Hi-End rør eller transistor? - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 76 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76
Viser resultater 1,501 til 1,504 av 1504
    Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Tja.. Nå hadde eg jo bare Music Angel XD-800MKIII 2008 modell og 2010 modell av noen rørforsterkere til dei då..
    Spilte med en om gangen. Testet litt med en forsterker (2008) til mellomtone og diskant og den andre (2010) til bassen. Det var og knall, vart mer krefter og større tyngde i lyden. Testet og et par uker med Electrocompaniet monoblokker, dei gamle 180, spilte da med stor tyngde. Eneste minuset er at dei burde tålt litt mer effekt,og litt mer trøkk, men var då Altea.
    men ikke da, dei spiller høyt nok.
    Spilte knall, med f.eks gitarriff det står respekt av. Nils Lofgren og plata "acoustic live" låt gitaren til Nils himmelsk bra.
    Knall distingt og tørr bass når det sku vere det og generelt knall. Savner dei virkelig.. (lukter kanskje Triangle igjen i fremtiden)
    :-D

Eg hadde da Altea.

På butikk, med tre forsterkere:
    Antal hørte eg kjapt på butikk med Vincent for og effekt, for lyst.
    med McIntosh ma7000 bra, men høyttaleren er for liten, toler ikke mer en tja 10-halv 11 på volumet med den hehehe..
    Og best lyd på Electrocompaniet sin intregert (hugser ikke tittel) til noe og 30.000.

Så du savner Triangle?
    Trodde du var mer enn fornøyd med de nye høyttalerene jeg

Jeg liker lyden i dem, men føler jeg skulle hatt litt mer krefter, og rett og slett bedre forsterker..

Det finnes jo mye merker, så håper på å få hørt litt forskjellig hjemme..

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Så du savner Triangle?
    Trodde du var mer enn fornøyd med de nye høyttalerene jeg

Jeg liker lyden i dem, men føler jeg skulle hatt litt mer krefter, og rett og slett bedre forsterker..

Mye rart, så håper på å få hørt litt forskjellig hjemme..
    Ja eg savner dei. Bortsett fra at dei burde tolt mer trøkk og spilt høyere kanskje..hehe.. spilte jo høyt nok sånn sett..men alle vil ha mer..
    Det er vel mellomtonen som var dritbra spesielt.. bassen hadde enorme kvaliteter, selv om det var lite trøkk og sånt.. Vil tru og håpe at dei dyrere modellene med flere elementer vil tilfristille meg der.
    Triangle fortener godt utstyr

Dei nye Vienna, er nok alt i alt bedre ja.. Eller er dei det??? hehe.. utrulig at Vienna kan trøkke så mye bass og kraft utav 6' elementer..enormt bra. :smile:
    Var redd for at dei er for snille/tamme etter det en leser, MEN nei, dei er snille, men kun vis dei skal vere det..f.eks på film kan dei vise klør.. Så dei er knall bra ja. Oppgradering i fremtiden blir nok serien over Mozart Grand. Men lyst å prøve mye annet og, Kanskje tilbake til en dyrere serie av Triangle, litt lyst på det og.
    Så blir virkelig spennende når eg får Forforsterkeren og uti neste mnd, så eg får testet komplett Hegel oppsett og ikkje minst venter eg på cd spilleren min og, er på rep.

Frank
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har storebroren, og jeg savner ikke bass.. Enda jeg har sweetspot i ett mer bassfattig området.

Kan fort bli for mye "feil" bass på det lille rommet mitt.
    Så jeg er veldig fornøyd i hvert fall !

Ole M

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Jeg har storebroren, og jeg savner ikke bass.. Enda jeg har sweetspot i ett mer bassfattig området.

Kan fort bli for mye "feil" bass på det lille rommet mitt.
    Så jeg er veldig fornøyd i hvert fall !

Ole M
    :-)
    Skal bare se jeg kjøper noe slikt som du har igjen neste gang høyttalerne blir skiftet ut..hehe vet aldrig.

:-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Side 76 av 76 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •