Surround receiver under 15cm høyde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround receiver under 15cm høyde

Hei!
    Har kjøpt ny stereobenk, og i den forbindelse måtte jeg modifisere surround receiveren for å få plass. Jeg måtte ta av bena på den, vel vitende om at den kanskje trengte luft under. Det viste seg og stemme at den trengte det, så den ene utgangen tok kvelden.
    Men da jeg ser på ødelagte ting som en god unnskyldning for å kjøpe noe nytt og bedre tar jeg det med stor ro8)

Det som da er utfordringen er å finne en receiver som passer inn uten modifikasjon. Maks høyde er da 15cm, og da passer de fleste receivere dårlig.
    Jeg vil gjerne ha en med hdmi inn og ut og optisk digital inngang, samt sub pre ut. Ipod dock hadde vært fint, men ikke noe must da dette kan kjøpes utenom. Jeg må si at den absolutte smertegrense er på 4000kr! Men ser gjerne at den ligger mellom 2000-3000 kroner.

Er det noen her som kan anbefale en god receiver som passer mine behov?
    Alle forslag tas imot med stor takk

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Etter et raskt søk fant jeg denne : Yamaha RX-V463 5.1 hjemmekinoreceiver Titan

Yamaha RX-V463. Har ingen kunnskap om denne og jeg har ikke hørt den, men den passer ihvertfall dine: 15,1 cm høy, 2 hdmi inn 1 ut, optisk inn, pris ok.

Det er kanskje noen andre som har den eller har testet den og kan si om den er noe tess. Billigste pris på den finner du her Tek.no - Prisguide - Yamaha RX-V463 Svart

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Jeg glemte å legge til at høyden er 15.3cm. altså må det vel være noe klaring til luft fra oversiden?
    Jeg har kikket litt på denne: Panasonic SA-HR50
    Panasonic SA-HR50 - Forsterker/Receiver (HiFi) - Finn beste pris hos Prisguide.no
    Men jeg har ikke funnet noen tester av den, så det er jo umulig å vite hvor bra/dårlig den er..

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Luft

Man bør vel ha minst 5-10cm klaring på alle kanter om det er noe særlig varmeutvikling, og det er det jo i en reciever som har effekt-delen i bruk. Om du har god klaring på sidene og relativt åpent bak kan jo dette veie litt opp for dette, men du burde absolutt ha minst noen cm over for å hindre at noe smelter/tar kvelden :evil: .

Har aldri hørt om den recieveren du linker til, og panasonic er heller ikke noen annerkjent produsent når det gjelder hjemmekino-recievere. Det eneste jeg kan klare å finne er tyske tester av den, så om du ikke kan tysk så blir det vanskelig. Den ser jo lavere ut en Yamahaen, så du får vel greit med lufting, men Yamaha vil jeg tro er et mye tryggere kjøp når det gjelder reciever.

Du er fast bestemt på å ha den i den hyllen, du kan ikke f.eks. sette den oppå benken?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del kan ha den på stuebordet, det er ingen problem.:-D
    Nei jeg har dessverre ikke plass, og dessuten så pynter den jo ikke akkurat opp hvis man ser oversiden på den.. Det eneste jeg kan vurdere er jo selvfølgelig å frese ned spor i platen på toppen av stereobenken og legge gitter, eller noe annet som kan gi luft fra oversiden.. men det blir jo straks litt jobb..

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant specs på den og den har disse målene : (BxHxD) 430x105x380,9 mm. Egenskaper för Panasonic SA-HR50

En vekt på 4kg tyder på dårlig strømforsyning og generelt billig konstruksjon. De 540 watt utgangseffekt som er oppgitt på den norske siden tyder på tøysewatt som er tatt med meget rause målinger. Dette er ikke et tall jeg ville basert noe som helst på. Det er greit å vite hva recieveren skal drive av høyttalere også, om det er noe lett- eller tungdrevet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del får ingen gullsmak i munn av merket panasonic.. Den skal kun drive noen små proson sat høyttalere, samt celestion center + 12" eltax aktiv sub.
    Men det som forundrer meg litt er at jeg hadde noen voldsomme genexxa høyttalere før, og de virker ikke mer tungdrevet enn de proson sat høyttalerene. Jeg har kjørt med en litt eldre kenwood 5x120w forsterker tidligere. Dessuten har jeg lest ett eller annet sted noe om at panasonic sliter med noe i forhold til sub. Mulig dette var kun 7.1 systemet. Samtidig så lurer jeg på om jeg burde gå for 7.1 om jeg evnt skal vurdere og bygge ut. Da ser jeg yamaha har den samme utgaven i 7.1.. Denne så veldig ok ut! fått bare bra reviews.. Kanskje jeg rett og slett skal frese et spor og legge gitter eller noe ala det stoffet som sitter utenpå høyttalere, for å gi luft til forsterkeren.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, blir ikke mye gullsmak av panasonic-reciever :???:
    Yamaha er et mye sikrere valg på dette området, og også greit å om ikke høre selv, så ihvertfall å kunne lese tester og andres erfaringer før kjøp.

Alltid morro med litt DIY-modifisering om forsterkeren må stå i den hylla. Ser jo selvfølgelig mye penere ut enn om den står oppå benken, enig der

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •