ny reciver til rundt 8-9000kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny reciver til rundt 8-9000kr.

er ikke helt oppdatert på markede og tester.så jeg trenger tips til valg av ny hjemmekino forsterker.skal drive dali 8008,6006,c1000 og en god sub utgang til swa-15 som må enkelt kunne justeres.
    mest mulig for penga?
    tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale deg og ta en titt på Yamaha.De har vunnet det meste av tester for hjemmekino den siste tiden og jeg er selv storfornøyd med Yamaha.
    Du kan kontakte X3MHC her på forumet for ett godt tilbud.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

hei...

har selv 8008, 3003, c1000 og en b&w asw 650 sub..
    jeg kjøpte marantz sr 7002 i sommer og synes det fungerer kjempebra sammen.. tonart.no og hifibutiken.se kan du inn å se på for å finne mer info..
    bare stikk innom min hjemmekino for en titt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar....har titta litt og vurdere melloom yamaha og pioneer...men hvem av disse merkene er mest strøm sterke og leverer best lyd?bruker vennlighet?
    noen som har no innvening på Onkyo TX-SR706 eller TX-SR806

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha vant vel siste mellomklasse test i hjemmekino ( rx-v1900) får vel denne for rundt 9-10 tusen. Husker ikke helt hva konklusjonen var , men trur det var yamaha best på film og pioneer marginalt bedre på musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon AVR-2809 (ca 8500,-) og er så langt veldig fornøyd. Men jeg er nok relativt amatør på lyd, og har vel reletivt simple høyttalere for allround familiebruk. For meg har det vært viktig å ha en receiver som kobler seg opp med HDMI mot PC uten for store problemer.

Prøvde først en Yamaha RX-V1900 og hadde ikke noe å utsette lydmessig. Men den hadde problemer med HDMI forbindelser mot PC avhengig av oppstart rekkefølge på PC, skjerm og receiver. Prøvde deretter en Yamaha RX-V3900, og den var enda mer håpløs. Har med forhandlinger av skjerm/lyd kapabilitet å gjøre mellom receiver og PC, virket som om Yamahaen kludret litt til infoen den sendte til PCen. Skal ikke påstå at alle vil ha dette problemet, er nok avhengig av PC og drivere også. Men logging av informasjonsutveksling tydet på at Denon oppførte seg litt bedre.

Med Denon 2809 har jeg ingen slike problemer (med unntak av at man bør bruke en spesiell HDMI inngang i mitt tilfelle).

En annen liten detalj jeg liker litt bedre med Denon enn Yamaha, er at det er grafisk visning på display av både innkommende surround kanaler og utgående kanaler i bruk. Har 7.1 oppsett og jeg er ikke akkurat i toppsjiktet på kunnskap om alle lydkodingsmuligheter. For meg gjør det alt litt enklere å forstå hva jeg driver på med...

Nok en detalj: Yamaha kommer med hvit plast deksel på toppplate (beskyttelse mot varme ved berøring), Denon har i hvert fall laget den sort slik at den omtrent ikke synes. Det er jo mulig å ta bort plastdekselet, men det er vel egentlig meningen at det skal stå på.

Yamaha RX-V1900 er tyngre enn Denon, det er muligens en indikasjon på bedre strømforsyning (mulig den har mer effekt per kanal, ikke viktig for meg så jeg har ikke sjekket).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten kan du kjøpe en litt eldre, men bedre receiver.

Feks onkyo 875. Fjorårets modell, men fåes fortsatt i butikken til hyggelige priser:
    Onkyo TX-SR875 Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Dette er et meget godt kjøp, da den er både kraftig og har meget god lyd! Det er ikke stor forskjell mellom onkyo 875 og 876. Men prisen er betydelig redusert på fjorårets modell.

Alternativt er nok yamaha rxv 1900 det beste i sin prisklasse av nye receivere..
    Den har god lyd og er relativt kraftig.

Anbefaler ikke denon, da jeg hadde dette før. Lyden er MYE bedre i både yamaha og onkyo!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Enten kan du kjøpe en litt eldre, men bedre receiver.

Feks onkyo 875. Fjorårets modell, men fåes fortsatt i butikken til hyggelige priser:
    Onkyo TX-SR875 Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Dette er et meget godt kjøp, da den er både kraftig og har meget god lyd! Det er ikke stor forskjell mellom onkyo 875 og 876. Men prisen er betydelig redusert på fjorårets modell.

Alternativt er nok yamaha rxv 1900 det beste i sin prisklasse av nye receivere..
    Den har god lyd og er relativt kraftig.

Anbefaler ikke denon, da jeg hadde dette før. Lyden er MYE bedre i både yamaha og onkyo!

onkyo reciver så ikke gærn ut...men leste en test på lyd og bilde derdet sto bla at yamaha og dali er en god match..... vet ikke om dette gjelder generelt eller akuratt for den testen?

noe formening om Harman Kardon AVR745 7.2 receiver ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at både yamaha og onkyo er en ganske god match mot dali.

HK recivere har jeg lite erfaring med, men de skal visst nok være litt mer "rocka" i lyden generelt etter det jeg har hørt..

Ellers var det visst en del kvalitets problemer med de gamle HK produktene, men det skal visst nok ha bedret seg..

Tror dog heller jeg ville satset på Yamaha, onkyo eller pioneer. De omtales for å være de beste receiverene med tanke på lyd, funksjoner og kvalitet.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få kjøpt min Onkyo 905 for 9500.-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Du kan få kjøpt min Onkyo 905 for 9500.-

hvordan er den sammenlignet med rx-v1900?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chargespeedwrx
    hvordan er den sammenlignet med rx-v1900?
    En ting er sikkert, å det er at Onkyoen har mye mer guff på høyt lydnivå...

Yamahaen er nok bitte litt mørkere i klangen, mens Onkyo er mer nøytral men igjen mørkere enn Denon foreks....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    En ting er sikkert, å det er at Onkyoen har mye mer guff på høyt lydnivå...

Yamahaen er nok bitte litt mørkere i klangen, mens Onkyo er mer nøytral men igjen mørkere enn Denon foreks....

enn på litt mer moderat lydnivå da? hvem gir mest power og kontroll?

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke noe på at Onkyo har mer guffe enn Yamaha. I alle tester så blir det jo sagt at Yamaha har mer å stille opp med på høyt volum enn hva Onkyo har, men at Onkyo har litt penere lyd. Jeg hadde Onkyo TX-SR606 i 6 dager, men jeg returnerte den fordi min 5 år gamle Yamaha RX-V 430 rds med sine 5 år gamle 6x65 watter gruste Onkyoen .. Skamme seg burde Onkyo. Fin lyd på moderat lytte nivå. Veldig fin lyd faktisk. Med engang du drar på however er det Yamaha som er tingen.

!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger en brukt 905 i sort ute på avtorget nå.
    jeg kan bare snakke for min 875, men jeg er ihvertfall meget godt fornøyd med den!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Jeg tror ikke noe på at Onkyo har mer guffe enn Yamaha. I alle tester så blir det jo sagt at Yamaha har mer å stille opp med på høyt volum enn hva Onkyo har, men at Onkyo har litt penere lyd. Jeg hadde Onkyo TX-SR606 i 6 dager, men jeg returnerte den fordi min 5 år gamle Yamaha RX-V 430 rds med sine 5 år gamle 6x65 watter gruste Onkyoen .. Skamme seg burde Onkyo. Fin lyd på moderat lytte nivå. Veldig fin lyd faktisk. Med engang du drar på however er det Yamaha som er tingen.

!
    Er vel ganske stor forskjell på en 606 og en 905. Har selv hatt Onkyo 605, har i dag 875, og der er stor forskjell. Kan du få en 905 til Kr. 9000.- Løp å kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Er vel ganske stor forskjell på en 606 og en 905. Har selv hatt Onkyo 605, har i dag 875, og der er stor forskjell. Kan du få en 905 til Kr. 9000.- Løp å kjøp.

lurer litt på det seru...men så var det jo hvordan den er kontra yamaha rx-v1900?har er godt tilbud på den å.....vil jo ha mest mulig for penga.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    905 er litt "penere og mer korrekt" i lyden enn 875... 875 er litt mer "rå"

Yamahaen er ennå litt råere og har mer "punch" i lyden enn onkyo.

Dessuten er nytt nettopp det det er, nemmelig nytt.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt ny 875 eller ny yamaha 1900. Du har da tross alt full garanti osv.

Skal du kjøpe brukt kan du nok gjør ennå bedre bruktkjøp enn en 905 til ca 9k. Den er tross alt snart to år gammel i teknologien, og brukt. Da burde faktisk prisen ligge ennå lavere..

En brukt 875 går feks for maks 7k. En brukt Yamaha RXV 1800 tipper jeg ligger på ca 6k....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    905 er litt "penere og mer korrekt" i lyden enn 875... 875 er litt mer "rå"

Yamahaen er ennå litt råere og har mer "punch" i lyden enn onkyo.

Dessuten er nytt nettopp det det er, nemmelig nytt.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt ny 875 eller ny yamaha 1900. Du har da tross alt full garanti osv.

Skal du kjøpe brukt kan du nok gjør ennå bedre bruktkjøp enn en 905 til ca 9k. Den er tross alt snart to år gammel i teknologien, og brukt. Da burde faktisk prisen ligge ennå lavere..

En brukt 875 går feks for maks 7k. En brukt Yamaha RXV 1800 tipper jeg ligger på ca 6k....

hmmm...kanske ikke så dumt egentlig....skulle jo gjerne hatt blulray spiller i samme slengen...har lurt litt på ps3 for og få litt mer i en box.sikker ikke det beste, men bedre en min gammle pioneer dvd spiller....

men er det mye som skiller rx-v1800 og rx-v1900.
    er vel en go oppgradering i forhold til rx-v620 som jeg har nå...

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB

!
    Tror nok Onkyoen vinner på lydkvaliteten framfor Yamahaen, men det skal også sies at Onkyoen var/er mye dyrere enn Yamahaen....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •