RX-V3800 - Video switch hdmi 1.3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-V3800 - Video switch hdmi 1.3

Hei

0
    Jeg lurer på hva slags erfaring folk her har med praktisk bruk av innebygget video switch som stort sett er på alle nye recivere i dag. Og IPOD dock.

Selv har jeg en Yamaha RX-v3800. Mine lyd/bilde kilder er Dreambox 7025 tuner for sat tv, vanlig kabel TV analog, IPOD dock, PS3 og PC med en 15 meter lang DVI/HDMI og coax kabel for lyd inn til kontoret mitt. Jeg bruker også harmony multi funk. fjernkontroll. Jeg har panasonic 50" tv, utrolig flott bilde.

1
    Det jeg er missfornøyd med er Ipod dock, det er ikke toveis kommunikasjon mellom reciver og ipod (nano). Så jeg får ikke byttet sanger med fjernkontrollen, jeg får heller ikke opp musikkliste på tv.

Annen ting jeg er missfornøyd med er Dreamboxen når jeg kobler den opp via forsterker og oppskalerer signalet via HDMI utgangen. Når jeg bytter kanal forsvinner bildet, det blinker og kommer tilbake etter et par sekunder, dette gjelder kun mellom enkelte kanaler. Virker som den sliter når tuneren hopper fra sendinger mellom thor og sirius. Mulig det skylles at den tror at videokilden forsvinner. Tror forsterkeren takler best videokilder via hdmi inn.

3dje ting jeg er missfornøyd med er at TV ikke viser kommandoer vi fjernkontrollen på skjermen når man bruker videokilder via HDMI. Kan fks være justering av volum niva etc. irriterende

2
    Det jeg er fornøyd med er PS3, koblet HDMI via forsterker for å ta ut lydsignalet.
    PC oppkoblingen fungerer også greit, har vurdert å kjøre dette signalet via forsterker for å tappe av lydsignalet via hdmi utgang etterhvert.

3
    Jeg kunne også tenkt meg å fått fjernkontrollen til å styre PC og PS3, pause og play funksjoner i filmer etc.

4
    Noen som virkelig bruker den nettverksinngangen til noe? Hvordan?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av odidriks
    Hei

0
    Jeg lurer på hva slags erfaring folk her har med praktisk bruk av innebygget video switch som stort sett er på alle nye recivere i dag. Og IPOD dock.

Selv har jeg en Yamaha RX-v3800. Mine lyd/bilde kilder er Dreambox 7025 tuner for sat tv, vanlig kabel TV analog, IPOD dock, PS3 og PC med en 15 meter lang DVI/HDMI og coax kabel for lyd inn til kontoret mitt. Jeg bruker også harmony multi funk. fjernkontroll. Jeg har panasonic 50" tv, utrolig flott bilde.

1
    Det jeg er missfornøyd med er Ipod dock, det er ikke toveis kommunikasjon mellom reciver og ipod (nano). Så jeg får ikke byttet sanger med fjernkontrollen, jeg får heller ikke opp musikkliste på tv.

Annen ting jeg er missfornøyd med er Dreamboxen når jeg kobler den opp via forsterker og oppskalerer signalet via HDMI utgangen. Når jeg bytter kanal forsvinner bildet, det blinker og kommer tilbake etter et par sekunder, dette gjelder kun mellom enkelte kanaler. Virker som den sliter når tuneren hopper fra sendinger mellom thor og sirius. Mulig det skylles at den tror at videokilden forsvinner. Tror forsterkeren takler best videokilder via hdmi inn.

3dje ting jeg er missfornøyd med er at TV ikke viser kommandoer vi fjernkontrollen på skjermen når man bruker videokilder via HDMI. Kan fks være justering av volum niva etc. irriterende

2
    Det jeg er fornøyd med er PS3, koblet HDMI via forsterker for å ta ut lydsignalet.
    PC oppkoblingen fungerer også greit, har vurdert å kjøre dette signalet via forsterker for å tappe av lydsignalet via hdmi utgang etterhvert.

3
    Jeg kunne også tenkt meg å fått fjernkontrollen til å styre PC og PS3, pause og play funksjoner i filmer etc.

4
    Noen som virkelig bruker den nettverksinngangen til noe? Hvordan?
    0.
    har selv en 3800 / hd-dvd / blu-ray / htpc / CD / dm800pvr / harmony ONE samt en effekt amp på front.. er stor fornøyd, selv om det er noe små plukk
    i GUI`n som jeg ikke liker og du ikke kan bruke 7.1 med pres i front sammen

1. kan jeg ikke svare på ipod produkter ikke produkter for meg

1.2. har selv en RX-v3800 men bruker en dm800pvr og problemet er der forsatt på noen kanaler, jeg tror poblmet liger i HDMI som kansje er for rask, så den tor du har slått av produktet, selv kanal bytte ligger 1-2 sec.

1.3 det med volum i on screen skal hvis være læst i 3900 om jeg ikke husker feil, men alt er forsatt ikke med... står noe om det i siste nr av hjemmekino

2. kjører bilde via hdmi og lyd vi av coax på min htpc og der merker jeg ingen tap i lyd kavlitet og volum.

3. noe kan sikker få styrt med harmony på ps3 og pcen. men den biten ligger i softwaren til harmony. min htpc er bygget opp av 1/2 gammle deler og har ingen funskjoner tilgjeling via harmony ONE for min del
    på PS3 vet jeg du kan bruke Logitech DiNovo med og så over en bryter på den, men hvor den virker i praksis vet jeg ikke.

4. bruker den nett verket på 3800 av og til.
    men problemet som er 3800 og Z11 er at GUI på den er tung og bruke.
    eks du har en oppegådende bibloteket på Windows media player(WMP) som 3800 bruker dan den spiller ifra nettverkes PCen, men du skal skal spille en låt i fra kiss, da har ingen muligheter for gå rett til k, men må gå side til side helt til k også k-a til komme frem til kiss..
    samme er det med nett radio`n men det går via land ført så det problemet er ikke så stor da den husker den siste radio stasjonen til neste gang.

hvordan du bruk den står i manualen,, men ett tisp skal du får.. det er knapper på høyrere side av 3800 kontrolen(store) som skal stå på source da kan du velge usb/nett/nett-radio og ja det virker på on screen

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    0.
    har selv en 3800 / hd-dvd / blu-ray / htpc / CD / dm800pvr / harmony ONE samt en effekt amp på front.. er stor fornøyd, selv om det er noe små plukk
    i GUI`n som jeg ikke liker og du ikke kan bruke 7.1 med pres i front sammen
    Kjører du bi wire med 4 kanaler på front sett? Er det da man må velge presens. Vurderer å skifte ut mine dali 808 til XTZ 99.16 i front, XTZ 93 back og xtz 99 modellen som center.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av odidriks
    Kjører du bi wire med 4 kanaler på front sett? Er det da man må velge presens. Vurderer å skifte ut mine dali 808 til XTZ 99.16 i front, XTZ 93 back og xtz 99 modellen som center.

ingen bi-wire.. det er en tilkoblinger til pres på så si alle yamaha.
    men minuset er du mister SR-Back da du bruker pres.

men i da for tillegg løftet lydbilde opp front. da pres ht sitter i taket

men det gjelder ikke Z11 modelen.

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    ingen bi-wire.. det er en tilkoblinger til pres på så si alle yamaha.
    men minuset er du mister SR-Back da du bruker pres.

men i da for tillegg løftet lydbilde opp front. da pres ht sitter i taket

men det gjelder ikke Z11 modelen.

Troeen
    Oki, har hvertfall fått kjøpt meg XTZ 99.25 front og 99.21 back. Har en dali center og en dali 15 bass enda da. Funker bra sammen.

Utrolig hva disse 99.25 leverer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •