Hi-End rør eller transistor? - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 76 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 1504
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Blir spennende å høre hvis du får lånt og testet hjemme!

Jeg fikk tak i en Sugden fra førsten av 70 tallet som er i trekabinett og har tonekontroller og en nydlig riaa innbygd. Den spiller i klasse A første watta. Hadde en Cyrus i samme anlegget,denne ble byttet ut med Sugden. Sugden er helt anderledes i lyden. Varmere og dynamiken er i særklasse. Ikke at Cyrus er dårlig men denne Sugden er i en annen klasse.

Er overasket over hvor varm den den er i lyden kontra de gamle rørforsterkerne jeg har. Den står ikke noe tilbake når det gjelder mye av det som blir laget i dag,trur pokker de nye Sugden skal få kamp.:grin: Når en tenker på at de har gode riaaer og tonekontroller innbygd så er det vel bare si løp og kjøp hvis en kommer over en.

Mange flotte transistor forsterkere som ble laget i slutten av 60 og begynnelsen av 70 tallet som spiller med den klassiske rørlyden.(nesten)

Mvh Roar

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og denne mener du er bedre enn de som lages nå i dag?

Sandlien

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og denne mener du er bedre enn de som lages nå i dag?

Sandlien

Nei det mener jeg ikke . Men det kunne være en del som kansje ville ha foretrukket denne lydmessig i stedet for den nye. Særlig riaaen synes jeg er meget god. Tonekontroller er også godt og ha når en spiller for det meste vinyl.

Når en tenker helhet så blir jeg nesten i tvil om hvem jeg ville ha valgt. :wink:

Men jeg kan høre med ham som har denne 21 om vi kan ta en test. Han kommer i morgen for og høre på denne.

Mvh Roar

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må du gjøre

Blir spennende og høre hva du synes iallefall !

Sandlien

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1

Jeg fikk tak i en Sugden fra førsten av 70 tallet som er i trekabinett og har tonekontroller og en nydlig riaa innbygd. Den spiller i klasse A første watta. Hadde en Cyrus i samme anlegget,denne ble byttet ut med Sugden. Sugden er helt anderledes i lyden. Varmere og dynamiken er i særklasse. Ikke at Cyrus er dårlig men denne Sugden er i en annen klasse.

Er overasket over hvor varm den den er i lyden kontra de gamle rørforsterkerne jeg har. Den står ikke noe tilbake når det gjelder mye av det som blir laget i dag,trur pokker de nye Sugden skal få kamp.:grin: Når en tenker på at de har gode riaaer og tonekontroller innbygd så er det vel bare si løp og kjøp hvis en kommer over en.

Mange flotte transistor forsterkere som ble laget i slutten av 60 og begynnelsen av 70 tallet som spiller med den klassiske rørlyden.(nesten)

Mvh Roar
    Mange transistor forsterkere fra tiden du nevner kan være særdeles gode,og Sugden i så måte ikke noe unntak. Husk at den ble produsert rett etter "rør-tiden",og de hadde virkelig noe å leve opp til lydmessig!!
    Sugden er ett av de merkene som har greid å bevare den gode lyden helt opp til i dag,...tross transistor:wink:
    Edit: Har ikke Sugden i dag,men jeg hadde noen gode klasse A forsterkere med beskjeden effekt,og god lyd, rundt 1980,men produsert tidlig 70 tall.
    Tipper at de som leser tekniske data med lupe hadde fått seg en skikkelig overraskelse hvis de hadde hørt disse gamle klenodiene!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Mange transistor forsterkere fra tiden du nevner kan være særdeles gode,og Sugden i så måte ikke noe unntak. Husk at den ble produsert rett etter "rør-tiden",og de hadde virkelig noe å leve opp til lydmessig!!
    Sugden er ett av de merkene som har greid å bevare den gode lyden helt opp til i dag,...tross transistor:wink:
    Edit: Har ikke Sugden i dag,men jeg hadde noen gode klasse A forsterkere med beskjeden effekt,og god lyd, rundt 1980,men produsert tidlig 70 tall.
    Tipper at de som leser tekniske data med lupe hadde fått seg en skikkelig overraskelse hvis de hadde hørt disse gamle klenodiene!!
    :-D

Sugden er meget god,overasket over denne Robert. Bassen er i særklasse og dynamikken er god. Spiller som en rørforsterker. Virklig god og høre på og den en klasse bedre en Cyrus One.

Skal ikke skru mye på volumet før denne leverer varene meget godt.Dette er den beste transistor forsterker jeg har hatt noen gang med klar margin.

Takler dårlige innspillinger meget godt og så har en jo tonekontroller.:-D

Mvh Roar

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sugden er meget god,overasket over denne Robert. Bassen er i særklasse og dynamikken er god. Spiller som en rørforsterker. Virklig god og høre på og den en klasse bedre en Cyrus One.

Skal ikke skru mye på volumet før denne leverer varene meget godt.Dette er den beste transistor forsterker jeg har hatt noen gang med klar margin.

Takler dårlige innspillinger meget godt og så har en jo tonekontroller.:-D

Mvh Roar
    Hvordan er den mot Bladelius?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk

Kjenner ikke til disse Bladelius. Sugden spiller varmt og den har mange av de gode egenskapene som de klassiske rørforsterkerne har. Den spiller ikke likt de Pioner eller Sansui jeg har hatt eller har i dag.
    Den har filter justering i topp og bånn slik at jeg kan juster bedre etter hvilken pickup jeg bruker. Når en tenker på enkelte 80 tallsinnspillinger så er disse et must for meg. Gamle gode din kontaker er det også på den.:-D

Har virklig fått sansen for en del av de Uk produserte vintage forsterkerne.

Mvh Roar

Her er et bilde av den. For meg har denne et nydlig design.

http://mediatech.no/berg/hf/bilder3/small_DSCN1942.JPG

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes de trådene som har vært skrevet i det siste om de gode forsterkerne fra 60 og 70 tallet er interesange, og ikke minst det faktum at det her skrives at de ligner rørforsterkere i lyd, det vil si at de er gode transistor forsterkere i min bok, for det var tross alt rørforsterkeren som var først på markedet og istedenfor å si at gode rørforsterkere idag spiller som transistor forstererkere(eller ligner ) så blir det i min bok riktigere å si at gode transistor forsterkere idag ligner rørforsterkere

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Abrahamsens V2.0 (ikke UP) spiller mer "rørlyd" enn de 3 rørforsterkerne jeg har hatt her hjemme. V2.0 blir stående som primær / sekundær forsterker uansett hjemme hos meg. V2.0 er vekt sin vekt i sort gull. 8) Kommer heller ikke til å "oppgradere" den. Endelig fått meg en "rørforsterker" uten rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt litt på Bladelius hos NAT - og synes vel de har en klangbalanse mer mot det lyse, analytiske.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Jeg har hørt litt på Bladelius hos NAT - og synes vel de har en klangbalanse mer mot det lyse, analytiske.
    Noen som vet hvordan Bladelius Thor III er i forhold til Krell S-300i ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjenner ikke til disse Bladelius. Sugden spiller varmt og den har mange av de gode egenskapene som de klassiske rørforsterkerne har. Den spiller ikke likt de Pioner eller Sansui jeg har hatt eller har i dag.
    Den har filter justering i topp og bånn slik at jeg kan juster bedre etter hvilken pickup jeg bruker. Når en tenker på enkelte 80 tallsinnspillinger så er disse et must for meg. Gamle gode din kontaker er det også på den.:-D

Har virklig fått sansen for en del av de Uk produserte vintage forsterkerne.

Mvh Roar

Her er et bilde av den. For meg har denne et nydlig design.

http://mediatech.no/berg/hf/bilder3/small_DSCN1942.JPG
    Åja..det var enn sånn eldre modell ja.. 8) Ja dei seie jo gamlekara at dei gamle transistorene spiller best :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer sånn som Hegel var/er?
    Då får vi se kordan det blir med Hegel pre til effekten min, så slipper vi tenke mer Bladelius eller? :-D
    Forventer vel litt, uti neste mnd utifra hva som skrives om Hegel, så når eg får P4A i hus, og koblet den balansert til H2A MKII, hva skjer da??
    .. Så vi får se/høre..
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du slipper kanskje å tenke på bladelius, men ikke jeg :shock:

Du som har hatt Triangle, hva tenker du om forsterker som passer til antal?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer sånn som Hegel var/er?
    Har ikke peiling på det. Har ikke hørt på Hegel - og har særdeles begrenset interesse av å høre på det også

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Synes de trådene som har vært skrevet i det siste om de gode forsterkerne fra 60 og 70 tallet er interesange, og ikke minst det faktum at det her skrives at de ligner rørforsterkere i lyd, det vil si at de er gode transistor forsterkere i min bok, for det var tross alt rørforsterkeren som var først på markedet og istedenfor å si at gode rørforsterkere idag spiller som transistor forstererkere(eller ligner ) så blir det i min bok riktigere å si at gode transistor forsterkere idag ligner rørforsterkere
    +1

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du slipper kanskje å tenke på bladelius, men ikke jeg :shock:

Du som har hatt Triangle, hva tenker du om forsterker som passer til antal?
    Tja.. Nå hadde eg jo bare Music Angel XD-800MKIII 2008 modell og 2010 modell av noen rørforsterkere til dei då..
    Spilte med en om gangen. Testet litt med en forsterker (2008) til mellomtone og diskant og den andre (2010) til bassen. Det var og knall, vart mer krefter og større tyngde i lyden. Testet og et par uker med Electrocompaniet monoblokker, dei gamle 180, spilte da med stor tyngde. Eneste minuset er at dei burde tålt litt mer effekt,og litt mer trøkk, men var då Altea.
    men ikke da, dei spiller høyt nok.
    Spilte knall, med f.eks gitarriff det står respekt av. Nils Lofgren og plata "acoustic live" låt gitaren til Nils himmelsk bra.
    Knall distingt og tørr bass når det sku vere det og generelt knall. Savner dei virkelig.. (lukter kanskje Triangle igjen i fremtiden)

Eg hadde da Altea.

På butikk, med tre forsterkere:
    Antal hørte eg kjapt på butikk med Vincent for og effekt, for lyst.
    med McIntosh ma7000 bra, men høyttaleren er for liten, toler ikke mer en tja 10-halv 11 på volumet med den hehehe..
    Og best lyd på Electrocompaniet sin intregert (hugser ikke tittel) til noe og 30.000.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peiling på det. Har ikke hørt på Hegel - og har særdeles begrenset interesse av å høre på det også
    Hehe..basert på "myten" om lys og tynn låd + dårlig bass?
    Heldigvis bare tull, mulig det var på det før.. 8)
    Men uttaler meg om Hegel basert på Vienna høyttalere da..hørt på Soundgarden på danske høyttalere, da var det ikke så bra.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Nå hadde eg jo bare Music Angel XD-800MKIII 2008 modell og 2010 modell av noen rørforsterkere til dei då..
    Spilte med en om gangen. Testet litt med en forsterker (2008) til mellomtone og diskant og den andre (2010) til bassen. Det var og knall, vart mer krefter og større tyngde i lyden. Testet og et par uker med Electrocompaniet monoblokker, dei gamle 180, spilte da med stor tyngde. Eneste minuset er at dei burde tålt litt mer effekt,og litt mer trøkk, men var då Altea.
    men ikke da, dei spiller høyt nok.
    Spilte knall, med f.eks gitarriff det står respekt av. Nils Lofgren og plata "acoustic live" låt gitaren til Nils himmelsk bra.
    Knall distingt og tørr bass når det sku vere det og generelt knall. Savner dei virkelig.. (lukter kanskje Triangle igjen i fremtiden)

Eg hadde da Altea.

På butikk, med tre forsterkere:
    Antal hørte eg kjapt på butikk med Vincent for og effekt, for lyst.
    med McIntosh ma7000 bra, men høyttaleren er for liten, toler ikke mer en tja 10-halv 11 på volumet med den hehehe..
    Og best lyd på Electrocompaniet sin intregert (hugser ikke tittel) til noe og 30.000.

Så du savner Triangle?
    Trodde du var mer enn fornøyd med de nye høyttalerene jeg

Jeg liker lyden i dem, men føler jeg skulle hatt litt mer krefter, og rett og slett bedre forsterker..

Mye rart, så håper på å få hørt litt forskjellig hjemme..

Side 75 av 76 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •