Trenger hjelp/synspunkter til forkjellige ting.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp/synspunkter til forkjellige ting.

Hei!

For mange mange år siden kjøpte jeg et par høytalere Proson V Series HFC 10. Disse ble kjøpt på hificenteret i Sandnes for 2000 kr. Jeg kjører en Denon DRA-275RD på disse høtalerene, og jeg merker at det blir for smått. Sjekket idag da på Soundgarden etter en forsterker som kan passe mine høytalere. De anbefalte en Harman/Kardon 355. Jeg ble jo selvsagt forelsket i den, men prisen var noe dyrt... Jeg vet at HK har en god del erfaring med hjemmekino anlegg og lydmusikk og at det var en test vinner i svergie. Men vet dere om noen andre lignende billigere alternativer?

Og hvis jeg skulle ha solgt den nåværende forsterkeren, hvor mye tror dere jeg hadde fått for den?

Så en annen ting jeg lurer på.
    Proson - Er det et dødt merke? Jeg liker veldig godt lyden i høytalerene fyldige bass, men ikke tekno stil. God klar diskant, men ikke opera.. Så jeg lurer egentlig på hva dere mener om proson.?

Mvh

Øyvind

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson er så aboslutt ikke et dødt merke, men di har jo fått et litt sånn tennårings rykte, det er vell pågrunn av lave priser og veldig ofte store ellemtenter.

Nå er jo 355 på tilbud og absolutt en billig forsterker til prisen. Men sjekk ut Yamaha 663, Yamaha har høy party faktor og er ikke uten grunn kino kongen for tida. Men den er nok mye svakere på effektsida, men også mye billigere Kanskje en brukt effektforsterker fra Nad eller Rotel kan fikse den biffen.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha hørt at Proson har fått en del priser for "mykje god lyd for billig penge".....

Har faktisk noen Proson i stuen (ikkje mine), syns de låter greit, iallefall med tanke på pris.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Proson er så aboslutt ikke et dødt merke, men di har jo fått et litt sånn tennårings rykte, det er vell pågrunn av lave priser og veldig ofte store ellemtenter.

Nå er jo 355 på tilbud og absolutt en billig forsterker til prisen. Men sjekk ut Yamaha 663, Yamaha har høy party faktor og er ikke uten grunn kino kongen for tida. Men den er nok mye svakere på effektsida, men også mye billigere Kanskje en brukt effektforsterker fra Nad eller Rotel kan fikse den biffen.
    Jeg ser ikke at 355 er på tilbud?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •