Receiver til KEF KHT 3005 SE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til KEF KHT 3005 SE

Jeg vurderer sterkt å kjøpe surroundhøytalersystemet KEF KHT 3005 SE. Men jeg lurer litt på hvor stor receiver jeg må ha til dette systemet. Lyd & Bilde sier i sin vurdering at høytalerne vil sette pris på en ganske påkostet og kraftig receiver. Elkjøp mente at en Onkyo TXSR 606B til kr 5.000 (på tilbud) ville passe bra. Er Onkyo TXSR 606B tilstrekkelig eller blir dette "for spett"? Synspunkter eller anbefalinger?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TXSR606 vil drive høyttalerne på en grei måte, men skal du ha ut det som bor i den kan det hende du bør vurdere en høyere onkyo modell eller kanskje Yamaha RXV1900 som du også får på elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Det ante meg at Onkyoen kunne bli litt for tam. Høyttalerne er underveis, men jeg mangler fortsatt receiver. Jeg har sjekket litt tester og tror det står mellom Pioneer VSX-LX51 og Yamaha RXV1900 for min del. Begge koster om lag 10.000. Jeg har også bestilt en Pioneer TV (PDP-LX5090H), så sånn sett er det kanskje en fordel med Pioneer Receiver for å utnytte Kuro-link? Hva vil dere anbefale? Yamaha RXV1900 eller Pioneer VSX-LX51?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gary66
    Takk for tips. Det ante meg at Onkyoen kunne bli litt for tam. Høyttalerne er underveis, men jeg mangler fortsatt receiver. Jeg har sjekket litt tester og tror det står mellom Pioneer VSX-LX51 og Yamaha RXV1900 for min del. Begge koster om lag 10.000. Jeg har også bestilt en Pioneer TV (PDP-LX5090H), så sånn sett er det kanskje en fordel med Pioneer Receiver for å utnytte Kuro-link? Hva vil dere anbefale? Yamaha RXV1900 eller Pioneer VSX-LX51?
    Hei
    jeg kjenner ikke Yamahaen men kan varmt anbefale kombinasjonen av KEF og Pioneer. Har kjørt lenge med 2 sett av 3005 serien mot Pioneerforsterkere, kjører nå en Pioneer Susano mot større KEFer, også det en meget vellydende kombinasjon.
    Jeg har brukt Yamaha før, men skiftet til Pioneer for noen år siden fordi romkorreksjonen og enkelte andre finesser passet meg bedre på Pioneer.

Men sjekk ut Yamahaen også, den har mange fans, sikkert ikke uten god grunn.

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt RXV-1900!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har drevet disse med en Pioneer VSX1017 med godt resultat. For øyeblikket kjører jeg en 1018 på deler av settet, også en god match. Denne er stort sett lik Pioneer LX51..

Yamaha har jeg ikke hørt, men min nabo kjører Denon 3808 på settet, og det fungerer også meget bra...

Så settet har absolutt godt av en kraftig receiver, til tross for små elementer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode tilbakemeldinger. Det er litt ulike synspunkter, men det tyder vel bare på at det er flere muligheter for et godt resultat! Er dette med Pioneer KURO-link noe å legge vekt på (i og med at jeg også har bestilt meg en PDP-LX5090H TV uten høyttalere)?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gary66
    Takk for mange gode tilbakemeldinger. Det er litt ulike synspunkter, men det tyder vel bare på at det er flere muligheter for et godt resultat! Er dette med Pioneer KURO-link noe å legge vekt på (i og med at jeg også har bestilt meg en PDP-LX5090H TV uten høyttalere)?
    Tror ikke det er noe du trenger å ta hensyn til, jeg kjører også en Pioneer Kuro skjerm (6090) men bruker ikke Kurolink......
    Tar i mot TVsignaler med en GETboks og en bakkenettboks, de går som HDMI gjennom Pioneerforsterkeren, funker som en kule. det vil også en Denon eller Yamaha gjøre.
    tror kluet er å kjøpe så kraftig forsterker som du kan, med et menysystem du liker, så er suksessen sikret.

Det er "små" høyttalere men de liker forsterkere med nok av kraft.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme høyttalere og skal oppgradere forsterker fra RX-V659. Har du vært godt fornøyd med RX-V1900 eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Jeg har samme høyttalere og skal oppgradere forsterker fra RX-V659. Har du vært godt fornøyd med RX-V1900 eller?
    Jeg er godt fornøyd med RX-V1900 til KHT 3005. Men det skal sies at jeg heller ikke har så mye å sammenligne med. Jeg syntes at subben var litt tam til å begynne med, men det hjalp å justere opp volumet på denne i forhold til det automatiske oppsettet.

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha en receiver som ser like bra ut som anlegget, så kan du jo vurdere Marantz SR6003.

Har aldri hørt den, men får meget solide skussmål fra flere hold:

Marantz SR-6003 review from TechRadar UK's expert reviews of Receivers

Marantz SR6003 AV Receiver Review - Home Cinema Reviews - TrustedReviews

Marantz SR6003 A/V Receiver Reviewed - AV Receiver Reviews, Audio Reviews, Equipment Reviews, preview - HomeTheaterReview.com

Kommer selv trolig til å velge Marantz ved neste korsvei, rett og slett for å prøve ut noe annet enn Yamaha og Pioneer.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt om den her Test av Yamaha RX-V1900 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde, og hvis de skriver sant så virker det som om Yamaha passer bedre for meg. Når det er sagt, så er jeg veldig med på tanken om å prøve noe annet jeg også

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg driver mine 3005 (første utgave) med en arcam solo movie som "bare" har 50watt. syns den driver høytalerne på en utmerket måte

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ofte sagt at Yamaha er best på film og Pioneer er best på musikk av disse to merkene. Har bare hørt Yamaha selv så jeg bare gjenforteller det jeg har lest i tester og her på forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •