Forsterker til swans f1.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til swans f1.1

skal hente ett par flotte swans f1.1 ikveld og lurer da på åssen forsterker jeg burde kjøpe til disse.Har idag parasound nc 2100 og 2250,disse kjøpte jeg forrige uke til mine klispch rf 83 men de gikk ut døren istad.Ser helst at det er forforsterker og effektforsterker i samme merke.Må være utgang til sub på forforsterkeren.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris? Du har jo forholdsvis dyre forstekere og høytalere....

Tror jeg hadde prøvd med parasound jeg, blir fort veldig dyrt å bytte dem ut for en brøkdel bedre lydkvalitet:S Men blir Parasound helt feil har du kanskje ingen valg:S Flotte høytalere forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Pris? Du har jo forholdsvis dyre forstekere og høytalere....

Tror jeg hadde prøvd med parasound jeg, blir fort veldig dyrt å bytte dem ut for en brøkdel bedre lydkvalitet:S Men blir Parasound helt feil har du kanskje ingen valg:S Flotte høytalere forresten!

Hmm litt usikker på hvor mye jeg har lyst til å bruke.Men ikke noe mer enn 20-30.000 etterhvert.Gleder meg til å få de i hus for å si det sånn.Drar om en time og henter de

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi! Til og med jeg fikk sommerfugler i magen. sykt flotte høyttalere! La oss få høre om hvordan parasound gjør seg på de da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    oi! Til og med jeg fikk sommerfugler i magen. sykt flotte høyttalere! La oss få høre om hvordan parasound gjør seg på de da.

Hehe Det skal jeg gjøre,venter bare på at suben min skal bli hentet nå så er det å komme seg til oslo og hente de.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22
    Hehe Det skal jeg gjøre,venter bare på at suben min skal bli hentet nå så er det å komme seg til oslo og hente de.
    Da var subben og Klipsch ute av huset regner jeg med fordi nå forlot han akkurat Oslo med Swans F1.1 i bagasjen!
    Med tanke på snøværet og alle de bilene som alt har tatt seg en snurr mellom her og Horten håper jeg de tar det pent og at noen bilder dukker opp på forumet med tiden.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Da var subben og Klipsch ute av huset regner jeg med fordi nå forlot han akkurat Oslo med Swans F1.1 i bagasjen!
    Med tanke på snøværet og alle de bilene som alt har tatt seg en snurr mellom her og Horten håper jeg de tar det pent og at noen bilder dukker opp på forumet med tiden.
    Du som har solgt han dem?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noe som dette kunne være noe?

Selv bruker jeg Usher R3.0 på Swans F2.2. Det svinger godt, men kunne ikke tenke meg å ha noen særlig svakere forsterker egentlig... Tipper F1.1 trenger noe seriøst med krefter for å blomstre skikkelig! Kan man triampe Swans f1.1, eller er det en inn og to ut ved terminalene?

Edit : Viktigst av alt, GRATULERER med noen helt sinsyke høytalere!

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO

Selv bruker jeg Usher R3.0 på Swans F2.2. Det svinger godt, men kunne ikke tenke meg å ha noen særlig svakere forsterker egentlig... Tipper F1.1 trenger noe seriøst med krefter for å blomstre skikkelig! Kan man triampe Swans f1.1, eller er det en inn og to ut ved terminalene?

Tror ikke du bør gå for en forsterker som er litt laid back, Tror kanskje Hegel kunne være en bra match uten at jeg kan være for skråsikker.8)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Du som har solgt han dem?
    Er desverre det, fikk mulighet til å flytte til en flott leilighet ved bislett som jeg benyttet meg av og det går ikke så godt sammen med F1.1 som står der å ber om å få spille høyt.
    Skal nok ha muligheten til å spille høyt med de nye høytalerene også, men fokuset blir et litt annet da.

Hegel kan kanskje være bra sammen med dem, det er noe man strengt tatt må finne ut av selv da det ikke er så vanlige høytalere ennå.
    Vet ikke med Rotel, var ikke så begeistret for den selv, men har jo ikke hørt den på Swans.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er desverre det, fikk mulighet til å flytte til en flott leilighet ved bislett som jeg benyttet meg av og det går ikke så godt sammen med F1.1 som står der å ber om å få spille høyt.
    Skal nok ha muligheten til å spille høyt med de nye høytalerene også, men fokuset blir et litt annet da.

Hegel kan kanskje være bra sammen med dem, det er noe man strengt tatt må finne ut av selv da det ikke er så vanlige høytalere ennå.
    Vet ikke med Rotel, var ikke så begeistret for den selv, men har jo ikke hørt den på Swans.
    Hvis savnet blir for stort så kan du jo stikke innom på Raufoss å høre litt på F2.2 Gromt nok spør du meg, men smaken er som baken;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det gikk knall fint å komme seg hjem,de var ferdig satt opp klokka ett i natt.Ble bra det.Men ny effektforsterker er nødvendig,var langt fra nok futt i parasounden.Så da starter letingen på ny effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO

Så på denne rotelen men er ikke sikker på om den er god nok,vil kjøpe noe som er mer enn bra nok med en gang.Takker så mye

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det gikk knall fint å komme seg hjem,de var ferdig satt opp klokka ett i natt.Ble bra det.Men ny effektforsterker er nødvendig,var langt fra nok futt i parasounden.Så da starter letingen på ny effektforsterker.
    Opplevde du det som mer futt her med rør og ice enn med parasound ??

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på denne rotelen men er ikke sikker på om den er god nok,vil kjøpe noe som er mer enn bra nok med en gang.Takker så mye
    Hørt litt forskjellig om rotel ice'n men hadde jeg skullet hatt en slik hadde jeg funnet en å kjøpe sammen med og kjøpt nytt fra Lsound for 12600,- per stykk
    10% rabatt om du kjøper to....
    Eller kjøpt med en preamp da såklart, men jeg holder litt fast på troen min om at lyden i parasound ikke er dum kombinert med swans.
    ellers burde jo Rotel RC-1082 være en grei stereo pre, om du ikke skal vurdere surround preamp Rotel RSP-1069.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde du det som mer futt her med rør og ice enn med parasound ??

Ja tror faktisk det,var nok de ekstra wattene fra ice som gjore susen.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror faktisk det,var nok de ekstra wattene fra ice som gjore susen.
    Hehe du fikk med deg at den icen som sto her bare var 4.1 og dermed hadde 250w per side
    Kanskje det simpelt henn var en bedre match. :S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe du fikk med deg at den icen som sto her bare var 4.1 og dermed hadde 250w per side
    Kanskje det simpelt henn var en bedre match. :S
    Ja **** stemmer det,glemte det.Ja er nok mulig det,men nå er jeg vant til å spille så høyt at det gjør vondt i ørene i flere timer etterpå.Har blitt anbefalt usher R3.0.Noen formening om det kan være noe?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja **** stemmer det,glemte det.Ja er nok mulig det,men nå er jeg vant til å spille så høyt at det gjør vondt i ørene i flere timer etterpå.Har blitt anbefalt usher R3.0.Noen formening om det kan være noe?
    Hehe, sån kan det gå.
    Jeg vet ærlig talt ikke mer om Usher enn det jeg har hørt fra tidligere eiere, og det er ganske enstemmig at det er en utrolig bra forsterker!
    På en annen side om du liker å spille så høyt så kan jo kanskje 600 ice power være tingen, eller som ble gjort i trondheim 600 på bassene og 250 på mellomtone og diskant.
    Oppgitt til å tåle 1200w per side og det var ikkenoe som tok kvelden i trondheim heller.
    Husker ikke i farten hvor mye effekt usheren har jeg ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •