Hjelp en audiofil med kjøp av surround forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp en audiofil med kjøp av surround forsterker

Hei il dere.

Jeg har drevet med 2 kanals oppsett i lenegre tid og har konsentrert med om dette. Nå har jeg lysst til å utvide horisonten litt. Jeg har nok sovet i timene når det gjelder surround så stor takk til alle tips.

Jeg sitter med et godt 2 kanalsoppsett men vil utvide til surround. forforsterkeren min har home theatre inngang, slik at front er ikke noe å tenke på.

Jeg leter nå etter en surround forsterker som her min. pre out til front og jeg vil ha de nye blu rau ludformatene dts master og hd master eller hva de nå heter. Denne forsterkeren skal vere så billig som mulig. Bakhøytalerene blir B&W 601 og senter har jeg ikke kjøpt enda. Fint også om den har romkorreksjon.

Så tips meg om hva jeg bør kjøpe. Gjerne legg ved linker.

Håper på mye hjelp.

På forhand takk
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Den første receiveren som faller meg inn som møter de spesifikasjonene du nevner er Yamaha RX-V663 som fåes fra ca 4500,- på nettet. L-Sound har bra info om denne på sine sider (bedre enn på yamaha.no).

Et annet alternativ med en litt annen lydsignatur og design er Marantz SR-5003, info. Denne selges av bla. Soundplanet og Nebyhifi, pris i underkant av 6000.

Edit: Hjemmekino kommer med en test av receivere i denne klassen i neste nummer (02/2009), ellers sett lite til tester i denne prisklassen.

Newcomer gaute sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hopp.
    Ser på internettsiden til Soundgarden at de har Harman Kardon AVR255 på tilbud til 4995. Denne koster vanligvis 7000. Spiller knalltøft, og har itillegg HD formatene og romkorreksjonen du sa du ville ha.
    Surroundreceivere | Hjemmekino | Soundgarden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •