Hvilken forsterker til Trance og Techno?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker til Trance og Techno?

Hei, hvordan forsterker annbefales for og få best mulig lyd i Trance og Techno?
    Skal bruke rundt 5000.

Her er noen av sangene forsterkeren må klare bra,
    Dj Sammy and Yanou - Heaven
    Kate Ryan - Ella Elle L'a.mp3
    Laidback Luke - Break Down The House.mp3
    Ian Carey - Keep On Rising
    Flo Rida ft. T-Pain - Get Low
    Il Caesar
    Maskinen - Alla som inte dansar
    Paul van Dyk - For an Angel
    Supermode - Tell me why
    Wiz Khalifa - Say Yeah
    Yves La Rock - By Your Side

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Ut ifra den infoen du ga oss der, så kan du bruke hvilken som helst forsterker..
    Men hvis du gir mer info om høytalerne du skal drive, og hvordan rommet er, så er det mulig å komme med forslag i alle fall...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Ut ifra den infoen du ga oss der, så kan du bruke hvilken som helst forsterker..
    Men hvis du gir mer info om høytalerne du skal drive, og hvordan rommet er, så er det mulig å komme med forslag i alle fall...
    Har ikke kjøpt høytalere enda og rommet er ca 15kv.
    Skal bruke 5000 på høytalere og 5000 på forsterker.

Hva annbefales?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som han sier høyttalerne som det er viktig å få info om ved valg av forsterker. Hvordan rommet er, spiller ingen rolle ved valg av forsterker. Da er det valg av høyttalere og plasseringen av disse en bør tenke på.
    Høyttalerne må passe til rommet, og forsterkeren må passe til høyttalerne.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehehe

Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Det er som han sier høyttalerne som det er viktig å få info om ved valg av forsterker. Hvordan rommet er, spiller ingen rolle ved valg av forsterker. Da er det valg av høyttalere og plasseringen av disse en bør tenke på.
    En sannhet med modifikasjoner.
    For å flisespikke litt, så trenger du jo ikke store forsterkeren til noen små høytalere som skal fylle en kubikkmeter av et rom med lyd, men er enig i det du sa gitt.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sannhet med modifikasjoner.
    For å flisespikke litt, så trenger du jo ikke store forsterkeren til noen små høytalere som skal fylle en kubikkmeter av et rom med lyd, men er enig i det du sa gitt.....
    Hvis man tar det i riktig rekkefølge, altså velger først høyttalere som passer til rommet, og så forsterker som passer høyttalerne, så har du jo også en forsterker som "passer" til rommet.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok! tilbake til fakta, du sier Trance og Techno, da tenker jeg først og fremst på store ellementer og en forsterker fra Nad eller H/K. Du sier ingenting om du vil ha stereo eller surround, men slik som du forteller virker det som du vil ha stereo(noe jeg vil anbefale). Ta deg en titt på Cerwin Vega og dynavoice sine nye høytalere(M85, Dynamite 10 og Finale Twin 10)...

Som forsterker ville jeg har kjøpt en Nad C370 eller 372, dette er kraftige forsterkere som drar store høytalere. H/K har også en sterk forsterker i 980...

Vist du leter brukt kan du får utruligt mye bra

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylish
    Har ikke kjøpt høytalere enda og rommet er ca 15kv.
    Skal bruke 5000 på høytalere og 5000 på forsterker.

Hva annbefales?
    bruker anlegget mitt på ett rom på akkurat samme størrelse som deg, har anlegg til samme pris og har samme musikksmak!

QLN Artech 8 og dynamite fra Dynavoice er absolutt å anbefale som høyttalere... og NAD T754 forsterker vil gi deg mer enn nok kraft til de!...

kommer til å fungere helt utrolig bra på din type musikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bedre lyd på de nye forsterkerene siden de har støtte for bedre lyd?

Er Yamaha RX-V663 et dumt kjøpt til den musiken jeg liker og høre på når jeg liker krystal klar lyd og ikke spiller så høyt?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller du ikke høyt er Yamaha 663 et veldig godt valg, men da ville jeg kikket på mindre høytalere, kanskje Dynavoice M65?

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylish
    Er Yamaha RX-V663 et dumt kjøpt til den musiken jeg liker og høre på når jeg liker krystal klar lyd og ikke spiller så høyt?
    det at du ville ha krystallklar lyd med din musikksmak hadde jeg aldri trodd! men som det sies så er vel mindre høyttalere veien å gå... XTZ har noen fine gulvhøyttalere til 4995,- på surround.no

de skal visst være ganske bra...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Nå vet jeg ikke helt om du synes DJ tiesto med alle Magic CDene han har gitt ut.
    In Search Of Sunrise CDene og de siste skivene hans går under din musikk sjanger.

Men jeg hører en del på det.
    Og synes personlig at lyden jeg har leverer godt det han prøver å få frem...

Både på lavt behagelig lydnivå, men også høyt og tøft lydnivå...

Lyden min er da levert i form av NAD og B&W...

Kanskje ikke alles favoritt, men duger nok for meg... Bare litt usikker om du får noe lignende for 10.000 (høytalere og forsterker) Brukt er det nok fullt mulig

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Endelig! Nå har jeg irritert meg lenge over det her. Musikken du skrev ned. Yanou, Dj Sammy, "Maskinen"?? w00t liker du den.. Hehe! Vel, ingenting av det er skikkelig trance. Paul Van Dyke er vel den eneste ekte "trance'ern" av de der. Godeste B&W Spydeberg derimot nevnte noe skikkelig trance. Tiesto med ISOS cd'ene sine Vakkre saker. Noe av det er så pent og har så mye klassisk musikk i seg at det godt kunne vært brukt i høytalertester. 70% av det er Progressive Trance tho! Mesteparten av det du nevnte er dance. De som kan elektronisk musikk ville kallt det pop-trance! Kommersielt med andre ord. Jeg kan det her. Har hørt på det i 8 år snart.

No offence det her altså Men som alt det andre her inne på AV-forum skal rett være rett!

Da jeg har erfaring på denne typen musikk er uten tvil det beste valget for deg Yamaha eller H/K! Begge alternativene har masse muskler og spiller høyt uten anntydning til forvregning. Jeg har hatt Yamaha alle de år og det har aldri skuffet meg på den elektroniske musikken jeg lytter til!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved dance og trance musikk er det som de sier, mye å velge mellom. Men jeg har min lille erfaring selv der. Jeg likte meget godt Rotel, jeg hadde RC 995 til forforsterker og RB 980 bx effektrinn. Rotel gir trøkk og kraft, noe jeg synes er viktig, spesielt i Trance, der du ofte har en Hurtig punch bass + en svevende dyp bass. Dette krever litt strømm, uansett om høytaleren er lette å drive eller ikke. Men det er da lenge siden, rundt 10 år. Så mye kan ha forandret på forsterkerene siden den gang.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad + Cervin Vega er vel "bang fo the bucks"... om det er bang man er ute etter da ;-)

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje det er det melodiøse du setter mest pris på i den musikken du lister? Selv om det er nokså kommersiell trance/dance så er det mye melodi og stemning. Da vil i hvert fall B&W dekke dine behov spør du meg

Forsterker fra Yamaha høres bra ut, Nad kanskje (ikke hørt).. Onkyo skal visstnok være bra.

Jeg startet selv med Nad/c-v, men da var jeg ute etter bassen. I diskant og melomtone er B&W nærmest i særklasse. Og bassen er stram og fin om den får nok krefter.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker meg om står det egentlig ingenting om at det skal være en surround forsterker!

Ville knust på med Harmon Kardon HK 980 jeg. Gawd damn for en forsterker! Høres nesten ut som en Forforsterker og 2 syke effektforsterkere som spiller Har hørt den med QLN Artech 12. Lover deg. Volumet stoppet ikke før vi følte vi måtte! Knus på

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig med audioB her, HK + QLN Artech 12 vil nok funke bra til din musikksmak.

Men du kan du jo også få tak i noen brukte Klipsch RF-82 f.eks...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Klipsch RF-82 hadde funka fett Kunne også kjøpt Klipsch F-3. Ikke like stor og kraftfull, men noe av det samme til 2-lapper mindre.

Den H/K'n 980'n derimot er noe du virkelig burde vurdere!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •