Effekttrinn mellom pio lx 51,og patos 410mk2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekttrinn mellom pio lx 51,og patos 410mk2?

Hei,har begynt å leke med tanken om å prøve et effekttrinn i mitt oppsett! Så f.eks denne til salgs http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=42071&cat=13 og lurer på om det hadde vert noe for meg? Har som sagt en pio lx 51 reciver,og patos 410 mk2(med oppgraderte seas diskantelementer) front-HT. Vil jeg få et virkelig løft lydmessig? Regner med jeg kan skru opp volumet en god del høyere,men vil jeg merke forskjell på lyden ved vanlig lytternivå? Har biampet min pio nå,og syns egentlig det låter veldig bra! Deilig klar og fin lyd fra pioneer syns jeg! Vil et sånt effekttrinn bare fosterke lydbildet,eller vil den også "farge lyden på noen måte?
    Hadde egentlig ikke tenkt å anskeffe meg noe sånt i hele tatt,men begynner å bli skikkelig bitt av hifi bassillen,hehe!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hei,har begynt å leke med tanken om å prøve et effekttrinn i mitt oppsett! Så f.eks denne til salgs http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=42071&cat=13 og lurer på om det hadde vert noe for meg? Har som sagt en pio lx 51 reciver,og patos 410 mk2(med oppgraderte seas diskantelementer) front-HT. Vil jeg få et virkelig løft lydmessig? Regner med jeg kan skru opp volumet en god del høyere,men vil jeg merke forskjell på lyden ved vanlig lytternivå? Har biampet min pio nå,og syns egentlig det låter veldig bra! Deilig klar og fin lyd fra pioneer syns jeg! Vil et sånt effekttrinn bare fosterke lydbildet,eller vil den også "farge lyden på noen måte?
    Hadde egentlig ikke tenkt å anskeffe meg noe sånt i hele tatt,men begynner å bli skikkelig bitt av hifi bassillen,hehe!
    Da ville jeg heller ha vurdert og spart opp til nye høyttalere, pioneeren din er jo en ganske kompetent reciever

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Da ville jeg heller ha vurdert og spart opp til nye høyttalere, pioneeren din er jo en ganske kompetent reciever
    Så du mener det hadde vert mer og hente på det altså? Syns de låter ganske bra jeg da! Men tenker at siden de er på 4ohm,og har lest at pioneer ikke liker dette så godt,så hadde et effekttrinn vert noe og vurdere?

Hva slags høytalere mener du hadde passet min pioneer da? Ikke større mål enn patos 410 (maks 22cm bredde) og maks pris 5ooo,-
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror forrige modellen ble målt til 5*44w. E ikje så mye det

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Tror forrige modellen ble målt til 5*34w. E ikje så mue det
    Hva mener du med forrige modell? Av pioneer'en eller effekttrinnet jeg linket til?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente Pioneer. Tror målingene til Parasound er mer til å stole på!

Hadde selv satset på et effektrinn.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente Pioneer. Tror målingene til Parasound er mer til å stole på!

Hadde selv satset på et effektrinn.
    Og forrige modell er? For det første har ikke forrige modell 5 utganger,men 7,og for det andre har nå jeg lest at pioneer yter ganske bra i forhold til det de oppgir! Så hvilke modell som ikke har mer enn 34watt pr.kanal hadde vert greit å vite! Har jeg kjøpt noe dritt? Men at et sånt effekttrinn vil yte mer enn min pio tror nok jeg også!
    Spørsmålet er jo om jeg vil ha noe utbytte av det ved normalt lyttevolum?!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv forrige modell lx50 og synes den er helt grei
    Smartson - Receivers - Pioneer VSX-LX50 - Tester och köpguider
    Audiovision:
    ”Leider hat Pioneer beim VSX-LX50 mal wieder auf die Leistungs-Bremse getreten.”
    Tyska Audiovision menar att hdmi 1.3 är det sista skriket vad gäller ljudformat. Till skillnad från vissa konkurrenter kräver dock Pioneer att man även har en spelare som kan skicka ljudet som en bitström via hdmi. I grunden är modellen en gammal bekant, den bygger på fjolårsmodellen VSX-2106 AV-S. Under skalet döljer sig en hel del förbättringar. Den mest märkbara är förmågan att arbeta med alla de nya ljudformaten. Den har också en docknings-station för Ipod och frontplacerad usb-port. Mätmikrofonen MCACC ger en optimal ljudbild för det rum förstärkaren är placerad i och fungerar bättre på den här modellen än på tidigare. Det testaren är mindre nöjd med är att uteffekten är en smula låg. 5X44 watt vid 8 ohm eller 5x78 watt vid 4 ohm är inte speciellt imponerande. Men det ljud man får är naturtroget, fylligt och glänsande. Audiovisions testare är också nöjd med ljudet när han lyssnar på vanlig musik cd. Källa: Audiovision (DE) nr 9 2007

Rettet forrige inlegg til 5x44w

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovision:
    ”Leider hat Pioneer beim VSX-LX50 mal wieder auf die Leistungs-Bremse getreten.”
    Tyska Audiovision menar att hdmi 1.3 är det sista skriket vad gäller ljudformat. Till skillnad från vissa konkurrenter kräver dock Pioneer att man även har en spelare som kan skicka ljudet som en bitström via hdmi. I grunden är modellen en gammal bekant, den bygger på fjolårsmodellen VSX-2106 AV-S. Under skalet döljer sig en hel del förbättringar. Den mest märkbara är förmågan att arbeta med alla de nya ljudformaten. Den har också en docknings-station för Ipod och frontplacerad usb-port. Mätmikrofonen MCACC ger en optimal ljudbild för det rum förstärkaren är placerad i och fungerar bättre på den här modellen än på tidigare. Det testaren är mindre nöjd med är att uteffekten är en smula låg. 5X44 watt vid 8 ohm eller 5x78 watt vid 4 ohm är inte speciellt imponerande. Men det ljud man får är naturtroget, fylligt och glänsande. Audiovisions testare är också nöjd med ljudet när han lyssnar på vanlig musik cd. Källa: Audiovision (DE) nr 9 2007

Hmm,jaja 5x44 er jo noe bedre da ,men er jo ikke all verden nei! Mente jeg hadde lest en plass at den hadde 70-80 watt pr.kanal jeg!
    Men uansett så er jo et sånt effektrinn selvsagt kraftigere! Spøsmålet er jo fortsatt om jeg vil få finere lyd ved normalt lytternivå? Og hvordan et sånt trinn vil passe til min patos basic 410mk2?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt!

Kjør på med effektforsterker du! Den du linket til ville jeg ha svart på fort.

Når du avlaster pioneeren din med en effekt til frontene vil den klare å gi mer til senter og bakhøyttalere også. Det er ikke bra å kjøre alt på smertegrensa.

Den vil sikkert farge lyden noe, men parasound går for å ha bra lyd de!

Og du vil nok merke forskjell på lave lydnivåer også.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Kjør på med effektforsterker du! Den du linket til ville jeg ha svart på fort.

Når du avlaster pioneeren din med en effekt til frontene vil den klare å gi mer til senter og bakhøyttalere også. Det er ikke bra å kjøre alt på smertegrensa.

Den vil sikkert farge lyden noe, men parasound går for å ha bra lyd de!

Og du vil nok merke forskjell på lave lydnivåer også.
    Så du mener det er et bra kjøp?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Så du mener det er et bra kjøp?
    JA! parasound ligger ikke ofte til 2500kr...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,får se om det kansje blir en handel da,hvis den ikke er solgt?
    Takker mye for alle innspill!

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror forrige modellen ble målt til 5*44w. E ikje så mye det
    Det er jo ingen nyhet.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovision:

Det er sletes ikke dårlig, den yter 44 watt med 5kanaler i drift i 8ohm 0g 78 i 4ohm, effekten dobler seg nesten i 4 ohm og det tyder på at den er ganske strømsterk.

Men bevare meg vel hvor ofte blir alle 5 kanaler belastet på maks? Det tilhører skjeldenheten, når du spiller i stereo er det jo også kun 2 kanaler som blir brukt og da blir effekten noe høyere, på film er det heller ikke mye bakhøyttalerene og centerhøyttaler vil trekke spsielt vist du setter en delefrekvens til subwooferen og eller fronthøyttalerene,

Nei etter min mening, spar heller opp til nye høyttalere og spar så opp til effektrinn

Vist du ikke har subwoofer er det heller ikke så dumt og innvistere i en slik, det vil også gi recievern noe ekstra pusterom da de tunge bassignalene blir sendt til suben

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sletes ikke dårlig, den yter 44 watt med 5kanaler i drift i 8ohm 0g 78 i 4ohm, effekten dobler seg nesten i 4 ohm og det tyder på at den er ganske strømsterk.

Men bevare meg vel hvor ofte blir alle 5 kanaler belastet på maks? Det tilhører skjeldenheten, når du spiller i stereo er det jo også kun 2 kanaler som blir brukt og da blir effekten noe høyere, på film er det heller ikke mye bakhøyttalerene og centerhøyttaler vil trekke spsielt vist du setter en delefrekvens til subwooferen og eller fronthøyttalerene,

Nei etter min mening, spar heller opp til nye høyttalere og spar så opp til effektrinn

Vist du ikke har subwoofer er det heller ikke så dumt og innvistere i en slik, det vil også gi recievern noe ekstra pusterom da de tunge bassignalene blir sendt til suben
    Takker for tipset! Sub har jeg,men den skal selges - skal ha meg to 10 tommere fra xtz tenkte jeg! Nye fronthøytalere blir det nok ikke på en stund,har nettopp fått disse patosene,og etter at jeg biampet dem,så syns jeg dem spiller veldig fint! Men så det effektrinnet til salgs såpass billig(var solgt),at jeg tenkte at det hadde vert morro å prøve det,og heller kjøpt bare en sub!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •