny..

Forstår att bilkjøp blir mye avgifter som blir reknet ut i fra hestekrefter og kubikk (1,1 liter- 2,0 liter - 2,8 liter o.s.v,) men staten tar vel 25% i moms avgifter på det meste som selges i butikker så vi betaler vel nokk til staten som det er:evil: he he.. Men eg forstår poenget ditt Men å sammenligne bilkjøp og kjøp av reciver blir vel litt galt uansett Utviklingen av hjemmekinoreceivere går veldig fort for tiden med tanke på hdmi og alle de forholdsvis nye formatene o.s v. Utviklingen av stadig nyere og bedre hjemmekinoreicivere er vel riktigere å sammenligne med utviklingen av nyere og bedre Plasma og lcd skjermer som også faller mye i pris når det kommer nye og bedre modeller En hjemmekinoreceiver i dag inneholder så mye "nytt" som stadig er under utvikling. Hjemmekinoreceivere kommer derfor mye oftere med nyere modeller enn stereoforsterkere kommer med nye modeller. Derfor blir receiverne de som faller mest i pris siden det veldig ofte er "større" utvikling på kort tid. Dette betyr selvfølgelig ikke att stereoforsterkere står stille og ikke utvikles og blir bedre. Stereoforsterkere utvikles og blir bedre og bedre de også uten tvil Men de holder seg mye lenger med tanke på lydkvalitet og pris mener nå eg Som regel er hjemmekinoreciverne også mye mer kompliserte og kostbare å lage siden de inneholder så mye "mer" enn en ren stereoforsterker. Men viss en bare skall bruke anlegget til musikk i stereo så vil en selvfølgelig få mye mer for pengene med ett rent stereo oppsett. Det er jo logisk:-D Dette vart kansje en liten avsporing,men... Med tanke på det å overføre hd lydformatene og bilder via hdmi med oppskalering av bildesignal o.s.v gjennom receiver så blir det "store" forskjeller fra gammel modell til ny modell siden dette er ganske "nytt". Det kommer nye modeller mye oftere siden utviklingen går så fort. Siden nesten "alle" i dag har de "nye" Plasma og lcd skjermene blir kravene til en hjemmekinoreceiver som kann overføre lyd og bilde via hdmi gjennim receiver på en bedre og bedre måte bare større og større. Det kommer nyere og bedre receivere veldig ofte og det er stor konkuranse mellom de forskjellige produsentene om å utvikle bedre og nye receivere. Derfor faller prisene på receiverne fortere siden det stadig vekk kommer nye og bedre modeller. Det blir på en måte som med datamaskiner, att det som var "godt" nokk for to til tre år siden det får du for halve prisen nytt i dag og i tillegg er det bedre produkter enn det var for 2 -3 år siden. Det koster viss en skall følge med i utviklingen, men en får kjøpe det beste en har råd til i dag og bare finne seg i att om en liten stund kommer det nye og bedre modeller Det er jo bare bra att produsentene konkurerer om å utvikle bedre og nye modeller siden det er vi som nyter godt av det Da får vi heller finne oss i att receiverne taper seg fortere i pris enn stereoforsterkere gjør:wink: Grunnen til att eg skall bytte reciver er veldig enkel. Eg har ikke hdmi innganger på receiveren og samtidig synes eg det er spennende med noe nytt og "bedre". Det siste kalles også ofte for byttesyken

Dette er bare min mening om hvorfor receivere faller ganske fort i pris. Er ikke så flink å forklare

Edit: Ser nå att du skreiv: "I tilegg utvikler ikke teknologien seg i biler like fort som i recievere."

Det er vel "nesten" det samme som eg har brukt 100 linjer på å forklare:-);-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

poenget mitt

var bare å si at det er minst like irriterende med et enormt verdi tap på en bil (da jeg har bil dilla), beklager misforståelsen, ikke meningen å sammenligne reciver og bil. poenget var bare at det også er utrolig irriterende.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sikkert tapt over 150.000 på bilen min på 2 år, men griner ikke av den grunn. Hadde jeg ikke taklet det så hadde jeg heller ikke kjøpt den i utgangspunktet.
    Kjøpte også en Pioneer 43" for 40.000 for 4 år siden...
    Sikkert verd en brøkdel i dag.

Tapet må man bare ta, ellers så må man la vær og kjøpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leiern
    var bare å si at det er minst like irriterende med et enormt verdi tap på en bil (da jeg har bil dilla), beklager misforståelsen, ikke meningen å sammenligne reciver og bil. poenget var bare at det også er utrolig irriterende.

Forstår deg godt Var ikke mening som kritikk mot deg:-D Tenkte ikke på deg i det hele tatt når eg skreiv innlegget mitt. Det er jo mange som har skrevet om biler i denne tråden. he he... og det må selvfølgelig folk få lov til å gjøre som de vil med Det er eg som skall beklage. Eg burde ikke nevnt det med bilkjøp i det hele tatt siden innlegget mitt egentlig ikke handlet så mye om det. Prøvde bare å forklare hva eg mente var grunnen til att receiverne faller ganske fort i pris. Eg burde ikke starte innlegget slik eg gjorde. Men det er som Tigerberget skriver: "Tapet må man bare ta, ellers så må man la vær og kjøpe." selv om eg også synes det er irriterende med stort verditap på recivere. Men det må vi nokk finne oss i nå som utviklingen har vært veldig stor de siste 2 -3 årene og det kommer så ofte nyere og bedre modeller

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •