Forsterker som passer til Dali Concept8?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Forsterker som passer til Dali Concept8?

Jeg er litt ny innenfor Hifi opplegg, men jeg har for øøyeblikket en Nad L54 dvd reciever som jeg er meget fornøyd med.
    Ettersom jeg beundrer Dali sin concept 8 skapelse, så har jeg en stund lurt på om min Nadl54 ville være en brukanes forsterker til disse høytalerene, og eventuelt om jeg må bytte forsterker (noe jeg helst vil unngå)

Forsterker : Hjemmekino - DVD-receiver | Hi-Fi Klubben: NAD L54 DVD-receiver

Høytalere : Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 8 Høyttalere

Setter pris på all hjelp som jeg kan få tak i, og erfaring med concept 8 høytalerne

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vurdert å bruke noe av Yamaha.

Har erfaring med NAD og Dali, da consect 6 og noen eldre NAD forsterkere. Lyden har en tendens til å bli noe skarp med NAD.

Yamaha passer concept serien, spesiellt på diskant og mellomtone.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Concept 8 og Nad T744 om har 5x50 watt og dermed samme effekt som din på de to høyttalerne.

Det kommer lyd av dem, for all del, men jeg synes den er altfor puslete og for lite "oppløst", samt at bassen er svak. Dette skyldes nok at det er for lite kraft i forsterkeren, så jeg er ute etter alternative forsterkere. Ser blandt annet på effektforsterkere, men har også lyst på en receiver med hdmi-utgang....bassen har jeg ordnet med en aktiv sub - det hjalp myyyye! Men det er fortsatt litt pinglete lyd, så forsterkeren må nok oppgraderes også ja....

Hvis du vil beholde forsterkeren din ville jeg kanskje sett på Concept 6 i stedet. Mindre og billigere, men lettere å drive. Alternativet er C8 og oppgradere forsterkeren etterhvert - det var i hvertfall min plan da jeg byttet mine C6 i C8.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har en 10" bass stående her i tillegg, så får jeg etterhvert se hva som skjer angående forsterkeren, men concept 6 er uaktuelt, pga jeg syntes at de 2x8" bass + 6(.5?) mellomtoner'n og 1"diskant er helt supert til en pris av 8000, men jeg får se hva som skjer med forsterkeren seinere

Kan du(dere) gi meg eksempler på forsterkere for rundt 4-6tusen kroner, som ville ha hjulpet meg med detta problemet?

Takk for svar og eventuel hjelp

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør sjekke ut høytalerene fra lavpris.net, yh631 de spiller overraskende bra og du slipper kasseressonans! Angrer ikke på at jeg byttet ut Dali med disse. Forsterker må du uansett bytte ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •