Trenger raske svar her - råd om Elmek C&K 5050 - haster haster -jr vil bygge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger raske svar her - råd om Elmek C&K 5050 - haster haster -jr vil bygge

Jr. går på elektro og kom hjem i går med lapp om at de i programfag kan velge å bygge en slik Elmek forsterker.

Vel og bra det.

Så begynner jeg å lese:
    50w effekt 8oHm, eller 85w ved 4 oHm

Jeg tolker det som 2x25w - noen som er uenige?

Kan kjøpe med oppgradering til Dual Mono, det betyr vel økt effekt?

Så var det prisen:
    2 x 50w audioforsterker standard, kr 2981
    (ja, her står 2 x 50 - hmmmm)
    Oppgradering til Dual Mono, kr 681
    Oppgradering med tonekontroll, kr 385

Er ikke dette noe dyrt?
    Totalt snakker vi altså kr 4047 inkl. mva, og så skal man gjøre jobben selv?

En NAD C355BEE Integrert forsterker koster noen hundre kroner mere - ny og ferdig skrudd sammen. Dette rimer ikke helt.

Hvis, og dette er veldig hvis, vi sier ja til dette, kan da denne forsterkeren brukes i min stuekino som ekstra forsterker til frontene (pre-amp) ?

Andre synspunkter mottaes med stor takk - men det haster....

(har postet i DYI tråden også - beklager dette virkelig, men jeg trenger kjappe svar da jr. må gi beskjed om han ønsker dette, i morgen senest
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...50-ferdig.html)

edit: prisene var INKL: mva så jeg har rettet tallene

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett så mye på priser, men hvorfor ikke importere en rørsak fra Singapore eller lign? Se tråden som KjellB har om disse.....da kan du bruke den som anlegg no. 2 sammen med en Squeezeboks el. lign kanskje.
    Synes den du har fundet der ser litt jalla ut, men den kan jo ha god lyd for det.
    Dual mono trenger ikke bety mer effekt, bare at der er separate strømforsyninger osv.
    Jeg ville absolutt ikke kjøpe den, der er masse andre der er mye mer interessante.
    Du kan ikke bruke noe som preamp i en hjemmekino jo, du kan derimot bruke den som effektforsterker til fronterne om den har main inn terminaler.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har ikke sett så mye på priser, men hvorfor ikke importere en rørsak fra Singapore eller lign? Se tråden som KjellB har om disse.....da kan du bruke den som anlegg no. 2 sammen med en Squeezeboks el. lign kanskje.
    Synes den du har fundet der ser litt jalla ut, men den kan jo ha god lyd for det.
    Dual mono trenger ikke bety mer effekt, bare at der er separate strømforsyninger osv.
    Jeg ville absolutt ikke kjøpe den, der er masse andre der er mye mer interessante.
    Du kan ikke bruke noe som preamp i en hjemmekino jo, du kan derimot bruke den som effektforsterker til fronterne om den har main inn terminaler.
    Takk, Niels.
    Nå er det ikke snakk om å kjøpe noe effektforsterker bare som sådan. Saken er om jr. bør bygge denne i sin skolegang og om jeg kan få bruk for den etterpå. Når den koster så mye så føler jeg at det er et dårlig tilbud fra skolen, egentlig.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke se så mye prisen da,, det trosalt JR i huset som bygge den
    og får du den i stua til bruk etter på. Så vær en super stolt Far
    da folk kommer på besøk,, denne forsterkeren har JR byget

kan eller legge i noen 100 lapper ekstra og lakere den svart piano med tonet glass fronten , så ser den enda finer ut

Troeen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Takk, Niels.
    Når den koster så mye så føler jeg at det er et dårlig tilbud fra skolen, egentlig.
    Husk at skolen bare formidler tilbudet her. Dette er prisene leverandøren (Christiansand Lydfabrikk? ) opererer med. Hvordan er det med kabinett, kommer dette utenom, må de evt. lage selv?

Kan ta med at man normalt får 20% rabatt hos www.dybabel.no om man f.eks. går for en klasse D sak der.

Edit: Basisforlaget som selger disse
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Husk at skolen bare formidler tilbudet her. Dette er prisene leverandøren (Christiansand Lydfabrikk? ) opererer med. Hvordan er det med kabinett, kommer dette utenom, må de evt. lage selv?

Kan ta med at man normalt får 20% rabatt hos www.dybabel.no om man f.eks. går for en klasse D sak der.
    Inkludert: front&bakplate maskinert og lakkert smat silketrykt, alu.plater til kjølevinkler, ferdig knekt topp&bunnplate, mønsterkort, elle elktro komponenter, alle komponenter till kabinett og lysnettkoplinger

Så ja, det er en komplett "pakke".
    Og ja, det hadde vært spesielt å ha en jr-bygget forsterker sammen med Yamaha, Dali og Oppo

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Niels.
    Nå er det ikke snakk om å kjøpe noe effektforsterker bare som sådan. Saken er om jr. bør bygge denne i sin skolegang og om jeg kan få bruk for den etterpå. Når den koster så mye så føler jeg at det er et dårlig tilbud fra skolen, egentlig.
    Ja, korrekt, ordlagde meg litt forkert. Jeg mente bare at om den har pre out/main inn kan du bruke den som effektforsterker i ditt surround system etterpå hvis det er, men du kan ikke bruke den som forforsterker i et surround system jo.
    Men ja, synes vel skolen bør se på andre ting enn den forsterker, synes den er alt for dyr for det man får.
    Man kan få rørkits, og dacs tror jeg, det hadde vært interessant, men akkurat hvor mye der er å få tak i her i Norge vet jeg ikke.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En NAD C355BEE Integrert forsterker koster noen hundre kroner mere - ny og ferdig skrudd sammen. Dette rimer ikke helt.
    Volumet har nok noe å si på prisen også. Det lages mange flere NAD'er enn byggesett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •