The hifi madness kicks off. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En av grunnene til at det stort sett aldri blir gjennomført blindtester av slike spillere er jo at man risikerer at en billigspiller blir best. Jeg tror nok desverre at mennsker lar seg påvirke av prisen når de vurderer lydprodukter.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Ikke for å ødelegge men jeg vil bare nevne at i test så er Panaonic S-75 kåret til en bedre CD spiller en Marantz sin spiller til 16.000,- (Panasonicen koster 1800)
    jaså, der vil jeg ha mer info.
    sikker på den ikke var kåret til et bedre kjøp, i forhold til pris.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ikke for å ødelegge men jeg vil bare nevne at i test så er Panaonic S-75 kåret til en bedre CD spiller en Marantz sin spiller til 16.000,- (Panasonicen koster 1800)
    Tar vel dette med en klype/sekk salt... :wink: Du skal ikke tro alt du leser. En av Endlands mest renommerte journalister, Ken Kessler, kåret et par rimelige Wharfdale høyttalere til verdens beste. Dette ble sjekket ut av et par norske journalister som ikke skjønte noe av hvordan han fikk det til.

Jeg tror vel at når noe er for godt til å være sant, så er det nettopp det.
    skal ikke se bort ifra at de hifi news fikk kanskje var sterkt modifisert.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skrives så mye idiotisk i denne bransjen så jeg blir snart gal. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg :shock:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ene året er den årets produkt og ingenting bedre, neste år er den dass...seriøst, det skjer utrolig lite på alle fronter. de vil bare ha oss til å tro noe annet.
    er jo nesten ny referanse i hver utgave av visse blader.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Jeg er nå nesten bestemt på at jeg skal satse på Marantz, og slik det ser ut nå, så er det CD5400 OSE kombinert med PM7200 som blir løsningen. En slik løsning kan jeg kanskje også klare å kjøpe nytt.
    Er det et mål å kjøpe nytt,da? Du får mer for pengene ved å kjøpe brukt. Men jeg forstår det hvis du er skeptisk til å kjøpe brukt.

Men har cd5400 kommet som OSE? Kan ikke finne den på nettet. Har du sett deg ut noen ht ennå?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp brukt.
    iallefall forsterkeren, der finnes det ikke slitedeler.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Neida, det var i en test med flere spille i mange prisklasser. Det er sikkert noen som har det Lyd og Bilde bladet (eller Eyfi). Var høsten 2003.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Neida, det var i en test med flere spille i mange prisklasser. Det er sikkert noen som har det Lyd og Bilde bladet (eller Eyfi). Var høsten 2003.
    hm...
    søkte s-75 på panasonic sin nettside og fikk frem en mobil. :wink:

hmmm...s75 er en dvd?
    den koster i såfall 2495...

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i og for seg ikke noe mål å kjøpe nytt. Vil jo gjerne ha kvalitet billigst mulig jeg.. Kanskje like greit at jeg rykker inn en ønskes kjøpt med det samme, så kanskje jeg er heldig. Det skal vel være liten risk forbundet med å kjøpe cd spiller og forsterker iallefall? Når det gjelder høyttalere har jeg følelsen av at det er lettere å bli "lurt"...

Ser ikke ut som om CD5400 er kommet i OSE utgave nei. Er det da CD6000 OSE LE som er det naturlige valget av Marantz spiller i min prisklasse?

Når det gjelder ht så har jeg ikke helt bestemt meg, men det er vel Audiovector og Sonus Faber som peker seg ut som favorittene basert på magefølelse. Modeller er jeg ennå ikke sikker på.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står både en Cayin cd251 og en Marantz cd6000ose på bruktbørsen på http://www.audioforum.no/. Det står også et par Sonus Faber concerto der til 8500 inkl stativer ( moderator får steppe inn når som helst...), og Audiovector M1 avantgarde til 10500,- Foreslår at du bare gir gass og kliner til. SF Concerto, Cayin cd 251 og Hegel H1 får du til 18500,- uten pruting. Et meget bra anlegg.

Hva slags DVD-spiller har dere forresten?

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat en mail fra herren som selger CD6000OSE, så vi er i gang med en dialog :-) Noen som har noe positivt/negativt å si om denne konkrete spilleren. Tenkte å lete frem noen tester på nettet nå.

Håpet ingen skulle spørre hva slags dvd spiller vi har... Dama fikk en enkel Philips spiller til jul av foreldrene sine. Egentlig har jeg lyst til å kjøpe en ny, men samvittigheten min lar meg ikke gjøre det. Ikke enda ihvertfall. Vil jo ikke legge meg ut med svigers :wink:

Planen er jo at det etterhvert skal stå en Marantz DVD spiller i racket også da..

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er det alvor :o)

Feriepenger og skattepenger på plass, så er forutsetningene på plass.

Jeg har vært rundt og lyttet litt:

Hi-Fi klubben - NAD forsterker og DVD spiller matchet med Dali Concept 8 eller B&W DM603. Hørtes bra ut. Dama falt for Dali, jeg for B&W.

Hi-Fi center kjeden - Marantz CD7300, Marantz PM7200 sammen med et par billige System Audio høyttalere. Dette låt veldig bra, men høyttalerne falt ikke helt i smak.

Oslo Hi-Fi center - Audiovector C2 sammen med Rotel forsterker og Cd spiller. Låt bra, men litt for snilt. Var detaljert men likssom ikke noe jeg ble revet med av. Audiovector C2 med Harman Kardon forsterker og Cd spiller var veldig moro(!), men det ble kanskje litt vel brutal bass, samt at de blå lysdiodene var plagsomt intense.

Derfor: Jeg har vel funnet ut at jeg trenger et allsidig anlegg, og Marantz er et alternativ. CD6000 OSE er fortsatt på bruktmarkedet ser jeg. Noen som har noen andre forslag til merker som er kjent for å yte bra på de fleste typer musikk. (Har noen sett noe lovende på et bruktmarked tar jeg gjerne tips om det også)

Har forresten også et problem med at høyttalerne kommer til å stå helt inntil tven, så jeg må kanskje lete etter et par som er magnetisk skjermet...

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite svar siden sist, men jeg skriver nå litt til jeg :-)

Jeg har fortsatt et budsjett på ca 10000, og skal kjøpe meg et 2-kanals anlegg. Skjønner at mange mener (og det er sikkert riktig) at jeg bør kjøpe brukt, men jeg synes det er vanskelig å få satt sammen et helt anlegg av det som kommer inn i bruktmarkedene. Derfor har jeg begynt å se på hvilke alternativer jeg har når det gjelde å kjøpe nytt.

I min leting etter magnetisk skjermede høyttalere har jeg sett nærmere på System Audio SA1530, Kef Q5 og Polk Audio RTi8. Noen som har erfaring med noen av disse høyttalerne?

Når det gjelder elektronikken så har jeg sett litt på

NAD C320BEE / NAD C521BEE
    og
    CAMBRIDGE Azur 640A / CAMBRIDGE Azur 640C

Noen som har noen meninger om disse? Tar gjerne imot alternative forslag også :-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er snakk om høyttalere som ikke går så dypt i impedanse ville jeg valgt Cambridge.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Melder meg inn jeg og. Ser at du bor i nærheten av Oslo. Ta deg en tur innom HI FI Huset i bærum, rett ovenfor Lysakerlokket. De har mengder av bruktutstyr, og det er gode tilbud å få der, garantert. Da får du også muligheten til å prøve deg frem litt.

Link: http://www.hifihuset.no/

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de første komponentene kjøpt. Fikk tak i Marantz PM7200 og Marantz CD6000OSE for til sammen 4800,-. Håper dette ikke er så verst.

Det som gjenstår da er høyttalere. Kommer i denne omgang til å kjøpe et par til 5-6000 uansett om det blir brukt eller nytt. Skal som sagt spille alt av muskk i tillegg til å se en del film. Noen som har gode forslag? Tenkte å ta meg en lyttetur i morgen.

Noen jeg selv har tenkt på er:
    System Audio SA1530
    B&W DM602.5 S3 Høyttalere
    Kef Q3
    Kef Coda 90
    Audiovector C2

Av disse er jeg ikke sikker på om B&W er magnetisk skjermet, noe jeg egentlig er nødt til å kreve..

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv C2 mkII, disse fåes rimelig hos noen forhandlere nå (6000,-).

De spiller fantastisk godt til prisen hvis du spør meg, og det vokser også med elektronikken. Kjører disse på et Densen forsterkersett til nesten 30 000,-.

Jeg vil i utgangspunktet ikke anbefale større Audiovectorhøytalere brukt. For det første kan jeg tenke meg at rommet ditt blir litt lite (Hvor mange kvm? Jeg har bare fått med meg "lite"). Dessuten, mitt inntrykk er at høytalerne gjerne ønsker seg litt kostbar elektronikk.

C2 mkII!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •