Pioneer LX70 vs. LX71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX70 vs. LX71

Jeg har vurdert å kjøpe en ny reciever en stund nå. Jeg forstår det slik at LX70 skiller seg fra LX71 ved at den ikke har ICEPOWER. Den er jo også en del dyrere enn LX71 så derfor lurer jeg på om noen kan forklare meg hvorfor jeg må ha LX71 kontra en LX70 for å forsvare prisforskjellen..

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det utdatert å handle seg LX70 nå eller? Ser ikke helt de store forskjellene på disse men..

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Har selv bestilt LX-08 (som er identisk med LX-71, men slankere design). LX-70 har jeg ærlig talt ikke hørt om.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra mitt ståsted så vurderte jeg sterkt lx70, men jeg fant den ikke å oppdrive. Derfor endte jeg med å prute ned lx71 til å bli nærmere i pris. Ifølge sjefen på soundgarden som hadde testet ut lx71 hjemme, var det også mer trykk i denne enn lx70.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Interessant. Har selv bestilt LX-08 (som er identisk med LX-71, men slankere design). LX-70 har jeg ærlig talt ikke hørt om.
    Tror du snakker om Blu-ray spillere? Vi snakker om recievere..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ICE som er hovedforskjellen på LX70 og LX71 og det gir stoore forskjeller i lydkvalitet. LX70 er meget grovt sett det samme som AX4 rent lydmessig, LX71 er et godt steg over og verd prisen. Har LX71 og det er den best lydende Pioneer forsterkern bortsett fra Susano jeg har hørdt. Som en bonus får du mere trykk og litt lavere strøm forbruk.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Soundgarden i dag for å få avklart litt, men viste vel akkurat like lite når jeg gikk ut som når jeg kom inn..

Han kunne umiddelbart fortelle meg at LX70 var utgått, utsolgt og anse som gammel. Derimot forskjellene mellom VSX-LX70 og SC-LX71 hadde han litt verre med å forklare, bortsett fra de åpenbare ICE-modulene da såklart. Det var uansett en mye nyere og bedre forsterker på de fleste måter :S

Uansett så hadde de ikke en LX71 i butikken jeg kunne se på en gang, og ikke hadde han peiling på når de kom inn heller. Minner meg litt om når jeg venta på BDP-LX71 i en måned, helt til jeg gav opp den også.

Mistenker at ICE-modulene blir kanskje litt lyse til Klipsch RF, det optimale vil nok muligens være transitor (eller rør). Så spørs om jeg må skrote hele Pioneer-receiver planen tror jeg, mest fordi det tydeligvis er umulig å oppdrive LX71 som jeg kan teste.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du egentlig kan se bort ifra Pioneer ja. Iallefall når det kommer til matching. Pioneer er ikke på noen måter en dårlig forsterker, men matching er jo viktig, og det blir som du sier at ICE blir nok litt vel mye lyst på Klipsch.

Til og med ICE på B&W syntes jeg spiller alt for lyst og plagsomt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Var innom Soundgarden i dag for å få avklart litt, men viste vel akkurat like lite når jeg gikk ut som når jeg kom inn..

Han kunne umiddelbart fortelle meg at LX70 var utgått, utsolgt og anse som gammel. Derimot forskjellene mellom VSX-LX70 og SC-LX71 hadde han litt verre med å forklare, bortsett fra de åpenbare ICE-modulene da såklart. Det var uansett en mye nyere og bedre forsterker på de fleste måter :S

Uansett så hadde de ikke en LX71 i butikken jeg kunne se på en gang, og ikke hadde han peiling på når de kom inn heller. Minner meg litt om når jeg venta på BDP-LX71 i en måned, helt til jeg gav opp den også.

Mistenker at ICE-modulene blir kanskje litt lyse til Klipsch RF, det optimale vil nok muligens være transitor (eller rør). Så spørs om jeg må skrote hele Pioneer-receiver planen tror jeg, mest fordi det tydeligvis er umulig å oppdrive LX71 som jeg kan teste.

Yamaha er en god match til RF serien til Klipsch etter min smak

Men siden ikke alle har lik smak bør du prøve å få lånt med deg hjem Vet det ikke er alle som låner ut selvfølgelig, men det beste er å prøve receiveren hjemme siden det aldri låter likt i butikk som hjemme, med tanke på utforming og størrelse på rom, møblering, demping o.s.v. Alt dette virker inn på hvordan lyd du får hjemme. Match til dine andre komponenter som CD spiller o.s.v har også mye å si på sluttresultatet

Lykke til med valget av receiver som passer din smak og matcher høgtalerne dine og cd spilleren o.s.v:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en link viss du ønsker å lese litt om Yamaha receverne:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...00-3900-a.html

Men hugs att selv om de er mange i denne tråden inkludert meg som liker lydsignaturen til Yamaha trenger det ikke bety att du liker lydsignaturen til Yamaha sammen med dine Klipsch høgtalere. Men du kann i allefall få ett inntrykk av om Yamaha er noe å teste ut for deg og dine Klipsch høgtalere:wink:

Her er ett par linker til som kansje du kann dra litt nytte av:

Her skriver de som har Klipsch høgtalere hva de bruker av forsterkere og andre komponenter sammen med sine Klpsch høgtalere:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...h-klubben.html

Her er ett eksempel på en tråd du kann lage selv:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...ch-yamaha.html

Men eg ville kansje i ditt tilfelle hatt en annen trådtittel slik att du får flere tips av receivere som er verd å prøve sammen med dine Klipsch høgtalere:-) Trådtittel kann for eksempel være " Hjelp til valg av receiver til RF82" (RF82 er bare ett eksempel:-) Du skriver selvfølgelig inn den modellen du har:-)

Lykke til:-) Håper du finner en receiver du blir fornøyd med uansett om det blir Yamaha, Onkyo, Maranz o.s.v:-)

Edit: Skall du lage en tråd selv som for eksempel eg nevner over her bør du legge inn tråden din her:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/

Her er det mange som legger ut en tråd der de spør om tips til receivere som er en god match til høgtalerne de har selv:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hugs att selv om Klipsch er lettdrevne høgtalere betyr det ikke att de ikke liker strømsterke og kraftige forsterkere:wink: Så en effektforsterker til front høgtalerne er alltid en fordel viss du har RF82 eller en av de større modellene Men som sagt kommer det litt ann på hvor store høgtalere du har i RF serien og hvilken modell du velger av receiverne:wink:

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    ..

Han kunne umiddelbart fortelle meg at LX70 var utgått, utsolgt og anse som gammel.
    Soundgarden har fått bekreftet fra Pioneer Norge at de vil levere nok en runde med VSX-LX70. Tar ennå noen dager før disse er inne på lager.
    Jeg har selv denne i bestilling, og får den for 9995,- som var prisen en kort periode ved nyttår (nå 11995,-) og fant følgelig LX70 et bedre kjøp enn LX71 til 15995,-.At den ikke har ICE spiller egentlig ikke noen rolle for meg, det er en utrolig god receiver til prisen. Kostet vel opprinnelig ca. 15000,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Tror du egentlig kan se bort ifra Pioneer ja. Iallefall når det kommer til matching. Pioneer er ikke på noen måter en dårlig forsterker, men matching er jo viktig, og det blir som du sier at ICE blir nok litt vel mye lyst på Klipsch.

Til og med ICE på B&W syntes jeg spiller alt for lyst og plagsomt.

Enig med deg her

Match betyr VELDIG mye og det er ikke tvil om att Pioneer er bra receivere, men det hjelper lite for trådstarter viss det ikke er en bra match til Klipsch høgtalerne. Men selvfølgelig respekterer eg viss andre har andre meninger om det

Edit: Trådstarter må selvfølgelig finne ut selv om han synes Pioneer er en god match siden mange av oss har forskjellig smak:-) Prøve med seg hjem er alltid det beste:-)

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen av dere hvordan LX71 matcher SA 1750 høytalere?!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer BDP-51 Bluray-spiller fra før av, og en AX2AS receiver.

Hadde i utgangspunktet tenkt å beholde disse og kjøpe effekttrinn, men har enda ikke kommet over noen (bruktmarkedet) jeg har lyst på, eller råd til.
    Så tenkte derfor kanskje å oppgradere receiveren til en som matcher bluray-spilleren og heller utsette effekthandlingen litt.

Drev også å tenkte litt på de nye effekt-trinnene til Rotel, men siden disse også er klasse D så er jeg skeptisk her også.. Og Tonart har såklart heller ingen av disse inne slik at jeg får hørt..

Enkelt er det ikke hvertfall! :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakka
    Jeg har vurdert å kjøpe en ny reciever en stund nå. Jeg forstår det slik at LX70 skiller seg fra LX71 ved at den ikke har ICEPOWER. Den er jo også en del dyrere enn LX71 så derfor lurer jeg på om noen kan forklare meg hvorfor jeg må ha LX71 kontra en LX70 for å forsvare prisforskjellen..

Jeg valgte LX70 etter å ha prøvehørt hos soundgarden, kunne ikke legge merke til noen forskjell på denne og LX71. Hadde i utgangspunktet mest lyst på LX71, men syntes ikke det var verdt prisforskjellen.
    De på soundgarden kunne "bekrefte" det samme, men det kan virke som om det er forskjellig anbefalinger avhengig av hvem du snakker med hos de :roll:

Disse har jo omtrent de samme spec'ene, men den vesentligste forskjellen (etter mim mening) er OSD'en. Den sort/hvit-greia på LX70 er noe gammeldags, da er den på LX71 litt "freshere".

Kjører forøvrig denne forsterkeren mot SA1750 og synes den gir trykk nok i disse

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en LX71 nå, så da er det bare å glede seg til den kommer.. har ventet en stund allerede! Kanskje den ikke er på lager hos Pioneer..

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tromhinnen
    Jeg valgte LX70 etter å ha prøvehørt hos soundgarden, kunne ikke legge merke til noen forskjell på denne og LX71. Hadde i utgangspunktet mest lyst på LX71, men syntes ikke det var verdt prisforskjellen.
    De på soundgarden kunne "bekrefte" det samme, men det kan virke som om det er forskjellig anbefalinger avhengig av hvem du snakker med hos de :roll:

Disse har jo omtrent de samme spec'ene, men den vesentligste forskjellen (etter mim mening) er OSD'en. Den sort/hvit-greia på LX70 er noe gammeldags, da er den på LX71 litt "freshere".

Kjører forøvrig denne forsterkeren mot SA1750 og synes den gir trykk nok i disse

Fikk du lx70 til 9995,- du også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Fikk du lx70 til 9995,- du også?
    Kjøpte den i slutten av november 2008 og fikk den til 11995.-
    Skulle kanskje ha ventet litt, men man kan ikke alltid tenke sånn heller.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte siden jeg tenkte du hadde kjøpt akkurat nå jeg. Nei, det er ikke noe å tenke på Hørte det var snakk om at de tok inn et parti til med lx70. Jeg har nå bestilt lx71 til 14 k som er å sprenge budsjettet. Hadde jeg fått lx70 til 9995,-, så har jo plutselig bluray i tillegg til samme pris ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •