Nytt kjøp av receiver er gjort, Denon 2808 men kun til stereo.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer DuckizLate sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt kjøp av receiver er gjort, Denon 2808 men kun til stereo.

Har kjøpt meg en Denon avr-2808 og har noen spørsmål/problemer.

Først, jeg har lest og lest men finner ikke ut av det. Uansett hvilken kanal jeg kjører får jeg aldri kjørt "stereo-modus" jeg MÅ kjøre 5ch stereo eller andre simuleringer, slik som "rock arena" "jazz club" osv, men ikke vanlig stereo, da kommer det rett og slett ikke noe lyd. Når jeg skifter fra 5ch stereo til stereo kommer det et klikk innenfra, men det kommer det ikke hvis jeg fek.s skifter fra "rock arena" til "jazz club".
    Har alltid hatt en stereoforsterker, men ville ha lyd og bilde gjennom forsterker så derfor kjøpte jeg en receiver, så er ikke helt erfaren med det.

jeg har prøvd å innstilt Audyssey, plassert mic'en på lytteposisjonen. (riktig?)
    Har bare et spørsmål om audyssey, når jeg skrur på audyssey, får jeg en klart mer detaljert lyd, men det finnes ikke bass! Så det blir ikke noen fyldig lyd, og det er jo dumt. Er det normalt?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, manualer fra surround receivere er et *******, men ser du på side 37 skal du ha en "Straight" mode, tror det er den du trenger.
    Audyssey kan du justere manuelt etterpå, men du får sikkert svar fra en annen 2808 eier...

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hvordan audessey oppfører seg hvis du bare har 2 høytalere (har du sub?), hva setter audessey som instillinger på høytalerne? Jeg bruk er bestandig innstillingen "Flat" når jeg spiller av musikk i stereo, synes lyden blir best da, du kan prøve det samme for å se om det er noen forskjell.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •