Gode forsterkermatcher til JBL Array 1400? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 73
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skatten ja.. Jeg var veldig sikker på at skatten gikk min vei i år, men er ikke helt sikker lenger. Krysser fingrene og håper på det beste

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maximal slam på Array1400?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jeg faktisk sett litt på.

Men, er det ikke litt stivt å betale 45k for en forsterker som kostet 150 ny, når den er 7-8 år, uansett hvilket merke det er ?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Men, er det ikke litt stivt å betale 45k for en forsterker som kostet 150 ny, når den er 7-8 år, uansett hvilket merke det er ?
    Det er 30% av ny pris. Såpass burde man vel få igjen for kvalitet?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ved første øyekast høres 45k for et så "gammelt" produkt litt dyrt ut, men med tanke på hvilket produkt vi snakker om så er ikke det så ille. Når man også tar i betraktning at forsterkeren nylig har vært inne på service og er strøken teknisk er ikke det så ille.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bamse & Skrotnisse:

Tja, jeg syns likevel det er dyrt. Vi snakker her om en forsterker fra 2001/02 og teknologi osv forbedres/fornyes mens årene går. Kanskje jeg er litt skeptisk, men hadde prisen blitt senket til 35k så hadde den kanskje vært aktuell 8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg stusser litt på med dette salget er følgende:

Ken10 som er brukeren som selger denne Krellen har to annonser ute på samme forsterker, det er greit nok. Men, i den første annonsen står det at forsterkeren er 8-10år gammel, mens i den som ble lagt ut idag står det at den er 7-8 år gammel..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bamse & Skrotnisse:

Tja, jeg syns likevel det er dyrt. Vi snakker her om en forsterker fra 2001/02 og teknologi osv forbedres/fornyes mens årene går. Kanskje jeg er litt skeptisk, men hadde prisen blitt senket til 35k så hadde den kanskje vært aktuell 8)
    45K er en overkommelig pris, 35k ville ha vært rimelig billig. Du kan jo prøve å prute litt...

Men jeg stusser litt på dine tanker rundt pris kontra kvalitet. Det er jo greit at Krell også har utviklet seg mye siden 2002, men det blir litt som med f.eks. Ferrari; etter syv år har de en langt høyere bruktpris i forhold til nypris enn f.eks. Lada og div nymoderne riskokere. Tror nok du skal være litt forsiktig med å forhåndsdømme dette produktet med dette argumentet

En annen ting jeg stusser litt på med dette salget er følgende:

Ken10 som er brukeren som selger denne Krellen har to annonser ute på samme forsterker, det er greit nok. Men, i den første annonsen står det at forsterkeren er 8-10år gammel, mens i den som ble lagt ut idag står det at den er 7-8 år gammel..
    ¨

Han holder seg iallefall rundt 8 år, men jeg ser ingen grunn til å blir skeptisk på bakgrunn av dette. Om du er interessert i forsterkeren tar du kontakt med Ken10, får tak i serienummeret og kontakter importøren for alder og servicehistorikk
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår godt hva du mener KentOve. Mye penger som langt på vei kan finansiere andre/nyere trinn. Og i tillegg må man tenke på bl.a det som denne fyren nevner:

Summary:
    I am going to make this a short and sweet review. This amplifier is the BEST amplifier hands down. To get the best sound possible out of this puppy you will need a dedicated 30 to 50 amp circuit breaker using 10 gauge wiring along with proper grounding. Forget about using an outlet that is shared with half the house. This puppy needs power to give power! You will hear what this amplifier can do if wired to a dedicated outlet. Thanks to Krell and my electrician for hooking me up with great power and sound! You will never catch upgrade fever if you own one of these.

Strengths:
    EVERYTHING!

Weaknesses:
    Come on, Weak? There is NOTHING weak about this amplifier. LOL

Similar Products Used:
    McIntosh Mono block 1201's

Krell FPB-600 Reviews

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,

Inte en rekommendation till dig Kent-Ove, men för
    Arrayägare med begränsad budget så säljer
    Musical Fidelity ut ett paket med den tvådelade
    preampen A1 + 750K Supercharger för 45.000 SEK

Ljudupplevelser

"750k Supercharger är storebror till 550k Supercharger och
    lämnar 750Watt i 8Ohm och över 1100Watt i 4 Ohm och
    dessutom kapabel att leverera 260 ampere i strömstyrka"

Mer bang for the buck får man inte. Det negativa är att MF
    säljer av sitt överfulla lager. Det måste kännas fruktansvärt
    för folk som köpt till fullpris, ca 90 000 SEK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x Mac 275

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    45K er en overkommelig pris, 35k ville ha vært rimelig billig. Du kan jo prøve å prute litt...

Men jeg stusser litt på dine tanker rundt pris kontra kvalitet. Det er jo greit at Krell også har utviklet seg mye siden 2002, men det blir litt som med f.eks. Ferrari; etter syv år har de en langt høyere bruktpris i forhold til nypris enn f.eks. Lada og div nymoderne riskokere. Tror nok du skal være litt forsiktig med å forhåndsdømme dette produktet med dette argumentet
    Pris kontra kvalitet?? Jeg tviler ikke på at denne Krell forsterkeren er god på det meste, og at den helt sikkert holder en viss standard idag også, selv om den er 7-10 år gammel. MEN, selgeren har en pris på 45k som nesten er 1/3 av nypris, og det syns jeg er litt på kanten uansett hva andre måtte mene om akkurat den saken. Å sammenligne Krell forsterkeren med biler blir jo også veldig feil. Okei, viss Krellen er Ferrari, hvilket produkt er da Ladaen? Det produktet du kommer opp med, er ikke nødvendigvis en Lada " i andres øyne".

Noen produkter holder seg selvfølgelig bedre i pris enn andre, men jeg syns at når dette produktet kom, så var jeg 11 år gammel, og visste knapt hva Hifi var, så jeg vil heller legge 45k i ett nyere og kanskje like så bra produkt. En annen ting du og andre skal ta til betraktning er at det står i annonsen at forsterkeren "hadde noen merker". Javell, det gjør sikker ikke noe, men man regner da med at når man først kjøper en forsterker til 45k, så skal den være strøken og fri for skjønnhetsfeil.

Jeg har på ingen måte forhåndsdømt noe som helst. Det eneste jeg sier er at verden går videre, det samme gjør teknologien og andre ting også, og å betale nesten 1/3 av prisen av denne Krell forsterkeren er for meg uaktuelt.

Han holder seg iallefall rundt 8 år, men jeg ser ingen grunn til å blir skeptisk på bakgrunn av dette. Om du er interessert i forsterkeren tar du kontakt med Ken10, får tak i serienummeret og kontakter importøren for alder og servicehistorikk
    Det kunne jeg gjort, men i og med at jeg syns prisen er for høy, og jeg ikke er helt i handle-modus enda, så sparer jeg meg for det. Viss noen andre sikler på denne, er det fritt frem å ta kontakt med Acoustic Tuning som er importøren av Krell i Norge. Som Skrotnisse også nevner, klarer dere sikkert å prute ned enda litt.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne jeg gjort, men i og med at jeg syns prisen er for høy, og jeg ikke er helt i handle-modus enda, så sparer jeg meg for det. Viss noen andre sikler på denne, er det fritt frem å ta kontakt med Acoustic Tuning som er importøren av Krell i Norge. Som Skrotnisse også nevner, klarer dere sikkert å prute ned enda litt.
    Heh, jeg vil ikke ha den der verken for 45, 35 eller 25k

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg forstår godt hva du mener KentOve. Mye penger som langt på vei kan finansiere andre/nyere trinn. Og i tillegg må man tenke på bl.a det som denne fyren nevner:

Summary:
    I am going to make this a short and sweet review. This amplifier is the BEST amplifier hands down. To get the best sound possible out of this puppy you will need a dedicated 30 to 50 amp circuit breaker using 10 gauge wiring along with proper grounding. Forget about using an outlet that is shared with half the house. This puppy needs power to give power! You will hear what this amplifier can do if wired to a dedicated outlet. Thanks to Krell and my electrician for hooking me up with great power and sound! You will never catch upgrade fever if you own one of these.

Strengths:
    EVERYTHING!

Weaknesses:
    Come on, Weak? There is NOTHING weak about this amplifier. LOL

Similar Products Used:
    McIntosh Mono block 1201's

Krell FPB-600 Reviews
    Godt du forstår litt hva jeg mener, bamse

Viss jeg ikke er helt dum, så står det skrevet i den engelske teksten at du bør ha bra med strøm, for at Krellen virkelig skal levere. Håper da jeg har nok av strøm nå, når jeg har fått innstallert 2 stk dedikerte 16C kurser til anlegget :twisted:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, viss Krellen er Ferrari, hvilket produkt er da Ladaen? Det produktet du kommer opp med, er ikke nødvendigvis en Lada " i andres øyne".
    Man kan selvfølgelig dra denne aldri så langt, tråkke på noen tær og få igang en langvarig og interresant diskusjon, men det ser jeg ingen grunn til. Du snakker om lada "i andres øyne". Jeg tror du kan ta hvem som helst og vedkommende vil være enig i at det er en betydelig kvalitetsforskjell på Ferrari og Lada. Husk at vi ikke snakker om drittprodukter eller "best mulig produkt i forhold til lommeboka", men generell pris kontra kvalitet.

Noen produkter holder seg selvfølgelig bedre i pris enn andre, men jeg syns at når dette produktet kom, så var jeg 11 år gammel, og visste knapt hva Hifi var, så jeg vil heller legge 45k i ett nyere og kanskje like så bra produkt. En annen ting du og andre skal ta til betraktning er at det står i annonsen at forsterkeren "hadde noen merker". Javell, det gjør sikker ikke noe, men man regner da med at når man først kjøper en forsterker til 45k, så skal den være strøken og fri for skjønnhetsfeil.
    Jeg synes vel (desverre) at det ble en anelse unyansert. Det kommer selvfølgelig an på mengden riper, men det å forvente at et produkt er dønn strøkent etter 8 år er litt optimistisk. Selvfølgelig vil man ha et mest mulig strøkent produkt hvis man legger så mye penger i et så gammelt produkt, men om det er noen riper må man se an hva man prioriterer. La oss si det slik (la meg påpeke at følgende er en hypotetisk fremstilling) denne krellen stumpebanker hegeltrinnet ditt med sjukt stor margin, og også andre trinn du har titta på. Ville fortsatt ripene ha vært et seriøst ankepunkt?

Men for all del; smak og prioriteringer er subjektivt
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Heh, jeg vil ikke ha den der verken for 45, 35 eller 25k
    Nei det er'nte en mcintosh
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Hallo,

Inte en rekommendation till dig Kent-Ove, men för
    Arrayägare med begränsad budget så säljer
    Musical Fidelity ut ett paket med den tvådelade
    preampen A1 + 750K Supercharger för 45.000 SEK

Ljudupplevelser

"750k Supercharger är storebror till 550k Supercharger och
    lämnar 750Watt i 8Ohm och över 1100Watt i 4 Ohm och
    dessutom kapabel att leverera 260 ampere i strömstyrka"

Mer bang for the buck får man inte. Det negativa är att MF
    säljer av sitt överfulla lager. Det måste kännas fruktansvärt
    för folk som köpt till fullpris, ca 90 000 SEK
    Hei Karla

Dette tilbudet har jeg vært obs på en stund, og det virker som ett godt kjøp. Den eneste kjennskapen jeg har til MF er min egen headamp X-CANv8, og er storfornøyd med den til mine hodetelefoner AKG K701.

Til å kun ha hørt en headamp fra MF, syns jeg nok at jeg sitter inne med litt lite erfaring til å gå for ett så kostbart å flott forsterkersett. Jeg er nok ikke i tvil om at det spiller hensynsløst bra, men aner jo ikke om det skulle passe Arrayene mine.

Uansett viss noen har penger og har "drømt" om noe heftig elektronikk fra MF, NÅ er tiden inne for å slå til

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan selvfølgelig dra denne aldri så langt, tråkke på noen tær og få igang en langvarig og interresant diskusjon, men det ser jeg ingen grunn til. Du snakker om lada "i andres øyne". Jeg tror du kan ta hvem som helst og vedkommende vil være enig i at det er en betydelig kvalitetsforskjell på Ferrari og Lada. Husk at vi ikke snakker om drittprodukter eller "best mulig produkt i forhold til lommeboka", men generell pris kontra kvalitet.
    Okei, viss vi snakker om pris kontra kvalitet så syns jeg personlig at denne Krellen ikke er verdt nesten 1/3 av prisen, uansett om den er 7 eller 10år gammel

Jeg synes vel (desverre) at det ble en anelse unyansert. Det kommer selvfølgelig an på mengden riper, men det å forvente at et produkt er dønn strøkent etter 8 år er litt optimistisk. Selvfølgelig vil man ha et mest mulig strøkent produkt hvis man legger så mye penger i et så gammelt produkt, men om det er noen riper må man se an hva man prioriterer.
    Ja, her er jeg helt enig med deg.. Å forlange å få ett 7-10år gammelt produkt uten striper er ikke bare litt, men meget optimistisk. Nok en gang kommer vi da tilbake med dette som gjelder pris.. Her forstår jeg at vi aldri kan bli enig, men jeg kan gjenta meg selv nok en gang.. Produktet er mellom 7-10år, det har skjønnhetsfeil og er generelt gammelt. Som du også avslutter med i siste setning der, det kommer ann på hva du prioriterer, men for meg (som er veeeeeldig kresen) kjøper jeg da heller ett helt nytt, eller ett par år gammelt produkt

La oss si det slik (la meg påpeke at følgende er en hypotetisk fremstilling) denne krellen stumpebanker hegeltrinnet ditt med sjukt stor margin, og også andre trinn du har titta på. Ville fortsatt ripene ha vært et seriøst ankepunkt?

Men for all del; smak og prioriteringer er subjektivt
    .. Altså, jeg tror nok også det at denne Krell forsterkeren nok er ett hakk og to bedre enn Hegelen min, men hvordan kan du uttale deg om at den stumpebanker Hegelen min?

Har du lest tester som sier at dette er verdens beste forsterker? Har det noe med prisen å gjøre? Kanskje du har testet Krellen opp mot Hegelen min? Eller er det bare Krell vs Hegel? Teit utsagn syns jeg...

Og hvilke andre trinn er det jeg har tittet på som denne Krellen "stumpebanker med sjukt stor margin" .. ? Jeg har tittet på mange trinn, men det er vel strengt tatt bare EC NEMO, Pass Labs X250.5/X350.5 og noe av det dyreste Mark Levinson jeg for alvor har vurdert.. Og uansett hvordan du snur og vender på disse produktene fra EC, Pass og Mark så stumpebanker vel ikke Krellen disse? 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. Altså, jeg tror nok også det at denne Krell forsterkeren nok er ett hakk og to bedre enn Hegelen min, men hvordan kan du uttale deg om at den stumpebanker Hegelen min?

Har du lest tester som sier at dette er verdens beste forsterker? Har det noe med prisen å gjøre? Kanskje du har testet Krellen opp mot Hegelen min? Eller er det bare Krell vs Hegel? Teit utsagn syns jeg...
    Teit utsagn? hm, jeg syntes faktisk det ikke var så dumt, for om du leser hva jeg skreiv så sto følgende før utsagnet du referer til: (la meg påpeke at følgende er en hypotetisk fremstilling). Ved andre ord brukte jeg dette som et hypotetisk eksempel for å spørre om viktigheten av ripene kontra det tekniske. Fortsatt like teit?
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@skrotnisse

Synes det er stille på deg om dan, har du nådd nirvana?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •