Tips til beste stereoforsterker til Concept 8 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jeg er redd C375 blir i dyreste laget for meg i og med at jeg trenger en cd spiller også.

Men C372 holder jo i massevis til Concept 8 hva kraft angår.

Skal på demo til uka på klubben for NAD C372 og NAD C545 BEE cd spiller til uka. tror det leverer jeg.

dette her blir jo bare synsing selvsagt, men jeg har mer tro på C372 og en god CD-spiller enn en C375 og crap cd-spiller... :-)
    men som sagt... synsing..

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    ja, det bærer vel preg av at det er mennesker som jobber der også.. man får ofte litt forskjellig inntrykk..

som sagt, når jeg skulle kjøpe meg høytalere, hørte jeg på NAD C372, som jeg da hadde mot de to aktuelle - altså Concept 8 og DM683. jeg syns ikke noe av dette var dårlig match.. C372 låt kult på Concept 8 det..

men så var jeg innom å hørte på Ikon 8.. og selvom lytterommet sikkert ikke var optimalt, så tipper jeg det fortsatt er bedre enn mange av oss normale har hjemme i stua, og jeg hadde ikke klart å leve med det jeg hørte da hvertfall.. nå sier jo Ikon-kjennerne at diskanten roer seg etterhvert.. men tror det finnes bedre alternativer enn NAD uansett... :-)
    Ja jeg tror Nad C372 vil klare å drive en Ikon 8 også, men ikke optimalt kanskje. Men det heller mot den forsterkeren. Jeg må få blåst liv i disse høyttalerne som har vært noe daue etter min mening. (Receiver og blu-ray spiller er ikke optimalt på musikk)

De sa på HFK at Naden hadde mer effekt på lager enn det C8 kunne gi, så det holder i hvert fall til den. Vil tro basserne mine våkner. De har jo vært direkte pinglete til 4 8" å være.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette her blir jo bare synsing selvsagt, men jeg har mer tro på C372 og en god CD-spiller enn en C375 og crap cd-spiller... :-)
    men som sagt... synsing..
    Ja. Og den cd spilleren jeg skal høre på (4000 kr) skal visst være bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror Nad C372 vil klare å drive en Ikon 8 også, men ikke optimalt kanskje. Men det heller mot den forsterkeren. Jeg må få blåst liv i disse høyttalerne som har vært noe daue etter min mening. (Receiver og blu-ray spiller er ikke optimalt på musikk)

De sa på HFK at Naden hadde mer effekt på lager enn det C8 kunne gi, så det holder i hvert fall til den. Vil tro basserne mine våkner. De har jo vært direkte pinglete til 4 8" å være.
    nok blir det aldri :-p men er jo ingen tvil om at de driver Ikon 8 bra nok... er ikke det vi reagerte på.. var mer hvordan diskanten oppførte seg... :-)

men dette kan jo være veldig opp til hver enkelt.. også sikkert litt opp til rommet også.. er jo ingen tvil om at Ikon 8 er en knallbra(og siiiiiinnsykt stor...) høytaler... ville faktisk vurdert Ikon 6 eller 7 istedet mtp størrelse faktisk! :-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nok blir det aldri :-p men er jo ingen tvil om at de driver Ikon 8 bra nok... er ikke det vi reagerte på.. var mer hvordan diskanten oppførte seg... :-)

men dette kan jo være veldig opp til hver enkelt.. også sikkert litt opp til rommet også.. er jo ingen tvil om at Ikon 8 er en knallbra(og siiiiiinnsykt stor...) høytaler... ville faktisk vurdert når Ikon 6 eller 7 istedet mtp størrelse faktisk! :-)
    Ja men de sier jo Ikon 8 i forhold til resten av serien er som natt og dag. Tror jeg skal be de sette opp Ikon 8 for en lytt til uka når jeg skal inn å høre på Naden.

har forresten lest en del utenlandske omtaler av Naden, og den får meget god omtale

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad'en er jo fantastisk til den prisen.. mener hvertfall jeg.. den er langt ifra High-End og alt det der.. men syns den dog gir masse for penga!!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men de sier jo Ikon 8 i forhold til resten av serien er som natt og dag. Tror jeg skal be de sette opp Ikon 8 for en lytt til uka når jeg skal inn å høre på Naden.

har forresten lest en del utenlandske omtaler av Naden, og den får meget god omtale
    Ikke glem Vincent sp-331 Ta en titt på denne linken. http://www.melissa.cz/vincent_image/...331-inside.jpg

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ikke glem Vincent sp-331 Ta en titt på denne linken. http://www.melissa.cz/vincent_image/...331-inside.jpg

Den ser fet ut=) Men har du noe erfaringer med dette merket på Dali?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva den største forskjellen mellom 372 og den nye 375 BEE er:???:

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men så er ikke høyttalerne mine noe High-End heller. Men som første seriøse rene stereoanlegg noen gang tror jeg C8 og 372 kan bli fett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser fet ut=) Men har du noe erfaringer med dette merket på Dali?
    Har hatt både Parasound og Vincent på B&W. Låter ganske likt. Noe varmere lyd i noen av Vincent produktene pga rør på inngangstrinnet. Hadde denne modellen http://www.melissa.cz/vincent_image/...991plus-bl.jpg. Helt syk forsterker. Vincent forsterkerne er meget strømsterke. Vincent SP-331 dobler effekten når impedansen halveres.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men så er ikke høyttalerne mine noe High-End heller. Men som første seriøse rene stereoanlegg noen gang tror jeg C8 og 372 kan bli fett.
    Tror Vincent vil tone ned topp registeret på C8. Blir mer behagelig lyd. Men prøv fo all del Nad`n før eventuelt et kjøp.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både Parasound og Vincent på B&W. Låter ganske likt. Noe varmere lyd i noen av Vincent produktene pga rør på inngangstrinnet. Hadde denne modellen http://www.melissa.cz/vincent_image/...991plus-bl.jpg. Helt syk forsterker. Vincent forsterkerne er meget strømsterke. Vincent SP-331 dobler effekten når impedansen halveres.
    Daniel, sånn kort innpå: Dette med impedans har jeg ALDRI skjønt helt. Er 2 og 4 ohm f eks mer tungdrevne enn 8 ohm? Og hva er høyest av 2 og 8 ohm? Hvordan regnes dette?
    Sier man om en 8 ohm høyttaler at den har høyere ohm enn en på f eks 4 eller går det motsatt at 4 er høyere enn 8? Dette skulle jeg likt å funnet ut.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Vincent vil tone ned topp registeret på C8. Blir mer behagelig lyd. Men prøv fo all del Nad`n før eventuelt et kjøp.
    hadde de bare hatt C8 og Vincent i samme butikk. Bir så vanskelig når man må låne ting her og der.

Klubben sa hvert fall at C8 ikke vil skrike med Naden, men jeg vet ikke

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daniel, sånn kort innpå: Dette med impedans har jeg ALDRI skjønt helt. Er 2 og 4 ohm f eks mer tungdrevne enn 8 ohm? Og hva er høyest av 2 og 8 ohm? Hvordan regnes dette?
    Sier man om en 8 ohm høyttaler at den har høyere ohm enn en på f eks 4 eller går det motsatt at 4 er høyere enn 8? Dette skulle jeg likt å funnet ut.
    Sånn folkelig, forsterkeren vil yte mer med 4 ohms HT enn 8 Ohm, men det krever mer av forsterkeren. Derfor er en HT lettere å drive med høyere impedanstall. Forsterkere "kneler" lettere når det tallet synker, selv om de yter mer. Mine HT f.eks. faller til under 3 Ohm i bassen og det krever mye av en forsterker å levere strøm til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke bare impedansen det kommer ann på. Har noe med følsomheten på HT å gjøre. Klipsch har høy følsomhet og er relativt lettdrevne. Mine MS4 har lav følsomhet og krever mer watt for å spille høyt. Impedansen er jo altid variabel. B&W 683 vadrer fra 8 til rundt 3ohm. Ikke mange forsterkere i den normale klassen takler 3 ohm. Vincent gjør det. Mine Dali har nominel impedanse på 4 ohm. Det krever et stabil forsterker som da ikke går varm eller kutter. Men den vandrer også ned mot 3ohm.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres gresk ut=)

8 ohm er lavest og enklest å drive sånn enkelt sagt?

Men samtidig er en 4 ohm mye vanskeligere å drive, men gir mer effekt?

Jeg skjønner ikke helt hvordan forsterkeren kan gi mer effekt jo tyngre drevet en høyttaler blir?

Nå er jeg sikkert helt på jordet men dette må jeg sette meg inn i.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry fikk ikke med meg ditt innlegg før jeg svarte cav

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres gresk ut=)

8 ohm er lavest og enklest å drive sånn enkelt sagt?

Men samtidig er en 4 ohm mye vanskeligere å drive, men gir mer effekt?

Jeg skjønner ikke helt hvordan forsterkeren kan gi mer effekt jo tyngre drevet en høyttaler blir?

Nå er jeg sikkert helt på jordet men dette må jeg sette meg inn i.
    Jepp, du er på jordet 8ohm er høyest, Impedanse er vekselstrøms motstand.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine C8 da, har impedans på 6 ohm. Men går de lavere de da tro? Hmm.

372 har vel uansett ingen problemer med å lett drive C8?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •