Biampet min Pioneer lx 51 idag;);)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Biampet min Pioneer lx 51 idag;);)

Har lurt en stund på dette med biamping - lest att og fram på forumet,uten å akkurat finne noe fasitsvar! Noen er for,og andre mener det ikke gjør noen forskjell. Så da tenkte jeg at dette måtte prøves i dag. Har ikke hatt mulighetene før heller,men nå har jeg fått mine patos 410 mk2,som jeg har byttet diskantelementene på (som anbefalt). Må si jeg hadde ikke de helt store forhåpningene,men må si jeg ble positivt overrasket Både over høytalerne,og effekten av biamping! Lyden ble en god del detaljert - alle instrumenter kom liksom bedre fram! Jeg kan også stille MV noen hakk høyere før det begynner å vrenge! Så når jeg nå får et par xtx subber i hus også nå,så tror jeg det blir veldig bra! Virkelig bitt av hifi bassillen nå,hehe!

Dyr morro,men morro er det!!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biampet min LX-81 for få dager siden. Hadde ingen forhåpninger om positivt resultat, men ble svært positivt overrasket. Lyden ble på en eller annen måte mer kontrollert...har forsøkt dette tidligere på annen receiver uten noe positivt resultat.

Dyrt ?? nææææ, lever bare en gang vet du...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også Bi-ampet min LX-81, gjort det fra dag 1 så har ikke prøvd uten.

Ble anbefalt dette fram til jeg får tak i effektforsterkeren jeg sparer til.

Jeg har ikke så mye peiling så jeg har ikke fått med meg at Bi-amping ikke hjelper. Eller at noen mener det ikke gjør det.

Men hvorfor skulle det ikke hjelpe å bruke 2 forsterker kanaler framfor bare 1 pr høytaler? Får man ikke ganske mye mer effekt ut av dette? Forklaring mottaes med takk

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekten blir vel ikke noe særlig høyere.. , men du slipper å kjøre bass og mellomtone/diskant i samme kabel.
    Dessuten så er det en fordel at 2 forsterkere tar seg av bass og mellomtone/diskant for å skille dem i forsterkeren.

Hvis du kjører 100w til høyttalerne normalt, og bi-amper. Så betyr det 100w til bass og 100w til mellomtone/diskant.
    Effekten blir ikke dobblet, men akkurat den samme.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Biampet min LX-81 for få dager siden. Hadde ingen forhåpninger om positivt resultat, men ble svært positivt overrasket. Lyden ble på en eller annen måte mer kontrollert...har forsøkt dette tidligere på annen receiver uten noe positivt resultat.

Dyrt ?? nææææ, lever bare en gang vet du...
    Det er sant det,hehe! Høres ut som du har opplevd det samme som meg da! Hadde heller ikke ventet noen merkbar forskjell egentlig,etter å ha lest at surroundresiverne har bare en felles strømforsyning! Men som du sier,lyden ble mer kontrolert,og detaljert. Kan vel ikke spille så veldig mye høyere kansje,men med litt mer "pondus" vil jeg kansje si! Hyggelig overraskelse var det hvertfall Fint å høre at andre har opplevd det samme da! Hvilke reciver var det du prøvde med tidligere da? Forresten så er disse patosene på 4 ohm,noe jeg ser pioneer ikke skal like så godt? Har dette med biamping noe å si for impedansen den ene eller andre veien tro? Det fungere jo fint så langt! Blir ikke særlig varm hvertfall,og da tyder det vel bra??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •