Hvilken effektforsterker til B&W683 ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    har kun testet min tda2200 på denonen, ble svært overasket over hvor god lyden var med å bruke lyngdorfen som kun effektforsterker, så det er slik jeg har det koblet opp i dag. nå er selvsagt ikke sda'en like god men det skulle da bare mangle, da den koster tredjedelen av hva tdaen gjør. det som jeg opplevde med å koble min sda til mine 683 når jeg hadde pioneer 2016 surroundforsterkeren var at høytalerene fikk mye bedre kontroll på lyden.

683 er som nevnt en ganske krevende høytaler, og det er spesielt på musikk mye å hente på skaffe effektforsterker, men hjelper jo også på film ved å kunne avlaste surround reciver, så det blir mer trøkk i de andre kanalene...
    Så det går ann å bruke for eksempel Lyngdorf SDAI 2175 som effektforsterker?, selv om det er en intregert stereoforsterker?

Og hvis jeg har en cd-spiller, kan det kobles direkte på SDAI 2175?, og vil jeg allikavel få lyden ut på fronthøytalerene selv om jeg bruker den som effektforsterker ellers?
    Kansje litt vansklige spørsmål det her, men forsøker.......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såvidt jeg kan se på baksiden av SDAI 2175 kan du ikke bruke den som effekt så enkelt... forsåvidt kan man jo plugge i alle analoge utganger men da vil du få to forforsterkere og to volumkontroller...

men for å gå til det andre spørsmålet ditt... en Integrert forsterker som f.eks NAD C372 kan brukes som effekt, og det fordi koblingen mellom forforsterker og effekt sitter utvendig bak forsterkeren. men hvis du hadde en cd-spiller koblet til denne, må du bak på forsterkeren og fikse på det igjen...

det finnes en relativt ny tråd på Reciever/Forsterkere som lister opp en del forsterkere med "prossessor-inngang".. de er spesielt egnet for "luksus-stereo" i et surround-oppsett... :-)

noe slikt... :-p

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Hvis noen har noe brukt å selge ala Parasound, Vincent eller Rotel så er jeg åpen for tilbud
    Har en Rotel RB-1090 for salg, i Trondheim

Driftet tidligere B&W 604 S3. Synes det var/er en god match som henter mye utav B&W hvertfall
    Skal dog legges til at jeg ikke har hørt noe på 68x i det hele tatt før.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Så det går ann å bruke for eksempel Lyngdorf SDAI 2175 som effektforsterker?, selv om det er en intregert stereoforsterker?

Og hvis jeg har en cd-spiller, kan det kobles direkte på SDAI 2175?, og vil jeg allikavel få lyden ut på fronthøytalerene selv om jeg bruker den som effektforsterker ellers?
    Kansje litt vansklige spørsmål det her, men forsøker.......
    funker fint slik du har tenkt det her... du må bare huske på at du må sette volumet til maks de gangene du bruker den mot surround reciveren, slik at den blir ren effektforsterker. ellers bruker du volumkontrollen på lyngdorfen når du hører på musikk, slik at du ikke trenger å bruke surround reciveren din i det hele tatt ved musikk avspilling. er kansje litt stress å ha 2stk volumkontroller, men jeg hadde ihvertfall ikke noe imot det med tanke på hvor mye bedre lyden ble på musikk avspillingen...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal man sette volum til maks da ?

er det ikke på 70-80-90(en av de) som signalet går "rett gjennom" hvis du skjønner hva jeg mener...!?

på max er det vel "boosta" litt ??

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Har en Rotel RB-1090 for salg, i Trondheim

Driftet tidligere B&W 604 S3. Synes det var/er en god match som henter mye utav B&W hvertfall
    Skal dog legges til at jeg ikke har hørt noe på 68x i det hele tatt før.

Sendte deg en PM :-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •