Første inntrykk av Denon 3805 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 164
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Også spørs det på hvor høyt du spiller. Hos Gorm lyser fjernkontrollen konstant på film med litt bass.
    Jeg foreslår at han legger fjernkontrollen et annet sted enn oppå subwooferen :wink:

Hva er egentlig problemet her? Det er ikke verre enn at man legger fjernkontrollen opp ned eller ute av syne.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke naturlig å legge fjernkontrollen på bordet da? Bør man egentlig kjøpe en forsterker som medfører at man må legge om livsstilen? (satt på spissen)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke naturlig å legge fjernkontrollen på bordet da?
    Jo. Legg den opp ned på bordet eller en flate som ikke vibrerer så mye. Dersom du spiller såpass høyt at huset holder på å ramle ned, så går det an å senke lysnivået på displayet.

Bør man egentlig kjøpe en forsterker som medfører at man må legge om livsstilen? (satt på spissen)
    Kanskje han burde kvitte seg med subwooferne istedet eller rett og slett senke volumet. Da slipper han å snu fjernkontrollen...

Seriøst: Jeg har ikke hatt noen problemer med at fjernkontrollen slår seg på ved høye volum. Og i omtalene jeg har lest så langt så er det ikke gjort noe poeng ut av det, kanskje simpelthen fordi de ikke betrakter det som noe stort praktisk problem. For meg virker dette litt søkt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Camelon, og det er samme problemet med den selv på et billig kompaktanlegg.

Men da selger vi subbene og setter inn noen minimonitorer, samt sperrer volumet på "kl 9", for 3805 skal vi ha samme pokker :lol:

Innse det snart da! Det er en ulempe! 3805 har mange fordeler, men er ikke fri for ulemper!

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen jeg kan kjøpe meg ett produkt som det overhodet ikke finnes en ulemper med da snør det sikkert oppover samme dagen.
    Tror ikke det finnes ett perfekt produkt for allmannsen.
    Tror heller det går på de som kjøper produktene. Man luker ut noe for å sitte igjen med tilnermet eller fullstendig det man forutser.
    Det vil alltid koste noen ulemper for å få det man ønsker. Om ikke må man vel spesialbestille etter sitt ønske eller produsent har akkurat samme tanker som deg om du er heldig
    Uansett. Jeg er strålende fornøyd med min 3805.
    Den har det jeg trenger +litt til.
    Og fjernkontrollen er ikke så sensitiv som man skal tro den er ifølge den tråden her.
    Det som kunne vært gjort hadde vært en bryter der man kunne slått av og på bevegelses sensoren kanskje. Slik at man måtte trykket på "skjermen" for å få den igang istedefor å bare vippe på kontrolleren.
    Eller hur?
    Da hadde denne tråden vært 3 sider mindre!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3805 er uten tvil en meget god receiver, og den kommer nok ut av det med "Flying Colors" i det fleste tester. Når en ser hva en får for pengene er det ikke mye annet som matcher om dagen. Grunnen til at jeg skrev at jeg var skuffet over fjernkontrollen (noe jeg fortsatt står for), er at den var hypet opp via annonser hvor det er beskrevet "touch screen" osv. Må si jeg ble bra skuffet når jeg pakket den ut. Det er rett som du skriver at den er funksjonell. Det er også riktig at den er storspiser av batterier. Det er også helt på det rene at 3805 fortsatt hadde vært et bra produkt selv om fjernkontrollen hadde vært av den "vanlige" sorten. Derfor er det egentlig ikke av stor betydning om en liker fjernkontrollen eller ikke, men jeg syns det er riktig å informere folk om at annonsene er misvisende når det gjelder den "gromme" :roll: fjernkontrollen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innse det snart da! Det er en ulempe! 3805 har mange fordeler, men er ikke fri for ulemper!
    Det er ikke det jeg forsøker å si heller. Naturligvis er den ikke fri for svakheter, men den yter bra når en tar prisen i betraktning. Og jeg reagerer litt på den generelt sett (tilsynelatende?) negative holdningen til Denon og 3805 på denne gruppen, spesielt når disse synspunktene er basert på blind synsing og svake eller usaklige argumenter.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det virker som om 3805 kommer meget godt ut av det overalt jeg. Det er ikke du som er "bittelittegran" hårsår vel? :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Det som kunne vært gjort hadde vært en bryter der man kunne slått av og på bevegelses sensoren kanskje. Slik at man måtte trykket på "skjermen" for å få den igang istedefor å bare vippe på kontrolleren.
    Er enig i det. Alternativet er som nevnt å senke lysnivået, men det er ikke så praktisk som en bryter. Det er ikke helt utenkelig at det finnes en tastekombinasjon som slukker displayet, men da har jeg i så fall gått glipp av denne da jeg leste gjennom manualen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg syns det virker som om 3805 kommer meget godt ut av det overalt jeg. Det er ikke du som er "bittelittegran" hårsår vel? :wink:
    Det får du selv avgjøre, men min reaksjon er vel mer en konsekvens av litt dyptgående uenighet. Jeg høres kanskje litt krass ut, men jeg forsøker å angripe argumenter, ikke personer

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Det får du selv avgjøre, men min reaksjon er vel mer en konsekvens av litt dyptgående uenighet. Jeg høres kanskje litt krass ut, men jeg forsøker å angripe argumenter, ikke personer
    Hvis det er HK vs Denon "striden" du refererer til så tar jeg den med en klype salt. Det er vel ingen av debatantene som har sammelignet de to produktene, så diskusjonen er forsåvidt bare basert på synsing.

Det som er helt uten tvil er at Denon gang på gang leverer receivere med meget gode forforsterkere. Er det noen som noen gang har hørt sus fra en Denon receiver?. Meget gode D/A konvertere og støyfri drift er en gjenganger fra Denon. At de ikke har stappet inn verdens største forsterkere bryr jeg meg lite om. Det er bare å kaste på noen effekt trinn for de som ønsker det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlikning av lyden i 3805 og i avr8500 som i og for seg ikke er tema i denne tråden bør etter mitt skjønn sees mer som sammenlikning av Denon i forhold til andre merker. Skal man vurdere 3805 og har det utgangspunktet at man synes Denon er en verdig musikkgjengiver generelt så vil 3805 fortone seg som en kjempekjøp. Skal man gjøre samme vurdering med utgangspunkt i at man ikke mener mener merket er verdig som musikkgjengiver blir regnestykket et annet. I den prisklassen må man gi avkall på litt for å få anstendig effekt, musikalsk og dynamisk gjengivelse, og nødvendige funksjoner.

Det er hvor stor porsjon av det ene, hvor stor porsjon av det andre osv man foretrekker som avgjør hvorvidt 3805 er et godt produkt. Når en tester/skribent da skriver at den er bra, med et endelig punktum etter så er det faglige utbyttet av testen lik null. Det er desverre slik de fleste tester i L&B presenteres. Da slipper man liksom å forsvare noe av det man skriver.

Mitt inntrykk av 3805 er:
    Den sklir anonymt inn i anlegget som forforsterker.
    Den er ikke superoppløst, men den gir rikelig til film.
    Effektmessig vet jeg ikke, men erfaringsmessig så er det ikke bøttevis å ta av hos Denon. Antakelig langt mindre enn en AVR 7000 og en NAD 763 hvis lasten byr på litt utfordringer.
    Dens argeste konkurrenter vil antakelig være Marantz SR7400, Yamaha 1400/2400, Sony 3000/5000 ES og en eller annen Pioneermodell.
    Jeg synes ikke Denon utmerker seg i noen retning i forhold til de nevnte. I utgangspunktet vil nok musikkelskerne velge Marantz og kanskje Sony. Muligens Yamaha, men de har hatt litt ball med å få liv i bassen på sine mindre modeller. Til ren hjemmekinobruk vil derimot andre prioriteringer ta over. Da kan fort både Denon og Pioneer være på vinnersiden. Yamaha befinner seg etter min mening fortsatt midt mellom film og musikk.

Må forresten understreke at jeg kjenner pioneer sine nyere modeller svært dårlig og at jeg nevnte dem kun fordi de ofte blir vurdert sammen med andre Japsealternativer.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gorm koblet opp 3805 med komplett psb oppsett. de er 4 ohm og er vel ikke av det ultralettdrevne slaget. 3805 hadde ingen problemer med å dra dette lasset til ett høyt volum. den ble riktignok varm men spillte som bare det.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget i dag at det er mulig å bi-ampe med 3805. Man kan faktisk kjøre 5.1 oppsett og samtidig bi-ampe frontene. Det er helt rått at dette er mulig med en receiver i denne prisklassen. :shock:
    Har bare en ting å si; glem effektforsterker til fronthøyttalerne, det er nemlig med bi-amping hele 240 watt tilgjengelig per kanal der fremme.

I stereo banker den ECI3 forsterkeren min. Dette er jammen kvaliteter jeg ikke hadde drømt om til 10 tusen kroner.

Dette blir bare bedre og bedre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nå ble denne receiveren plutselig mye mer interessant for 5.1-låste stakkarer som meg. Et kjapt spørsmål: Er receiveren like "mørk" som Denons hjemmekinoreceivere tradisjonelt har vært, eller oppfattes den som mer nøytral?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si den er "mørk", men det er klart at oppløsningen er bedre når jeg kobler Shanling'en min analogt kontra digitalt. Men oppløsningen står nok ikke særlig tilbake fra de andre receiverne i prisklassen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo nesten så jeg begynner å lure litt når man sammenlikner med A11SR (som jeg har selv) - med mitt 5.1-oppsett og mulighet for biamping vil vel 3805 kunne gi vel så mye guff til B&W 604 som A11SR og vel så det..? og med romkorreksjon i tillegg blir det nesten så jeg lurer på om jeg sitter med "skjegget i postkassa" i og med at jeg har en forsterker til det dobbelte av prisen. Har A11SR'en inne til service nå pga dårlige loddepunkter i senterkanalutgangen som resulterte i skurring, og har fått låne en 3803 i mellomtiden. Kan med hånda på hjerte ikke si at jeg hører de helt store forskjellene, altså.. ops:

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget i dag at det er mulig å bi-ampe med 3805. Man kan faktisk kjøre 5.1 oppsett og samtidig bi-ampe frontene. Det er helt rått at dette er mulig med en receiver i denne prisklassen. :shock:
    Har bare en ting å si; glem effektforsterker til fronthøyttalerne, det er nemlig med bi-amping hele 240 watt tilgjengelig per kanal der fremme.

I stereo banker den ECI3 forsterkeren min. Dette er jammen kvaliteter jeg ikke hadde drømt om til 10 tusen kroner.

Bi-amping uten en ekstra forsterker? Hvordan skal en koble dette?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines

Bi-amping uten en ekstra forsterker? Hvordan skal en koble dette?
    Med dei resterande kanlane du har igjen..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eci3 går maaange år tilbake, selv om den nyeste er en helt annen forsterker.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •