Hjelp til ny forsterker!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny forsterker!

heisann!

Tenkte å kjøpe meg en ny forsterker til anlegget jeg har hjemme. jeg jobber på en el-butikk i nærområdet der jeg bor, og får derfor svært gunstige priser på det meste vi selger.

Jeg har tidligere kjøpt en Pioneer BD-PLX71 blueray spiller. Så har jeg sett litt på de forsterkerene vi selger, og har funnet 2 forsterkere fra pioneer som matcher blueray spilleren. SC-LX71 OG SC-LX81. han ene selgeren her jeg jobber anbefalte SC-LX81, og jeg har selv lest en del om den og det ser lovende ut. I tillegg får jeg greit reduserte priser på begge 2. Det samme gjelder forsovet ogsået par yamaha forsterkere som jeg også ble anbefalt. Z7 tror jeg den ene hetet. Hvordan er denne i forhold til de to andre osv?

noen som har noe særlig erfaringer med disse 2, og hvordan de er osv? Hørte at vi har problemer her i butikken med å få subwooferen til å virke med denne Lx81, og at den er svært avansert og lite brukervennlig. Eller om det er noen som anbefaler noe annet.

Har selv ikke best peiling så hadde satt stor pris på gode råd og veiledning

takk på forhånd!

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81SC-LX81

HELT KLART!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Javel! Om du får dette til ca innkjøpspris så kan jeg ikke akkurat se at valutaen har spillt noen rolle for Pioneerimportørene. ER det så mye å gå på fra Pioneer?
    Er vel spesialpris til de som jobber i butikk, lavere enn butikkens ordinære innkjøpspris - høyere enn hva Pioneer Norge kjøper inn for. Viktig med smøring av "frontsoldatene":-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Er vel spesialpris til de som jobber i butikk, lavere enn butikkens ordinære innkjøpspris - høyere enn hva Pioneer Norge kjøper inn for. Viktig med smøring av "frontsoldatene":-D
    DET skjønner jeg. DA er det er bare å gratulere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen innspill eller ideer :P? Noen som vet hvordan yamaha R7 er i forhold til Sc-LX81 osv?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av todibodi
    Noen som har noen innspill eller ideer :P? Noen som vet hvordan yamaha R7 er i forhold til Sc-LX81 osv?
    Etter hva jeg har lest,så er vel Pioneer den beste på musikk,mens yamaha er marginalt bedre på film! Hadde helt klart gått får pioneer,i og med at du har en pioneer bluray-spiller! Blir stilig det da!
    Men du blir sikkert fornøyd uansett hva du velger (heldiggris)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki takker . Sikler noe jævli på 81'en asså. men flere på jobben mener jeg burde gå for R7. mest lyst på LX81 pga jeg har blueray spilleren og siden den ser svært bra ut. Og at den appåtil skal være en jævli bra forsterker. Tipper selv jeg blir fornøyd uansett, men når jeg først skal bruke 12-13 høvdinger vil jeg være sikker. Tviler iallfall på at det er noe vits å kjøpe en overpriset forsterker fra Denon eller NAD hos Soundgarden eller HIFI klubben. Får nok mest for pengene der jeg jobber. Utstyret jeg iallfall har fra før er:

- 42LG5010 fullhd
    - BDP-LX81
    - Motorola VP1900 eller noe, dekoder til Lyse TV
    - Hjemmelagd clas-ohlson koffertPC som brukes som mediapc
    - Harmony One
    - Proson Stratego
    - Pioneer VSX-416

Eller vet jeg også vi flere Onyko der jeg jobber også. har vel egentlig ikke noe særlig greie på disse, men er det noen bra modell så kan være en konkurent i forhold til de andre nevnte forsterkerne?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av todibodi
    Oki takker . Sikler noe jævli på 81'en asså. men flere på jobben mener jeg burde gå for R7. mest lyst på LX81 pga jeg har blueray spilleren og siden den ser svært bra ut. Og at den appåtil skal være en jævli bra forsterker. Tipper selv jeg blir fornøyd uansett, men når jeg først skal bruke 12-13 høvdinger vil jeg være sikker. Tviler iallfall på at det er noe vits å kjøpe en overpriset forsterker fra Denon eller NAD hos Soundgarden eller HIFI klubben. Får nok mest for pengene der jeg jobber. Utstyret jeg iallfall har fra før er:

- 42LG5010 fullhd
    - BDP-LX81
    - Motorola VP1900 eller noe, dekoder til Lyse TV
    - Hjemmelagd clas-ohlson koffertPC som brukes som mediapc
    - Harmony One
    - Proson Stratego
    - Pioneer VSX-416

Eller vet jeg også vi flere Onyko der jeg jobber også. har vel egentlig ikke noe særlig greie på disse, men er det noen bra modell så kan være en konkurent i forhold til de andre nevnte forsterkerne?
    Jeg heller har ikke så god greie på Onkyo,annet enn at jeg har sett at de ikke har vunnet de siste testene jeg har lest! Personlig syns jeg ikke de har utseende med seg da - men det har jo definitivt Pioneer da! Hvis du "sikler" på en Pio,så kjøp den!! Har lært at man bør følge magefølelsen sin,å kjøpe det man har lyst på! Hvis man kjøper noe billigere,el noe anbefalt av andre,får man aldri fred etterpå,bare fordi man går å lurer på hvordan den man egentlig hadde lyst hadde vert,hehe
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe :P! kan vell stemme det!

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare ta en av hver med hjem og prøve da? Du jobber jo der... Det må vel gå fint?

Å ikke for å gjøre valget vanskeliggere, men jeg hadde selv valgt Yamahaen Leste en plass at Z7 hadde samme prossesor som top modellen Z11, eller var det Z9 som hadde samme prossesor somZ11? hmm.... Hadde vert fint om noen Yamaha guruer kunne svare

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den du har LYST på! Både Pio og Yamaha i din prisklasse er bra saker, du blir nok fornøyd uansett. Men unngå å kjøpe en fordi andre mener ditt og datt, liten vits i at du angrer etter en uke....følg hjertet8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del fornuftige tips om å prøve med deg hjem og hva de enkelte reciverne gjør bedre enn den andre o.s.v

Det aller viktigste er att du kjøper en reciver som matcher høgtalerne dine. Det er min mening Har ikke hørt høgtalerne dine så eg kann ikke svare på hva som er best match ev Pioneer og Yamaha desverre. VELDIG lurt å ta med hjem å høre selv viss du har den muligheten Siden eg tror lydsignaturen på Yamaha og Pioneer ikke er helt lik så kann det være den avgjørende faktor for valget mellom desse to reciverne. De reciverne du nevner her er ganske kraftige og tror Yamaha og Pioneer har rimelig bra med trøkk begge to i denn prisklassen du tenker på Derfor tror eg rett og slett att det er den receiveren som er den beste match til dine høgtalere som selvfølgelig er det "beste" valget for deg Det beste er om det er noen her i forumet som kjenner lydsignaturen i Pioneer og Yamaha og kjenner til hvordan høgtalerne dine spiller kunne fortelle deg litt om hvilken som passer best til dine høgtalere Har hørt att Yamaha spiller ganske nøytralt med en anelse varmere lyd enn Pioneer. (men eg kann selvfølgelig ta feil siden det bare er noe eg har hørt fra andre og da får dere bare rette meg på det) Da er det i så fall hvordan høgtalerne dine spiller som avgjør om du har høgtalere som trenger en receiver som kann roe ned den litt mer pågående mellomtone"diskant eller om du har høgtalere som trenger en receiver som gjør dine høgtalere litt mer sprudlende og opnere i toppen Hvordan rommet er utformet, størrelse på rom, møblering, demping og match av "riktig" cd spiller, kabler o.s.v har også mye å si på hvordan lyden blir til slutt. Og sist men ikke minst har selvfølgelig smaksak mye å si og heldigvis har ikke alle lik smak Da hadde det vært kjedelig viss alle likte det samme:-D Så viss eg hadde vært deg hadde eg bestilt inn en modell av Yamaha og en modell av Pioneer i butikken viss du får lov til det av butikksjefen og prøvd begge med deg hjem og sammenlignet de og funnet ut hvilken receiver du synes er den beste match til dine høgtalere:-D

Dette er bare mine meninger og råd og respekterer selvfølgelig viss andre har andre meninger:-D

Lykke til med valget Yamaha og Pioneer er veldig gode receivere begge to og håper du får hjelp av noen som har litt kjennskap og erfaringer til komboen Pioneer eller Yamaha til dine høgtalere og kann beskrive med ord hvordan det høres ut:-D

Men prøv med deg hjem viss du har mulighet for det siden det til syvende og sist er du og din smak som bestemmer hva som er det beste for deg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for et utfyllende og bra svar var mye nyttig å hente der! Høytalerne jeg har for øyeblikket er ikke noe særlig. Og skal nok byttes ut etter jeg har fått en forsterker i hus. Skal sjekke litt mer med yamahaen før jeg bestemmer meg, og kanskje prøve med meg de hjem hvis jeg får lov. Men tror faktisk talt det blir Pioneeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •