Denon AVR 1909, Onkyo TX-SR606 eller Yamaha RX-V663? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Et poeng som ikke er nevnt: Yamaha 663 har pre out på alle kanaler (Denon 1909 har det ikke) slik at du kan oppgradere med effekttrinn på frontene ved en senere anledning. Dette kan gi et merkbart løft, særlig til musikk, og ved evt. oppgradering av fronter senere.

Bonne chance!
    Sikker på at ikke 1909 har Pre-out ? Finner den selvsagt ikke på HK's hjemmesider nå, men jeg mente den hadde pre-out på alle kanaler ?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Sikker på at ikke 1909 har Pre-out ? Finner den selvsagt ikke på HK's hjemmesider nå, men jeg mente den hadde pre-out på alle kanaler ?
    ja, jeg har den selv.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    ja, jeg har den selv.

mvh
    stian
    Ja, men da er jo ikke det noe problem, om jeg skulle behøve en oppgradering en gang i tiden

Hva synes du om den da xanakor? Noen positive/negative erfaringer?

Min har forresten kommet i dag! skal hente den etter skolen :P

Mvh Olav B, G

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg har den selv.

mvh
    stian
    Dette var greit å vite.... Skulle til å kjøpe meg en brukt 1908, men revurderer dette nå....

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon AVR-1909

På denne siden står det jo; Pre-out: 7.1

Trodde dette betydde at det var Pre-out på alle kanaler? Det samme står på 1908. Takk for opplysningen ihvertfall:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre

ja, jeg har den selv.

mvh
    stian

Er ikke helt sikker på hvilket spørsmål du svarte på, men i følge denne..

DENON UK | Information and technical specs | AVR-1909

så er det altså 7.1 INN og Zone 2 pre out (samt sub), men altså ikke 7.1 pre out. Dette stemmer også med bildene av baksiden av 1909.

... men jeg kan jo ha misforstått!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått den i hus! Fått testet den litt med blu-ray fra ps3, spill fra ps3, tv, musikk fra pc og singstar fra ps2. Må bare si jeg er imponert! Hele lydopplevelsen er mye bedre enn det den var med den gamle H/K AVR 80! Og til nå har vi faktisk ikke kjørt den Audessy romkorreksjon greia Så hvis det er som noen andre her har sagt så skal det jo da bli enda bedre igjen

Det er mye mer, kontrollert lyd og bass uansett hvor høyt man skrur den opp nå, det føles ikke ut som at det er like før noe skal sprenge eller noe når man skrur opp i motsetning til H/K

Det jeg kanskje likte mest i tillegg til en generelt sett bedre lydopplevelse må være lyden når man ser på blu-ray. Før måtte jeg sitte klar med kontrollen i tilfelle jeg måtte skru ned når det var noen scener med litt mer lyd eller lignende, så opp igjen, osv. Men nå når det kom sånne scener hørte man tydelig at det var ble mer lyd ja, men langt ifra på samme måte som før, nå trengte jeg ikke sitte klar med fjernkontrollen, for å skru ned lyden, og dermed kanskje ikke få med meg det de sa hvis de sa noe samtidig, for da ble det så lavt. Nå er det så hele rommet fylles med lyd! Kraftig lyd! Uten at det blir ubehagelig høyt eller lignendes, og jeg får fortsatt med meg hva de sier

Likte veldig godt muligheten for å koble til alt av ps3, dvd spiller, tv og alt inn på forsterkeren og kun ha en hdmi kabel ut til tv'n Som i tillegg også oppskalerer de analoge signalene til 1080p! Ikke det at det ble like bra kvalitet som på blu-ray, langt ifra! Men på ps2 merket man litt forskjell på bildekvaliteten, for fra den var det ganske dårlig kvalitet fra før av. Nå er det ca samme kvalitet som dvd kanskje. Men er kun singstar ps2 brukes til, og da er det jo hovedsaklig lyden som spiller noen rolle, og den merket vi virkelig forskjell på Selvom det kanskje ikke var like mye bass akkurat der som på f.eks pc'n da. Hvis jeg har samme innstillinger på ps2'n og pc'n så kunne jeg ha subwooferen på -12dB på pc, mens jeg måtte ha den på ca 0dB på ps2 for å få samme trykket. Men, men.. :P Det er fortsatt bra nok bass om vi skrur opp litt ekstra på ps2 da

Men en ting jeg lurer litt på; Er det mulig at jeg f.eks spiller ps3, og samtidig har musikken fra pc'n på? Når det for det meste går i bilspill og jeg spiller det på en søndag eller noe med litt lavt volum kan jeg like å ha litt bakgrunnsmusikk på samtidig jeg, noe jeg kunne ha før da ps3'n var koblet til tv'n, men skjønner det jo egentlig godt om det ikke funker at forsterkeren kan ta imot signaler fra to forskjellige kilder og spille av de samtidig da Eller evnt om jeg bare har musikken på lyden, og ps3 på bilde?

Uansett må jeg bare si meg veldig fornøyd Visste ikke at Dynavoice M-65'ene kunne gi fra seg så mye godlyd

Skal se om jeg får opprettet en bruker på minhjemmekino.no snart også om noen skulle føle for å se hvordan det ser ut? :P

Mvh Olav B, G

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavgulb
    Da har jeg fått den i hus! Fått testet den litt med blu-ray fra ps3, spill fra ps3, tv, musikk fra pc og singstar fra ps2. Må bare si jeg er imponert! Hele lydopplevelsen er mye bedre enn det den var med den gamle H/K AVR 80! Og til nå har vi faktisk ikke kjørt den Audessy romkorreksjon greia Så hvis det er som noen andre her har sagt så skal det jo da bli enda bedre igjen

Det er mye mer, kontrollert lyd og bass uansett hvor høyt man skrur den opp nå, det føles ikke ut som at det er like før noe skal sprenge eller noe når man skrur opp i motsetning til H/K

Det jeg kanskje likte mest i tillegg til en generelt sett bedre lydopplevelse må være lyden når man ser på blu-ray. Før måtte jeg sitte klar med kontrollen i tilfelle jeg måtte skru ned når det var noen scener med litt mer lyd eller lignende, så opp igjen, osv. Men nå når det kom sånne scener hørte man tydelig at det var ble mer lyd ja, men langt ifra på samme måte som før, nå trengte jeg ikke sitte klar med fjernkontrollen, for å skru ned lyden, og dermed kanskje ikke få med meg det de sa hvis de sa noe samtidig, for da ble det så lavt. Nå er det så hele rommet fylles med lyd! Kraftig lyd! Uten at det blir ubehagelig høyt eller lignendes, og jeg får fortsatt med meg hva de sier

Likte veldig godt muligheten for å koble til alt av ps3, dvd spiller, tv og alt inn på forsterkeren og kun ha en hdmi kabel ut til tv'n Som i tillegg også oppskalerer de analoge signalene til 1080p! Ikke det at det ble like bra kvalitet som på blu-ray, langt ifra! Men på ps2 merket man litt forskjell på bildekvaliteten, for fra den var det ganske dårlig kvalitet fra før av. Nå er det ca samme kvalitet som dvd kanskje. Men er kun singstar ps2 brukes til, og da er det jo hovedsaklig lyden som spiller noen rolle, og den merket vi virkelig forskjell på Selvom det kanskje ikke var like mye bass akkurat der som på f.eks pc'n da. Hvis jeg har samme innstillinger på ps2'n og pc'n så kunne jeg ha subwooferen på -12dB på pc, mens jeg måtte ha den på ca 0dB på ps2 for å få samme trykket. Men, men.. :P Det er fortsatt bra nok bass om vi skrur opp litt ekstra på ps2 da

Men en ting jeg lurer litt på; Er det mulig at jeg f.eks spiller ps3, og samtidig har musikken fra pc'n på? Når det for det meste går i bilspill og jeg spiller det på en søndag eller noe med litt lavt volum kan jeg like å ha litt bakgrunnsmusikk på samtidig jeg, noe jeg kunne ha før da ps3'n var koblet til tv'n, men skjønner det jo egentlig godt om det ikke funker at forsterkeren kan ta imot signaler fra to forskjellige kilder og spille av de samtidig da Eller evnt om jeg bare har musikken på lyden, og ps3 på bilde?

Uansett må jeg bare si meg veldig fornøyd Visste ikke at Dynavoice M-65'ene kunne gi fra seg så mye godlyd

Skal se om jeg får opprettet en bruker på minhjemmekino.no snart også om noen skulle føle for å se hvordan det ser ut? :P

Mvh Olav B, G
    Dette med PS3 spilling og musikk fra PC kan faktisk løses i receiveren gjennom sone2 funksjonen. Enten gjennom å bruke et ledig forsterker ledd i receiveren, (men hvis jeg forstod deg rett skulle du bi-ampe, og da er denne uaktuell) eller ved å sette opp eget stereo oppsett gjennom sone2 pre ut. Her igjen er det et par muligheter, enten et par høytalere på en stereo forsterker eller et sett aktive høytalere, f.eks PC-høytalere og kjøre musikken gjennom dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke 1909 eksakt, men på min receiver (Onkyo 706) kan man rute lyd fra en kilde til å spille samtidig med at bildet fra en annen kilde går ut over HDMI. Har du prøvd å plundre litt i menyene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tenkte jeg kanskje skulle prøve å bi-ampe ja, og gidder ikke sette opp et eget stereoppsett til sone2, så viktig er det ikke Og settet med pc høyttalere har jeg lånt bort til svigers, hehe

Hadde det bare vært en enkel og grei løsning for den måten jeg har koblet opp nå så hadde det vært det beste, er som sagt ikke så altfor viktig, bare litt kjipt at hvis jeg skal ha lyd fra pc så må tv bildet være svart :P

Har plundret litt i menyene, men ikke så altfor mye, fortsatt en liten del igjen å utforske regner jeg med

Men det første jeg skal gjøre er å kjøre Audessy auto setup'en Noen som har erfart at dette hjelper en del eller?

Er ikke like lett å få det til her tror jeg siden det er ganske mange lyder overalt her, og det står det skulle være så stille som mulig når man kjørte den? Og når man i tillegg har en liten hundevalp så kan man ikke regne med at den holder seg stille hele tiden

Mvh Olav B, G

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tenkte jeg kanskje skulle prøve å bi-ampe ja, og gidder ikke sette opp et eget stereoppsett til sone2, så viktig er det ikke Og settet med pc høyttalere har jeg lånt bort til svigers, hehe

Hadde det bare vært en enkel og grei løsning for den måten jeg har koblet opp nå så hadde det vært det beste, er som sagt ikke så altfor viktig, bare litt kjipt at hvis jeg skal ha lyd fra pc så må tv bildet være svart :P

Har plundret litt i menyene, men ikke så altfor mye, fortsatt en liten del igjen å utforske regner jeg med

Men det første jeg skal gjøre er å kjøre Audessy auto setup'en Noen som har erfart at dette hjelper en del eller?

Er ikke like lett å få det til her tror jeg siden det er ganske mange lyder overalt her, og det står det skulle være så stille som mulig når man kjørte den? Og når man i tillegg har en liten hundevalp så kan man ikke regne med at den holder seg stille hele tiden

Mvh Olav B, G
    Det skal ikke være noe problem å hente lyd fra PC mens du bruker spill i bilde, men da må du velge mellom den ene eller den andre. Et forslag til som går på sone 2 er å kjøre kabler opp fra sone2 pre ut til analog inngang på TVn hvis du har det på HDMI inngangen å bruke TV høytalerene til musikk. Blir jo en smule tam lyd, men du får mulighet til å ha lyd fra begge kilder samtidig her og.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har fått til nå å ha lyden fra pc'n og bilde fra parabolen. For det var så enkelt å bare trykke på knappen "v.sel" etter at jeg hadde valgt kanalen for pc'n, så da kan jeg da enkelt velge hvilken kanal kun bilde skal sendes fra, mens lyden fortsatt er på samme, men virker ikke som at det funker med ps3 allikevel Kun parabolen som er koblet til med komponent.

Men har da hvertfall parabolen mens jeg har lyden fra pc'n da, hjelper litt det

Mvh Olav B, G

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd Romkorreksjonen nå da?

Morsomt å høre at du også ble fornøyd! Lyden hos meg ble mye mer "balansert" etter at jeg kjørte romkorreksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Har du prøvd Romkorreksjonen nå da?

Morsomt å høre at du også ble fornøyd! Lyden hos meg ble mye mer "balansert" etter at jeg kjørte romkorreksjon.
    Hehe, tok visst litt tid, men har fått kjørt romkorreksjonen nå

Kan ikke si jeg merket så veldig mye mer forskjell, men kanskje litt bedre/fastere og mer bass, og et totalt sett mer komplett lydbilde. Ja, også det at jeg kan høre dialogene litt bedre nå på lavt volum

Hehe, kan ikke si jeg er annet enn imponert over denne saken jeg altså

Mvh Olav B, G

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra å høre at også du ble fornøyd med denne forsterkeren!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •