Denon AVR 1909, Onkyo TX-SR606 eller Yamaha RX-V663?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR 1909, Onkyo TX-SR606 eller Yamaha RX-V663?

Den nåværende forsterkeren begynner å bli sliten merker jeg. Den gamle H/K har nok gitt nok av seg de siste 11 årene nå tror jeg

Det jeg har er et par Dynavoice M-65 Black Oak, en random senter høyttaler, en XTZ 99 W12 i sort matt farge og etterhvert kommer det et par høyttalere jeg har drevet og bygget selv i skolesammenheng som jeg kommer til å bruke som bakhøyttalere(hvis det ikke viser seg at de spiller bedre enn Dynavoice M-65 Black Oak, da jeg kommer til å bruke de jeg bygger som front)

Det jeg spiller av fra er en Playstation 3 for ps3 spill/Blu-Ray/dvd, ps2 for ps2 spill(singstar) og en standard dekoder fra canal digital. Dette skal da vises på en Sharp 42" Full HD, 50Hz.

Jeg har lest at Yamahaen og Onkyoen hvert fall er et par bra receivere, men usikker på den Denonen. Disse tre er da altså noen av de billigste receivere som kan har HDMI og støtter de nye lydformatene som DTS-HD Master Audio, Dolby Digital True-HD, osv.

Så om noen har erfaringer/lest om disse tre, hadde det vært fint Dette(4300kr-4600kr) er forresten makspris jeg kommer til å bruke! Kravene er forsovet bare at den har HDMI, støtter de nye HD-lydformatene, og selfølgelig at den ikke har noen problemer med å drive høyttalerne mine.

EDIT: Her er forresten link til de forskjellige forsterkerne:
    DENON AVR-1909
    Onkyo TX-SR606
    Yamaha RX-V663

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt en Harmon Kardon AVR 255? Den ser utrolig strøken ut, og har lest mye bra om den, men også mye negativt. Eller har dette blitt fikset på nå?

EDIT: Sry dobbelpost :S

Mvh Olav B, G

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H\K AVR 255 har problemer med bruk sammens med PS3. Samt generelt virker det som endel problemer med disse forsterkerne. Du kan søke i forumet og finne den ståre AVR 255 tråden for å lese om disse.

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for 1 mnd siden. Ting sto mellom disse 4 alternativene.

Jeg konkluderte med:
    H\K AVR-255 utgikk for min del pga problemene sammens med PS3, samt generelt feilene som er på endel av disse.

Yamaha RX-V663 utgikk pga kjipt utseendet, samt få hdmi innganger.

Onkyo TX-SR606 synest jeg forsåvidt virket helt grei! Hørtes bra, men igjen kjipt design og høyere pris.

Jeg endte opp med Denon AVR-1909 etter å ha lest endel tester på nett hvor den slo SR606(What a hifi). Mer avansert romkorreksjon, samt erfaringer fra en forumbruker som hadde testet de mot hverandre. Det at jeg kunne dra til hifiklubben og kjøpe den fysisk var også ett pluss!

Jeg kan værtfall fortelle at jeg er KANONfornøyd med min Denon. Bra tilkoblinger, bra kvalitet, mange funksjoner. og sist men ikke minst, låter veldig bra sammens med mine Dali Concept 6 høytalere.

Ps3 fungerer smertefritt som alt annet jeg har koblet til den.

ANBEFALES!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    ... Jeg konkluderte med:
    H\K AVR-255 utgikk for min del pga problemene sammens med PS3, samt generelt feilene som er på endel av disse.

Yamaha RX-V663 utgikk pga kjipt utseendet, samt få hdmi innganger.

Onkyo TX-SR606 synest jeg forsåvidt virket helt grei! Hørtes bra, men igjen kjipt design og høyere pris.

Jeg endte opp med Denon AVR-1909 etter å ha lest endel tester på nett hvor den slo SR606(What a hifi). Mer avansert romkorreksjon, samt erfaringer fra en forumbruker som hadde testet de mot hverandre. Det at jeg kunne dra til hifiklubben og kjøpe den fysisk var også ett pluss!

Jeg kan værtfall fortelle at jeg er KANONfornøyd med min Denon. Bra tilkoblinger, bra kvalitet, mange funksjoner. og sist men ikke minst, låter veldig bra sammens med mine Dali Concept 6 høytalere.

Ps3 fungerer smertefritt som alt annet jeg har koblet til den.

ANBEFALES!
    Det er faktisk forsovet samme tingene jeg synes om de også! :P Men har du linkene til det du leste om Denon AVR 1909 som du nevnte? Jeg har søkt, men ikke funnet noen tester eller lignende av denne, derfor jeg er litt usikker når jeg ser de andre får 6/6, best i test, osv.

Har desverre ikke noen mulighet for å fysisk kjøpe eller teste noen av de selv her i Hønefoss så vidt jeg vet desverre :/

Denon AVR 1909 ser jo også utrolig strøken ut da!

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavgulb
    Det er faktisk forsovet samme tingene jeg synes om de også! :P Men har du linkene til det du leste om Denon AVR 1909 som du nevnte? Jeg har søkt, men ikke funnet noen tester eller lignende av denne, derfor jeg er litt usikker når jeg ser de andre får 6/6, best i test, osv.

Har desverre ikke noen mulighet for å fysisk kjøpe eller teste noen av de selv her i Hønefoss så vidt jeg vet desverre :/

Denon AVR 1909 ser jo også utrolig strøken ut da!

Mvh Olav B, G
    "Best i test" er vel og bra, men det har nok gått litt inflasjon denne betegnelsen synes jeg.

Et poeng som ikke er nevnt: Yamaha 663 har pre out på alle kanaler (Denon 1909 har det ikke) slik at du kan oppgradere med effekttrinn på frontene ved en senere anledning. Dette kan gi et merkbart løft, særlig til musikk, og ved evt. oppgradering av fronter senere.

Når det gjelder lydkvaliteten er smaken litt som baken. Jeg er personlig ikke noen stor fan av lyden til Denon, selv ikke de dyrere stereoforsterkerne, så jeg ville valgt Yamaha eller Onkyo (Onkyo har dog heller ikke pre out). H/K 255 hørte jeg her om dagen på noen SA-høyttalere, og det låt heller ikke dårlig. En ting er sikkert, og det er at tester i hifi-blader ikke kan fortelle deg hva du liker best, så du må nesten høre sjøl hvis du vil være sikker (og da på ditt eget anlegg..).

Bonne chance!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bare vanskeligere og vanskeligere dette! :P

Men jeg tror jeg kommer til å velge enten Yamaha RX-V663, Denon AVR 1909 eller kanskje H/K AVR 255 siden jeg muligens kan få den til 4000kr inkl frakt.

Albatross @ Til den lille stua jeg har så trenger jeg ikke noen større høyttalere, og dermed heller ikke noen effektforsterkere. Hvis jeg en gang skulle gå lei det volumet/den lyden jeg har nå, flytte elller ha penger til noe større kommer nok ikke det til å skje med de første årene, og om jeg da skal oppgradere så får jeg rett og slett ta meg råd til en annen forsterker eller noe da

Vet det at alle forsterkere og høyttalere spiller forskjellig med hverandre, og forskjellig i alle forskjellige rom, men har altså desverre ikke noen særlig mulighet for å få testet noen av de hjemme her i stua, eller i det hele tatt i Hønefoss så vidt jeg vet.

Mvh Olav B, G

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist høst i september fikk Denon 1909 5 stjerner i What HiFi, men nå ser jeg at både den og Onkyo SR606 havner på 4 stjerner pga konkurranse fra bl.a. Sony så her går det fort....

Denon AVR-1909 review - whathifi.com

Uansett er jeg meget godt fornøyd med min Denon 1909 med tilkoblede Monitor Audio RS6. Med vanlig forsterker ble disse lett for slanke i bassen pga at stua er en gedigen "bass-felle". Etter kjørt romkorreksjon med Denonen er dette problemet borte! Bass i bøtter og spann :-)

Det er også snakk om matching til høyttalere selvfølgelig "In isolation, the AVR-1909 is very easy to listen to and its relaxed character will be the ideal tonic for any sprightly speaker packages."

...men på den annen side er det geniale med romkorreksjon at receivern selvfølgelig bør kunne tilpasse seg nær sagt alle høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Denon AVR 1909 er nå bestilt!

Etter å ha lest det "CrZyWiz", "nf" har skrevet nå, sett litt på bilder og lest om den på nettet ble jeg rett og slett litt forelsket i den ops: Driver å leser gjennom manualen til den fra hjemmesiden nå Ikke kommet så langt, men er det altså slik at fjernkontrollen har knapper på begge sider? :S Har ikke lest noe om det før, eller sett bilder, men nå når jeg leser i manualen står det hva knappene gjør på "front" og "rear" på kontrollen. Hvordan funker i såfall dette?

Noen som har noen bilder av sin egen Denon AVR 1909? Hehe

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Albatross @ Til den lille stua jeg har så trenger jeg ikke noen større høyttalere, og dermed heller ikke noen effektforsterkere. Hvis jeg en gang skulle gå lei det volumet/den lyden jeg har nå, flytte elller ha penger til noe større kommer nok ikke det til å skje med de første årene, og om jeg da skal oppgradere så får jeg rett og slett ta meg råd til en annen forsterker eller noe da
    En effektforsterker er ikke nødvendigvis der for å spiller høyere, men bedre - mer kontroll og større dynamikk.

Når det er sagt, ser jeg poenget ditt med at det ikke blir aktuelt å oppgradere på en stund. Jeg tror du kommer til å bli fornøyd med Denonen din:-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Denon AVR 1909 er nå bestilt!

Etter å ha lest det "CrZyWiz", "nf" har skrevet nå, sett litt på bilder og lest om den på nettet ble jeg rett og slett litt forelsket i den ops: Driver å leser gjennom manualen til den fra hjemmesiden nå Ikke kommet så langt, men er det altså slik at fjernkontrollen har knapper på begge sider? :S Har ikke lest noe om det før, eller sett bilder, men nå når jeg leser i manualen står det hva knappene gjør på "front" og "rear" på kontrollen. Hvordan funker i såfall dette?

Noen som har noen bilder av sin egen Denon AVR 1909? Hehe

Mvh Olav B, G
    Gratulerer! Du blir nok ikke skuffet! Jeg ble solgt med en gang jeg hørte på Denonen. Hadde før dette hørt Onkyo Sr-606.

Det er knapper på begge sider av fjernkontrollen(de du bruker daglig åpen på ene siden, samt de andre "innstillingsknappene" bak ett lokk på baksiden.) Fungerer veldig bra!

Bruker selv komplett Dali Concept hjemme, med Concept 6 som fronthøytalere. Så dine Dynavoice burde fungere bra.

Jeg kan kansje ta noen bilder av min ferdig oppkoblet visst du ønsker det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Gleder meg veldig til jeg får den, noe jeg håper jeg gjør i løpet av uka Veldig kjedelig uten noe musikk eller særlig lyd til film nå :/

Hehe, ja, bilder hadde vel vært fint det

Mvh Olav B, G

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har 1909. Hvor kraftig er den? Selvsagt et veldig relativt spørsmål, men hvordan stiller den seg opp mot andre i tilsvarende prisklasse? Å hvordan tror dere den vil måle seg opp mot en gammel nad t751 (mener den er oppgitt til 5 x 50w)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha RX-V463 til PS3

I tilfelle noen andre også vurderer disse receiverne så kan jeg i tillegg anbefale Yamaha RX-V463. Denne støtter også de nye HD-formatene fra PS3 da den har LPCM. Og så er den en del rimeligere ;-) Riktignok bare 5.1 men det er nok for mange.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, noen som vet hvor lang tid det skal ta før jeg får den fra hifiklubben eller? Bestilte jo altså den 10. jan. 9 dager siden, og jeg har ikke fått noen pakke.. Ikke engang sporingsnummer eller noe som helst heller! Er litt skuffet nå :/

Mvh Olav B, G

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, noen som vet hvor lang tid det skal ta før jeg får den fra hifiklubben eller? Bestilte jo altså den 10. jan. 9 dager siden, og jeg har ikke fått noen pakke.. Ikke engang sporingsnummer eller noe som helst heller! Er litt skuffet nå :/

Mvh Olav B, G
    Fikk du ordre nummer da? Det går an å spore status i forhold til hfk på nettsidene demmes. Bestilte nylig TV derfra, og selv om det står 4-7dagers levering tok det 10 dager, og den kom jo da sef på den verst tenkelige dagen. Men det årna seg uansett. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Fikk du ordre nummer da? Det går an å spore status i forhold til hfk på nettsidene demmes. Bestilte nylig TV derfra, og selv om det står 4-7dagers levering tok det 10 dager, og den kom jo da sef på den verst tenkelige dagen. Men det årna seg uansett. :-)
    Fikk ordrenummer ja. Og har sjekket jevnlig på Ordrestatus

Det står den er sendt, det har det stått i en uke nå. Så er det ikke noe som helst som har skjedd etter det.

Ringte inn i dag for å høre og han i telefonen så det han også at det ikke var noe sporingsnummer der, så han skulle undersøke litt og se om han fant ut av det. Så ringte han opp igjen og sa han ikke visste hva som hadde skjedd, men at han hadde sendt en forespørsel eller noe til lageret om hva son hadde skjedd. Så da skulle jeg få en mail i morgen sa han.

Mvh Olav B, G

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ordrenummer ja. Og har sjekket jevnlig på Ordrestatus

Det står den er sendt, det har det stått i en uke nå. Så er det ikke noe som helst som har skjedd etter det.

Ringte inn i dag for å høre og han i telefonen så det han også at det ikke var noe sporingsnummer der, så han skulle undersøke litt og se om han fant ut av det. Så ringte han opp igjen og sa han ikke visste hva som hadde skjedd, men at han hadde sendt en forespørsel eller noe til lageret om hva son hadde skjedd. Så da skulle jeg få en mail i morgen sa han.

Mvh Olav B, G
    Hos meg var det motsatt, stod som ubehandlet i ei uke, ringte noen dager føre for å sjekke om det var noe galt eller noe, og like etter fikk jeg beskjed om at den var sent, og da tok det ikke mer enn 4 dager.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått godsakarna nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Har du fått godsakarna nå?
    Nei! :-x

Men nå er det posten som har tatt over pakka, så da kan det hende det går litt fortere, den lå i Oslo fra den 15. jan til i går, så nå er den i Drammen, og håper da på at den kommer i morgen! Kommer liksom noen og skal se film med oss her i morgen også :P

Men hyggelig at du ville vite hvordan det gikk med den da

Skriver nok en liten mening her i morgen eller noe når jeg har fått den

Mvh Olav B, G

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær vennlig å forholde tråden teknisk da den ligger under de tekniske forumet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •