Oppgradering Rxv1900 eller 3800?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering Rxv1900 eller 3800?

Skal bytte opp til en receiver med enda bedre effekt og dessuten innenbords dekoding av HDlyd.

Bare lurte på om det er idioti i å kjøpe 1900 når 3800 faktisk er billigere enn Rxv1900?

Hvor store er forskjellene og er det noe ny teknologi i Rxv1900 som forsvarer 1900 som valg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX-70 vs LX-51

Jeg lurte på akkurat samme når det kom til Pioneers receivere. En Pioneer-kar på teknologimessa kunne fortelle meg at LX-70 var soleklart beste valg, ettersom denne var vesentlig mer påkostet. Vil anta at det gjelder Yamaha receiverne også.

Har ikke hørt noen av de to Yamahaene så kan ikke bidra med noe utover det.

Extremil

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Skal bytte opp til en receiver med enda bedre effekt og dessuten innenbords dekoding av HDlyd.

Bare lurte på om det er idioti i å kjøpe 1900 når 3800 faktisk er billigere enn Rxv1900?

Hvor store er forskjellene og er det noe ny teknologi i Rxv1900 som forsvarer 1900 som valg?
    Jeg vil tro det er ren idioti ja. Forskjellene fra fjorårets modeller skal være marginale. Nå har jeg dog ingen kunnskap mot HVA som er nytt på årets modeller, men de klarte jo å lage receivere i fjor også hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Har ikke giddet å sette meg fulstendig inn i forskjellene men det jeg har fått med meg så langt:

-900 serien klipper ikke fargespekteret (WTW og BTB)
    -900 serien har bluetooth streaming (feks mp3 fra mobilen)

Om de har forbedret lyden ellers på noen måte vet jeg ikke, men er storfornøyd med min 3800 i allefall...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var jo en særdeles delt konklusjon... Vel får se hva det blir til. Noen som vet noen forskjeller, vurderer Pioneer også siden kjøpet sannsyneligvis blir gjort på elkjøp pga bytterett og lettere garanti...

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo Pioneer og Yamaha veldig forskjellige, så du bør velge ut ifra hva du liker på lydkvaliteten før du begynner med spec... Forsterkere har blitt veldigt billige i det siste så det mye velge mellom

Hvordan er yamahaen du har nå da? ikke fornøyd? Vist den skal selges er jeg intressert i å kjøpe, men må bare bli kvitt Onkyoen og Denonen jeg har liggende:S

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med Yamahaen.

Jeg vil bare ha flere dekodere og mer effekt. Siden jeg skal bytte til en nyere så er det like greit å legge til litt effekt. Siden jeg bare behøver å betale mellomlegget så kan jeg jo oppgradere litt også.

Jeg vurderer Pioneer ved siden av fordi jeg har hørt at den passer bra til høytalerne mine.

Men jeg vet absolutt ingenting ellers om Pioneer da, tror nok at det blir Yamaha om ikke Pioneer er særdeles rimelig i forhold. Jeg vurderer Denon også så det er sagt... Får se an priser og kvalitet...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon er tilsidesatt pga for lite effekt for pengende og dessuten eldgammel scaler.

Dermed er det Yamaha og Pioneer det står imellom...

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lån med en en Yamaha hjem og en Pioneer (elkjøp har 30 dg angrerett)
    test og lytt i noen dager og kjøp den du liker best.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ikke dumt..

Kjenner jeg meg selv rett så blir det vel å bruke Yamaha1900, vurderer kanskje en dedikert stereoforsterker til musikk med tiden..

Er vel for enkelt å tro at Pioneer kan være substitutt for en ren stereo, eller?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •