yamaha 663 vs. HK AVR 355

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

yamaha 663 vs. HK AVR 355

Lest og studert i mange uker og er lei. Nå skal det handles!
    Skal legge inn en ordre, helst i kveld. 663`en koster 4500 og HKèn koster 6000,-

Gi meg noen kjappe annbefalinger

Nå har jeg en 5.1 kino med gammel kanon som jeg må hooke opp med komponent. Og så vil jeg overføre LPCM\HD lyden dra ps3èn.
    Kan begge dele opp signalene på denne måten? Altså bilde- komponent og lyd gjennom HDMI?

Veldig glad for svar!

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke høytalere bruker du?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytalerene : http://usblaster.com/bestanden/handl...n/arfp1449.pdf
    Sub : US Blaster - Products - Home Audio - Subwoofers - USB 4023
    Receiver : Pioneer VSX-D511 5.1 Channels Receiver Specs - DealTime.co.uk
    Kino : Rommet er 3.5m x 2m.

Har prøvd og finne ut av disse Høytalerne fra USblaster. Tror det er brukt gode Kinestiske komponenter ( håper det i hvertfall ) i dem og jeg synes de ser fine ut og høres bra ut. Betalte vel 8000kr for HT og SUB.
    Hatt HTène i ca.5år, og vil prøve hvor "mye" bedre det blir med en ny reciever.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjensskap med USB, men må inrømme at jeg ble veldig forelsket i yamaha når jeg var å testa den hos en kammerat Muligt H/Ken kan spille bedre på veldig høye volum, men Yamahaen har denne "X-faktoren" Og som du sikkert har lest mange plasser er Yamaha kino kongen for øyeblikket

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å være helt ærlig tror jeg du tryggt kan gå for yamaha her... tror ikke du vil trenge kraften fra 355.. hadde du hatt høyttalere som trengte litt mer krefter så ville nok 355 være tingen... men du har jo også 255 da som er på tilbud hos soundgarden men vet ikke hvordan den blir iforhold til yamaha sin?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    for å være helt ærlig tror jeg du tryggt kan gå for yamaha her... tror ikke du vil trenge kraften fra 355.. hadde du hatt høyttalere som trengte litt mer krefter så ville nok 355 være tingen... men du har jo også 255 da som er på tilbud hos soundgarden men vet ikke hvordan den blir iforhold til yamaha sin?
    Lydogbilde testet både 255 og 663. Man leser lett at HK gruste de andre i den testen, iallefall på kino og dynamisk musikk. Har akkurat gått gjennom de samme kvalene, og endte opp med 255, henter den i morra.

Test av Harman/Kardon AVR 255 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Kan også nevne at den ble beste kjøp i svenske Hemmabio:

http://www.soundgarden.no/fileupload...5-hemmabio.pdf

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vgandr
    Lydogbilde testet både 255 og 663. Man leser lett at HK gruste de andre i den testen, iallefall på kino og dynamisk musikk. Har akkurat gått gjennom de samme kvalene, og endte opp med 255, henter den i morra.

Test av Harman/Kardon AVR 255 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Kan også nevne at den ble beste kjøp i svenske Hemmabio:

http://www.soundgarden.no/fileupload...5-hemmabio.pdf
    Ok... fint at jeg og venter på min da!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/Ken er sikkert bra på kino-lyden, men sammenlagt med yamahaen på kvalitet siden ville jeg ikke vurdert H/Ken...

Er ganske mange som har hatt problemer med H/K's nye forsterkere:S

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. Dette er vanskelig! I hvertfall nå som H/K'n er på tilbud.

Selvom jeg liker det som står i lyd&bilde testen om H/K så liker jeg også det som står om Yahama.. Selv har jeg en 4 dager gammel Onkyo SR606 stående! Kjøpte den utifra hva jeg syntes så bra ut, og med litt hjelp av den testen. Jeg skulle lest litt nærmere.. Den gir seg kjapt! Jeg har en 5 år gammel Yamaha RX-V 390RDS stående.. Med ca. 6x55 watt ellernoesånt.. Bare den gruser Onkyo'n hva loudness angår! Og titan-finish'n man får Yamaha i er den aller fineste fargen på receivere jeg vet av ihvertfall.

Så.. Jeg ville mest sannsynlig gått for 663'n.. Tror jeg skal bytte inn Onkyo'n til fordel for den jeg også! Skal i hvertfall teste den

Valgets kval tho! Specs, watt og AMPERE på H/K ser helt villt ut. H/K er villt! Har lyst på stereo-anlegg i tillegg til hjemmekino med H/K 980 som drivverk. Det hadde vært noe det

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    H/Ken er sikkert bra på kino-lyden, men sammenlagt med yamahaen på kvalitet siden ville jeg ikke vurdert H/Ken...

Er ganske mange som har hatt problemer med H/K's nye forsterkere:S
    Det stemmer, men det gjelder i all hovedsak de tidligere forsterkerene, de som ble levert av fabrikk før desember i fjor. Siste firmwareoppdatering, som kom ut i begynnelsen av desember fikset det aller meste ser det ut til.

Selgeren på Soundgarden sa at han kunne ta firmwareoppdateringen over disk der om det skulle vise seg at det ikke er gjort fra fabrikk, det hadde han gjort med mange. De hadde visst solgt flere hundre av disse, og han hadde sendt tilbake noe sånt som 5-6 pga. viftestøy/buggy oppdatering.

Kan legge til at at HK har den beste videoskaleringschipen til Faroudja installert, dvs. hakket hvassere enn hva andre i samme prisklasse har. Man må opp på Onkyo 876 for å finne en som er bedre på papiret. Altså HQV Reon-VX. Men det er jo gjerne lyd som er viktigst da, og jeg kan bare konstatere at det de sier om lyden i HK passer meg godt.

Så dette med "Kvalitet" vet jeg sannelig ikke...

Etter det jeg har lest må man opp på RX-V1800/3800 for å finne stedet der Yamaha er i sitt ess, og da er det plutselig en dobling av prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flashback...

Når jeg begynte lesingen så var det den testen i Lyd og bilde, mellom HK 255, Yam 663, og Onkyo 606 jeg hang meg opp i.
    Ser at Mr.audioB startet en bra tråd, som var veldig kjekk for meg og lese!
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...aha-663-a.html

Jeg vil gjerne ha muligheten til og koble på en forsterker senere om dette kan gi bedre lyd. Vil da lyden være av samme karakter, eller kan man få en annen lyd, med tanke på dynamikk, osv. Har det kun med kraft og høyt volum og gjøre?

Om det kun har med kraft og volum og gjøre, så vil nemlig også jeg tenke på og kjøpe meg "vanlig" stereo i stedenfor. Man ender jo alikevel opp med en ekstra enhet som koster noen lapper.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekttrinn

Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg vil gjerne ha muligheten til og koble på en forsterker senere om dette kan gi bedre lyd. Vil da lyden være av samme karakter, eller kan man få en annen lyd, med tanke på dynamikk, osv. Har det kun med kraft og høyt volum og gjøre?

Om det kun har med kraft og volum og gjøre, så vil nemlig også jeg tenke på og kjøpe meg "vanlig" stereo i stedenfor. Man ender jo alikevel opp med en ekstra enhet som koster noen lapper.
    Har hørt at Yamaha + Rotel funker veldig bra sammen. Har tenkt å gjøre det samme selv når 663'n annkommer.. Ikke med engang selvfølgelig fordi pengene flyter ikke akkurat her at the moment.

Lyden blir vel bedre om effektforsterkeren er av bra kvalitet? Sånn er det jo med det meste her i livet. Rotel har aldri skuffet mine øre, eller alle journalistene i hjemmekino og lydogbilde som har testet de. Nad 272 er jo også en kjempe av en effektforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...gleder meg til mandag!

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Yam663, men stusset litt over om HK355 til 6000 på NetonNet ville være et bedre valg. Skulle legge inn bestilling i går på HKèn, men den var jo ikke på lager + uviss leveringstid.

Ok tilbake til yam663, den kunne jeg lagt inn på bestilling nu. Men siden det er fredagkveld så komme nok ikke 663èn no særlig fortere frem, i forhold til om jeg venter til mandag. Mye kan skje på en helg....

Hva kan skje?...recieveren blir billigere, dvs en eller annen model
    ... Israel kan drepe noen flere hundre barn.
    ...børsen kan gå opp eller ned.
    ...jeg får meg en jobb8) (are you employed Mr. Lebowski?)

God Helg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •