Første inntrykk av Denon 3805 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 164 av 164
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Deaftone
    Sitter å nyter Roger Waters "amused to death", og hører lyder spredt rundt meg i rommet, kraftig klarere enn tidligere!!..er nesten så jeg må legge øret inntil bakhøytalerene for å avkrefte ovenfor meg selv at disse ikke spiller :lol:
    Angående musikk: Jeg synes 3805 gjør en meget bra jobb med nyansene i musikken. Det er litt vanskelig å sette ord på det, men særlig ved avspilling av akustiske instrumenter er overklangene luftige, organiske og distinkte. Prøv f.eks. pianostykkene i Girl With a Pearl Earring eller noen av de akustiske låtene på de nyere albumene til Secret Garden (som f.eks. Moving). Det høres ut som om instrumentlyden detter ut fra løse luften.

Er ikke sikker på om dette skyldes AL24+, som visstnok skal kunne forbedre presisjonen i lyden (og da kanskje særlig de mykere passasjene og overgangene til instrumentene og musikken), men det skulle ikke forbause meg.

Newcomer Deaftone sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil den svake duringen (ved bi-amp) i basselementene belaste høytalerene på noen som helst måte? :roll:

Tenker bare når jeg har reciveren på i flere døgn i strekk uten å spille musikk, så vil jo bass-elementene hele tiden være i en "fast bevegelse", og en svak konstant strøm vil gå igjennom spolene... :?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne i musikkanlegget mitt spiller musikk 24-7, hele året. De tar ikke skade av det, det er jo det de er laget for. Den svake susingen er jo en vesentlig mindre "belastning"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Deaftone sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bryr meg ikke så mye, men bassene står jo i en fast bevegelse over lengre tid.
    Ved avspilling av musikk er det betraktelig mer dynamisk bevegelse i samtlige elementer.

Lurte bare på om noen hadde synspunkter på dette...

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •