Vedr. valg av hjemmekinoforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vedr. valg av hjemmekinoforsterker

hei, jeg er ny på forumet, men har holdt på med lyd og bilde en stund og etter tips fra espen på hifiklubben på grensen i oslo henvender jeg meg hit.

jeg er en student på 21 år og har bodd sammen med en studiekamerat i olso i ett år.
    han hadde lyden, jeg hadde bildet, dvs han hadde hele b&w 600-serien, samt en marantz sr-14 og en "ynkelig" denon-1400.
    jeg hadde imidlertid en toshiba mt4 lcd projektor og draper luma 110-115" lerret.

jeg har nå kjøpt egen leilighet og må anskaffe meg noe lydutstyr. det er uaktuelt å fatterns gamle 70-tallsdoninger til anlegget.
    har lagt meg opp noe penger nå og kommer til å tjene 40,000 til sommern.

dette er det jeg hadde planlagt.

ettersom projektoren min er noe jeg ikke har planer om å bytte avskriver jeg dvi for denne gang. det får jeg evt. ta i neste omgang.

dvdspiller:
    tre valg. denon 2200, 2900 eller 3800. etter å ha lest diverse tester fremstår denon 2200 som det mest fornuftige valget ettersom den har samme oppbygningen som 2900, med forbehold om en litt annen mekanisk del.
    3800 tror jeg blir for dyr. jeg bruker anlegget mest til hjemmekino og film, og 2900's påskrytte cd-egenskaper er derfor uviktig.

reciever:
    to valg: denon 3805, marantz 7400. denon'en virker spennende med 7.1 og PLIIx. marantzen har jeg ikke satt meg så godt inn i.

høyttalere front:
    ett valg: b&w 604. disse er bankers.

kommer til å kjøre tokanals til å begynne med, for deretter å supplere med sub, senter og bakhøyttalere.
    kanskje jeg paralellkobler bakhøytalere hvis jeg er lysten på 7.1.

fremstår dette som et ok valg? noen som har noenlunde erfaring med dette oppsettet?