Er min ett år gamle Pioneer-receiver kaputt allerede?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er min ett år gamle Pioneer-receiver kaputt allerede?

Jeg kjøpte en Pioneer VSX-917V-K i november 2007 da jeg kjøpte hus og skulle ha nytt anlegg. Kikket mye rundt og brukte også en tid her inne på forumet for å søkre råd og tips og gikk altså for Pioneer. Så til saken:

For noen mnd siden mistet jeg lyden på den ene bakhøytalleren. Det suser i den så den er tilkoplet og alt virker greit, men jeg får ikke lyd i den. Hverken ved film/musikk eller når jeg kjører testtone. Tenkte å sende den inn på serivice, men siden dette var på siden til dama (hun er ikke så nøye på det) så tenkte jeg å vente litt. Men nå har jeg jaggu mistet lyden på den andre siden også. Hadde ikke sett film på en stund, men skulle se en for et par dager siden, og da oppdaget jeg det.

Akkurat det samme som på den andre siden. Det er susing i den, men den er helt død på tester.

En annen ting er at bakhøytallerene har forsvunnet fra receiveren. Når jeg kjører disse testene så kjører den på front, center og sub, men den tar ikke med de bak. Den bare hopper over de og jeg ser ikke SBL og SBR (surround back left og right).

Er det en måte å resette receiveren på eller er det noe annet jeg kan prøve. Hele anlegget er kun ett år gammelt og jeg håper ikke jeg har kjøpt katta i sekken.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo garanti om du kjøpte det nytt, så det skal være en grei sak å få fikset.
    Ta kontakt der du kjøpte den, så vil jeg tro det ordner seg. normalt er de fleste receivere stabile, mn slike ting kan desverre skje.

tror ikke du har kjøpt katta i sekken, den er anbefalt av mange.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levere den tilbake til butikken, du har 2 års reklamasjonsrett uansett... Enkelt!

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Levere den tilbake til butikken, du har 2 års reklamasjonsrett uansett... Enkelt!
    5år!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du har jo garanti om du kjøpte det nytt, så det skal være en grei sak å få fikset.
    Ta kontakt der du kjøpte den, så vil jeg tro det ordner seg. normalt er de fleste receivere stabile, mn slike ting kan desverre skje.

tror ikke du har kjøpt katta i sekken, den er anbefalt av mange.
    Hadde selv versjonen før denne.
    Makan til deilig receiver skal du lete lenge etter. (Les: i forhold til prisen)
    Synd at jeg "opp"graderte til denon.

Men ta kontakt med butikken, de hjelper deg.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av King-Nothing
    Jeg kjøpte en Pioneer VSX-917V-K i november 2007 da jeg kjøpte hus og skulle ha nytt anlegg. Kikket mye rundt og brukte også en tid her inne på forumet for å søkre råd og tips og gikk altså for Pioneer. Så til saken:

For noen mnd siden mistet jeg lyden på den ene bakhøytalleren. Det suser i den så den er tilkoplet og alt virker greit, men jeg får ikke lyd i den. Hverken ved film/musikk eller når jeg kjører testtone. Tenkte å sende den inn på serivice, men siden dette var på siden til dama (hun er ikke så nøye på det) så tenkte jeg å vente litt. Men nå har jeg jaggu mistet lyden på den andre siden også. Hadde ikke sett film på en stund, men skulle se en for et par dager siden, og da oppdaget jeg det.

Akkurat det samme som på den andre siden. Det er susing i den, men den er helt død på tester.

En annen ting er at bakhøytallerene har forsvunnet fra receiveren. Når jeg kjører disse testene så kjører den på front, center og sub, men den tar ikke med de bak. Den bare hopper over de og jeg ser ikke SBL og SBR (surround back left og right).

Er det en måte å resette receiveren på eller er det noe annet jeg kan prøve. Hele anlegget er kun ett år gammelt og jeg håper ikke jeg har kjøpt katta i sekken.
    Rart det med susingen,
    Dog det at du ikke får SBL og SBR under test tone, vil si at den er stilt feil i menyen...
    Da står sikkert bakkanalene skrudd av / eller som biamping til frontene, uansett blir det feil=)

Er relativt lite feil hos pioneer produkt, men det kan jo selvfølgelig skje..

Hva har du koblet på av utstyr på denne recieveren?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    5år!
    Mulig det, en stund siden jeg har holdt meg 100% oppdatert på den fronten :-D

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    norsk lov sier 2års garanti / 5års reklamasjon

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    japp bare heve kjøpet å få en ny en
    lykke til

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    norsk lov sier 2års garanti / 5års reklamasjon
    Norsk kjøpslov sier 5 års reklamasjonsrett. Norsk lov gir ikke garantier.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    lykke til
    Den går nok ikke når det har gått så lang tid ... Imidlertid skal det ikke være noe problem å få den reparert. Tar det mer enn 1 uke har du rett på tilsvarende låneprodukt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Den går nok ikke når det har gått så lang tid ... Imidlertid skal det ikke være noe problem å få den reparert. Tar det mer enn 1 uke har du rett på tilsvarende låneprodukt.

Har selv prøvd på det en del ganger. Men når de sier at de ikke har låneprodukter. Hva gjør man da?
    Finnes det paragrafer som f.eks sier at butikken må bruke et nytt produkt vis de ikke har låneprodukter?

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke svare for alle andre kjeder og butikker, men en surround reciever anses ikke som et produkt du må ha for å overleve, men når det gjelder låneprodukter generelt så slår dette inn om det er høyst sannsynlig at produktet er borte mer enn 7 arbeids dager og man har et særskilt behov for låneprodukt..

Normale låneprodukt er telefoner, tv, i noen tilfeller dvd, laptop, kanskje et kjøleskap eller to og kanskje en fryser..

Hvor bor du? Kanskje du bor så nærme at du kan levere forsterkeren direkte til et autorisert pioneer service verksted og få fikset det asap? Utover det er ikke pioneer trege når det gjelder service, bare sørg for at de sender det direkte til et pioneer service verksted og ikke til en sentral service tilbyder som skal sende det videre igjen, da forsvinner fort 2-5 arbeidsdager i transport..

Og ikke minst, du kan alltids spørre om de har en forsterker du kan få låne, det kan godt være at de har andre rutiner når det gjelder slikt, har gjort det i noen få tilfeller selv, enn om det strengt tatt ikke var nødvendig..

Norsk forbrukerkjøpslov sier at man har 5 års reklamasjon på produktet, GARANTI er noe leverandøren selv utsteder etter deres velvilje, normalt 2 år på produkter som er ment å vare mer enn 5 år..

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    lykke til
    Butikken har rett til å prøve å reparere produktet 2 ganger før du kan dra heving av kjøp inn i bildet.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye lovsnakk her. Hva med å resette receiveren slik det står beskrevet i manualen, før man tar helt av angående forbrukerrettigheter?

Frode

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Mye lovsnakk her. Hva med å resette receiveren slik det står beskrevet i manualen, før man tar helt av angående forbrukerrettigheter?

Frode
    Beste forslaget hittil. Jobber selv i bransjen og det er forbausende mange produkter som sendes til reparasjon som det ikke er feil med eller en enkel sak å fikse som reset o.l Da sitter kunden med regningen for frakt og service regning siden "ingen feil" ikke er dekket av garanti/reklamasjon. Hvis man presiserer dette for kunden kan det fort bli oppfattet som at vi ikke ønsker å reparere produktet og det blir også feil. Vanskelig balanse det der:-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •