Oppgradering av hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av hjemmekino?

Jeg har idag:

Receiver
    H/K AVR 2000
    harman/kardon

Fronthøytalere
    System Audio 99
    Hi-fi og tilbehør > Højttalere, hi-fi > System audio 99 træ

Subwofer
    System Audio Subelektro 100
    http://www.system-audio.com/_en-GB/C...100%20intl.pdf

Senter/bak
    Klipch

Lyddelen er altså en del år gammel og mangler feks HDMI på receiver.
    Pioneer 43" gir meg bildet.
    Har en bærbarpc med BD men dette funker dårlig.

Vurderer nå å foreta noen oppgraderinger. Kanskje kjøpe en PS3 eller dedikert BD spiller og H/K 255. Er usikker på hva jeg skal gjøre.

- Skal jeg kjøpe PS3 eller en dedikert BD spiller?
    - Min gamle H/K har selvsagt ikke HDMI. Skal jeg droppe å kjøpe ny receiver for heller å kjøpe en BD spiller med analoge utganger? Hvordan blir en slik analog løsning?

Mitt budsjett? Tja håper å bruke minst mulig penger men er samtidlig sugen på forbedrede lyd og bildeopplevelser.
    Jeg er ikke en spillperson og barna er ennå for små til PS3 spill, men jeg kan gjerne bli oppslukt i dette også.

Håper på hjelp.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det geniale med PS3 er jo at du får i pose og sekk når det gjelder blu-ray og spillopplevelser. Du kan også spille av DVD samt de fleste videofiler og mp3 slik jeg forstår. En dedikert BD spiller trenger ikke koste særlig mye mer, f.eks denne:

Sony BDP-S550 Blu-ray spiller Full HD - Netshop.no - pc data foto minne digital 3095,-

God nok blu-ray spiller for de fleste, og koster mindre enn PS3.

Denne er litt dyrere men også kanskje noe bedre på de fleste punkter:

ELGIGANTEN / PIONEER Blu-Ray/DVD/CD-spiller, 1080P/24, HDMI, blank-sort 4499,-

Tar du steget fullt ut kan denne anbefales: (ansett som en av de absolutt beste, men stiv pris ift budsjett-løsninger)

Pioneer BDP-LX71 BluRay spiller - Netshop.no - pc data foto minne digital 6750,-

Uansett så tror jeg at jeg ville valgt en ny reciever, og heller spart litt inn på blu-ray spilleren, i og med at slike spillere er ennå i startgropen, mens recievere har kommet for fullt (med HD-funksjonalitet).

Ta en titt på Onkyo eller Yamaha sine recievere. Jeg har selv erfaring med Yamaha, og synes de gjør jobben veldig godt. F.eks:

L-Sound - Yamaha RX-V663 4690,-

Denne har alt du vil trenge en god stund inn i fremtiden vil jeg tro. (har en slik selv, og den er brillefin).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for svar.

Sony S550 har visstnok analog 7.1 utgang. Vil en slik løsning sammen med min gamle H/K være noe å satse på mtp lyden sammenlignet med en reciever med hdmi?

Regner med at PS3 ikke har analoge 7.1 utgang?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •