Trenger hjelp til oppsett av Yamaha RX-V3900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til oppsett av Yamaha RX-V3900

Får ikke DVD signaler fra recieveren til TV'n. Dette går via komponent kabler fra Monitor utgang (bare en som er mulig) . Har kontakt med TV'n da meny valg for oppsett blir vist. Har lest og dobbelt lest manual og video oppsett, kan ikke se hva jeg gjør feil. Både DVD, prosjektør og PS3 virker bra via HDMI men får ikke bilde på TV'n (QP Vision fra 2003).
    Gode råd mottas med takk da dette tar mye tid.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at du ikke får sendt bildet fra en DVD-spiller via receiver til TV med komponent? Men det fungerer med HDMI? Forstår jeg deg rett?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt nøyere nå:-) når du skriver DVD signal mener du bilde/video.
    Hvis tv ikke støtter 1080p signal må du nedskalere/sende 720p istedet. Endre video settings til 720p evt. endre oppløsning ut fra PS3. Hvis du ikke har HDMI på tv er jeg mer usikker. Har du prøvd å dra ut HDMI til projek. noen aparater har en protokoll som gjør at den oppdager hdmi automatisk og sender signal ut der. De fleste apparater kan heller ikke sende både digitalt(HDMI) og analogt (component) samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker den tråden til et par spørsmål om RX-V3900.Når jeg slår forsterkeren på standby lyser det fortsatt HDMI med rød skrift i displayet! Regner med at det også skal slukke? Er det en eller annen innstilling som jeg kan gjøre så at det slukker? Har også en Denon DVD 3910 som jeg har koblet til via monitor får da bare lyd, men ikke noe bilde! Har stilt Denon til sende ut HDMI RGB. Koblet til dvd spilleren rett i tv da blir det bilde! Håper noe kan hjelpe meg disse spørsmålene

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, via HDMI til prosjektør er OK men ikke via komponent til TV. Men, som sagt, har meny vinduet på TV'n så der er kontakt.

Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Problemet er at du ikke får sendt bildet fra en DVD-spiller via receiver til TV med komponent? Men det fungerer med HDMI? Forstår jeg deg rett?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du slått på bilde prosessoren på reciveren ?
    Bilde prosessoren må gjøre om analog signalet fra component til digital signal til HDMI

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnern
    Når jeg slår forsterkeren på standby lyser det fortsatt HDMI med rød skrift i displayet! Regner med at det også skal slukke? Er det en eller annen innstilling som jeg kan gjøre så at det slukker? )
    Hos meg slukker alt når jeg setter i standby. Har leste det meste av bruksanvisningen, og kan ikke huske å ha sett noe som er relevant til problemet ditt. Høres ut som en liten glitch.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Johnern:
    Når jeg slår forsterkeren på standby lyser det fortsatt HDMI med rød skrift i displayet!

.... dette er trolig et resultat av at du i menyen har satt HDMI passthrough til Last eller Fix, hvilket gjør at et HDMI signal kan passere gjennom receiveren uten at denne behøver være påslått. Altså, ingen "glitch", men et resultat av et menyvalg.

Opprinnelig skrevet av Beabe:
    Ja, via HDMI til prosjektør er OK men ikke via komponent til TV.

... problemet er altså at signalet som du får inn via HDMI fra DVD-spilleren lar seg avspille via HDMI på prosjektoren, men ikke via Komponentutgangen på en tv?

Hvis du ser på Video Signal Flow figuren på side 17 i manualen din, så fremgår det at et signal som kommer inn på HDMI ikke vil konverteres til noe annet ut-format enn HDMI. Mao., om du skal mate det ut av receiveren på Komponent-utgangen må du også mate det inn på receiveren via en av de analoge inngangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører hva du sier og dersom dette stemmer må jeg altså koble DVD spiller til RX-V3900 med komponent kabler i tillegg til eksisterende HDMI. Er det så tungvint?

Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Opprinnelig skrevet av Johnern:
    Når jeg slår forsterkeren på standby lyser det fortsatt HDMI med rød skrift i displayet!

.... dette er trolig et resultat av at du i menyen har satt HDMI passthrough til Last eller Fix, hvilket gjør at et HDMI signal kan passere gjennom receiveren uten at denne behøver være påslått. Altså, ingen "glitch", men et resultat av et menyvalg.

Opprinnelig skrevet av Beabe:
    Ja, via HDMI til prosjektør er OK men ikke via komponent til TV.

... problemet er altså at signalet som du får inn via HDMI fra DVD-spilleren lar seg avspille via HDMI på prosjektoren, men ikke via Komponentutgangen på en tv?

Hvis du ser på Video Signal Flow figuren på side 17 i manualen din, så fremgår det at et signal som kommer inn på HDMI ikke vil konverteres til noe annet ut-format enn HDMI. Mao., om du skal mate det ut av receiveren på Komponent-utgangen må du også mate det inn på receiveren via en av de analoge inngangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det røde HDMI merket borte i stanby modus
    Takk Stevens
    Kjører HDMI ut fra Dvd spilleren inn HDMI2 på forsterkeren. Dvd-spilleren har 480p/576p,720p,1080i ut signal over HDMI. Hvilken instillinger skal forsterkeren ha da for og få et bilde? For bilde når jeg kobler til tven! Har prøvd mange innstillinger under dvd-setup-video, men finner ikke ut av det!

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, ganske vrient å feilsøke for deg over internett. Du får vel bare sjekke langs hele signalbanen:

- At DVD er påslått, koblet til Receiver med en fungerende HDMI-ledning, og sender ut bilde med en eller annen oppløsning mindre enn 1920x1080i.
    - At receiveren er påslått og koblet til å vise signalet fra den samme HDMI-inngangen.
    - At TV'en er påslått og og satt til å vise det som kommer inn på den riktige HDMI-inngangen, som altså er den hvor du har koblet hdmi-kabelen fra receiveren.
    osv.osv.

Den store tykke manualen er din venn. Les den til du tror du kan den utenat...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve litt mer Sant det du sier om at manualen(bibelen) er min venn Kommer nok ikke til å bruke dvd-spilleren så mye, men er jo greit at det funker Har både PS3 og Pioneer LX-71 som jeg kan se på dvd med. Vil nok si at begge de to andre alternativene er bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig både bilde lyd på plass :-D