Ny receiver til psb stratus mini-max 10000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer ynroenn sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny receiver til psb stratus mini-max 10000

Hei! Da har jeg omsider bestemt meg for at mingamle av-receiver (hk avr80) skal pensjoneres. Annlegget mitt består av PSB stratus min front/bak, PSB stratutus c5(center) og PSB stratus subsonic 3. Annlegget benyttes ca. 50% til film og 50% til musikk. Er derfor på utkikk etter en ny receiver som yter disse (etter min mening) fortsatt gode høytalerne rettferdighet. Lytterommet er ganske lite-12m2, så jeg trenger sannsynligvis ikke all verden av forsterkerkraft (noe den gamle jo har plenty av). Har sett på følgende alternativer:
    Onkyo 606 (4400,-)
    Onkyo 806 (7995,-)
    Onkyo 875 (8500,-)
    HK avr 355 (5995,-)
    Dette er de receiverne jeg foreløpig har fattet interesse for, men er helt klart åpen for andre forslag Har satt øverste prisgrense til 10 000,- men gjør jo ikke noe om det blir noe til overs. Ser jo at Onkyo 606 får strålende kritikker, men er jo litt skeptis til om denne vil duge (Den gamle HKèn hadde jo veiledende pris på 17000,- i 1997....)

Ps. kan legge til at jeg foreløpig har en panasonic px50 plasma (ikke HD-klar) og kjører signalene fra dvd via komponentutgang.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formening om disse receiverne?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok miste mye kraft fra H/Ken uansett hvilken du velger, jeg hadde nok gått for Onkyo 706 eller yamaha 1900, begge har vell fått glimrende kritikk På lydogbilde.no kan du lese flere tester om forsterkere i alle prisklasser.

Kanskje du kan vurdere Yamaha 663 og henge på en gammel effektforsterker, ligger mye Rotel og Nad på brukten.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så du mener Onkyo 606 blir for svak? Har lest det som er av tester på nettet, og ser at både den og Yamaha 663 peker seg ut i positiv retning i prisklassen. Det jeg mangler er en referanse i forhold til min gamle receiver. En mulighet er jo å benytte effekttrinnet i den som effektforsterker, dersom en 663/606 blir for svak?

Ps. Hadde tidligere en Rotel Combo (tror den het rc985/Rb985) med 5 x 100watt og jeg syntes den gang det var en lydmessig oppgradering å få avr-80 i hus

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •