Vedr. valg av hjemmekinoforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vedr. valg av hjemmekinoforsterker

hei, jeg er ny på forumet, men har holdt på med lyd og bilde en stund og etter tips fra espen på hifiklubben på grensen i oslo henvender jeg meg hit.

jeg er en student på 21 år og har bodd sammen med en studiekamerat i olso i ett år.
    han hadde lyden, jeg hadde bildet, dvs han hadde hele b&w 600-serien, samt en marantz sr-14 og en "ynkelig" denon-1400.
    jeg hadde imidlertid en toshiba mt4 lcd projektor og draper luma 110-115" lerret.

jeg har nå kjøpt egen leilighet og må anskaffe meg noe lydutstyr. det er uaktuelt å fatterns gamle 70-tallsdoninger til anlegget.
    har lagt meg opp noe penger nå og kommer til å tjene 40,000 til sommern.

dette er det jeg hadde planlagt.

ettersom projektoren min er noe jeg ikke har planer om å bytte avskriver jeg dvi for denne gang. det får jeg evt. ta i neste omgang.

dvdspiller:
    tre valg. denon 2200, 2900 eller 3800. etter å ha lest diverse tester fremstår denon 2200 som det mest fornuftige valget ettersom den har samme oppbygningen som 2900, med forbehold om en litt annen mekanisk del.
    3800 tror jeg blir for dyr. jeg bruker anlegget mest til hjemmekino og film, og 2900's påskrytte cd-egenskaper er derfor uviktig.

reciever:
    to valg: denon 3805, marantz 7400. denon'en virker spennende med 7.1 og PLIIx. marantzen har jeg ikke satt meg så godt inn i.

høyttalere front:
    ett valg: b&w 604. disse er bankers.

kommer til å kjøre tokanals til å begynne med, for deretter å supplere med sub, senter og bakhøyttalere.
    kanskje jeg paralellkobler bakhøytalere hvis jeg er lysten på 7.1.

fremstår dette som et ok valg? noen som har noenlunde erfaring med dette oppsettet?

tror jeg ikke vil være utro mot 600-serien til b&w. etter endt utdanning kan jeg kanskje satse på noen andre godsaker. :lol:

alle tips, tricks og hint er gledelig mottatt.

-einar

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avforum.no/forum/viewtopi...+w&start=0

Blir det nevnt at Rotel + B&W= Sant 8)

Dette er kan være forholdsvis dyre produkter, men du hadde jo ett greit budsjett ser jeg så 8)

Mvh

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2200, denon 3805 og B&W 604 s3 virker veldig bra.

Denonen har jo i tillegg romkorreksjon, som kan være fiffig!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir en bra kombinasjon :P

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den Hi-fi klubben har mye bra. Kom igjen da folkens, det er da mye kompetanse blant folket her ellers. Søk litt på forumet og du finner nok endel andre tips også.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RXV-2400 er en receiver som burde nevnes i samme slengen.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz SR 7400, DV 6400, Klipsch RF 35-serien og Sony SA-WX900 bør kunne bli en skikkelig killerkombinasjon. Den bør også kunne yte svært respektabelt på musikkgjengivelse, støtter SACD og DVDA, samt at den kan skremme vannet av de fleste når det gjelder å kunne spille høyt.

Prisen vil sansynlig vis havne under 40 000 om du handler på ett sted. Da kommer selvsagt kabler i tillegg. Mulig du klarer å smiske til deg det i samme slengen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz SR 7400, DV 6400, Klipsch RF 35-serien og Sony SA-WX900 bør kunne bli en skikkelig killerkombinasjon. Den bør også kunne yte svært respektabelt på musikkgjengivelse, støtter SACD og DVDA, samt at den kan skremme vannet av de fleste når det gjelder å kunne spille høyt.
    Her har du min fulle støtte :lol:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Marantz DV 6400 og SR 7400, det låter bra!

Pent er det også :wink:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Prisen vil sansynlig vis havne under 40 000 om du handler på ett sted. Da kommer selvsagt kabler i tillegg. Mulig du klarer å smiske til deg det i samme slengen.
    Godt forslag.

Tror nok Marantz kan passe til Klipsch. Jeg hørte den serien på en sony digital forsterker og det var ikke bra. Ble for lyst og kaldt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de B&W 604 må du teste effektforsterkeren Rotel RB-1070. Lekkert!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger til at B&W og Rotel er en veldig bra kombinasjon ut i fra mine erfaringer også.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig fint med så mange svar. jeg har vært opptatt i det siste så har ikke hatt mulighet til å sjekke forumet.
    hvor mye ligger den rotelen på hos en norsk importør?
    jeg ble tipsa av en kompis om å anskaffe meg pioneer dvd 868avi-s isteden for denon 2200. noen som har noen kommentarer på dette, evt. vet prisen på pioneeren hos en norsk importør? har brannmur på universitetet og kan derfor ikke surfe på .com/.net/.co.uk osv

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    868 er dobbelt så dyr som 2200. 668 er vel mer som alternativ å regne.

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en pioneer dvd 668, den kan anbefalles. skal være bedre en denon på bilde, også har den hdmi

lykke til

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Tror nok Marantz kan passe til Klipsch. Jeg hørte den serien på en sony digital forsterker og det var ikke bra. Ble for lyst og kaldt.
    Når det gjelder Klipsch Rx-35 serien kan jeg dele litt av mine erfaringer med denne.

Jeg har 2 x RF-35 (L/R), 2 x RC-35 (C/C), 2 x RS-35 (SL/SR) og 1 x RC-25 (SC).
    Det som var den største utfordringen var å drive RF-35 på en behagelig måte, disse har 2 stk 8” bass/mellomtone-høytalere og det viste seg å være en tøff last for forsterkere i budsjettklassen. I utgangspunket startet jeg med en eldre Sony (STR-DE675) for å drive disse. RF-35 er veldig lettdrevne (98dB/W/m) så problemet var ikke å få nok volum. Problemet var at det ikke låt spesielt pent ved høyt volum, basselementene oppførte seg som en hengebro i storm, Sony-en mistet kontrollen over høytalerne. I dag bruker jeg 2 kanaler på denne forsterkeren til å drive 2 x RC-35, altså front øvre og nedre senterhøytaler. Disse greier Sony-forsterkeren å holde styr på, antagelig fordi bass-elementene er mindre og enklere laster, og fordi det sjelden er så mye lavfrekvent informasjon i senterkanalen som det kan være i L/R.
    Til å drive de 3 surround-høytalerne brukes Marantz SR4400, egentlig en veldig god kombinasjon, rent bortsett fra at forsterkeren en av de minste i Marantz-serien. Men det den gjør, gjør den vakkert.
    Siden jeg ønsket mer trykk og kontroll over L/R kjører jeg i dag med 2 x Zachry D250, de greier jobben bra, men kan bli litt plutselig "punchete" i diskantområdet når jeg spiller virkelig høyt. Men da er det så høyt at jeg er usikker på hva hørselen min egentlig forsøker å fortelle meg. (kanskje den forsøker å si: Skru ned!, dette har ikke sneglehusene dine godt av).

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har brannmur på universitetet og kan derfor ikke surfe på .com/.net/.co.uk osv
    I alle dager... Glad jeg valge høgskolen i stedenfor universitetet... 8)

Har en pioneer dvd 668, den kan anbefalles. skal være bedre en denon på bilde, også har den hdmi
    Ja, men ut fra hva jeg har lest av eiere av disse pioneerspillerene, så skal Denon ha bedre lyd enn de. Kan også legge til at bildet på denon 2900 er noe av det bedre jeg har sett. (Ikke bare fordi jeg har den nei)

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon dvd 2200 er en banker. God cd spiller óg. Lurer på hvordan marantz med B&W hadde blitt. Super detaljert og oppløst, men kanskje litt vell slankt? Yamaha 1400 og denon dvd 2200 + B&W'ene kan være en bra kombo. Har ikke hørt Yamaha'en enda, men. Den har fått fryktelig mye skryt.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg synes ut ifra det jeg har hørt at Yamaha er "slankere" i lyden enn Marantz....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det ingen tvil om heller. Yamaha er etter min smak ofte for slanke i bassen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •