Hi-End rør eller transistor? - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 76 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 1504
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    rør låter trangt å hult... enkelt å greit.
    ja er mange som liker lyden, men det er ikke dermed sagt at det er bedre lyd av det.
    (mange liker hest selv om bilen er oppfunnet)

da har du pokker ikke hørt ett greit røroppsett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Hvorfor holde en så lite hyggelig tone?? Du er "site moderator"og burde gå foran med et godt eksempel:???:

+1 synes også at du har en noe merkelig vinkling til ting, til å være moderator vel og merke

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    rør låter trangt å hult... enkelt å greit.
    ja er mange som liker lyden, men det er ikke dermed sagt at det er bedre lyd av det.
    (mange liker hest selv om bilen er oppfunnet)
    Regner med at dette innlegget var et forsøk på å sprite opp stemningen her...?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Hvorfor holde en så lite hyggelig tone??
    +1
    Kommentarer overflødig...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen

nettopp, men jeg er ikke moderator.....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor holde en så lite hyggelig tone?? Du er "site moderator"og burde gå foran med et godt eksempel:???:
    Du syntes altså det å fortelle andre forumbrukere at de ikke koser seg med musikk er OK, men å stille spørsmål ved en slik påstand er uhyggelig og ødeleggende for diskusjonen?

Mine innlegg skrives av meg som privatperson, og representerer ikke forumet som sådan. Jeg skriver de forøvrig som oftest med et smil om munnen, men burde kanskje bli flinkere til å kaste på et smil i ny og ne?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Jokris ga vel bare "svar på tiltale" på "dc1515sandnes"konklusjon for allmenheten om at rør låter, sitat:trangt å hult,enkelt å greit"!
    Og du Fahnsen,har vel ikke hatt ett eneste kameratslig eller forsonende innlegg så vidt jeg kan se...

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 synes også at du har en noe merkelig vinkling til ting, til å være moderator vel og merke
    Hva var lite hyggelig og hva var merkelig?

Poenget hans var at hvis du ikke er interessert i vitenskapen bak lyden du hører og å diskutere dette med andre, hvorfor bruker du tiden på et forum som dette?

Når man kommer med såpass tåpelige påstander som Roar1 fortjener man å bli utfordret litt.

Jeg er opptatt av hvordan og hvorfor anlegget mitt låter som det gjør. Denne forståelsen har latt meg nyte musikken mer enn noen gang før. Å kjøpe og bytte ut komponenter er ikke noen kunst om man har penger.
    Å finne de riktige komponentene til sitt lytterom, sine preferanser og få det til å låte optimalt derimot krever litt kunnskap og stort sett en del måling & tweaking.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du syntes altså det å fortelle andre forumbrukere at de ikke koser seg med musikk er OK, men å stille spørsmål ved en slik påstand er uhyggelig og ødeleggende for diskusjonen?

Mine innlegg skrives av meg som privatperson, og representerer ikke forumet som sådan. Jeg skriver de forøvrig som oftest med et smil om munnen, men burde kanskje bli flinkere til å kaste på et smil i ny og ne?
    Jeg oppfatter som om du nærmest ber "Eddie" forlate tråden,,...privatperson eller ikke,det er ikke pent.
    Dine smil kommer dessverre ikke igjennom teksten din...:-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppfatter som om du nærmest ber "Eddie" forlate tråden,,...
    Da er jeg nok dårlig til å formulere meg, eller så leser du innlegget mitt feil.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på Nicket hans, så skjønner du hvorfor uttalelsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg opplever at inne i denne tråden skal transistor folket skinne med læreboken i hånd, hvis man har levd livet litt vet man at det ikke er alltid teori som funker d best, ikke alle ligger teorestisk på det nivået som enkelte gjør her inne, men det betyr ikke at vi ikke gjennkjenner det vi mener er god lyd, og at eldre teknologi kan ha noe for seg? hva med gatling gun? den bruker de forsatt komponenter av til nyere versjoner, og tenk bare på hvor mye som legges i utvikling av våpen?
    det finnes rørforsterkere og transistor forsterkere som er gode formidlere av lyd uavhengig av hvordan de måler, mine beste opplevelser har ikke vært med anlegg bestående av nøytrale,korrekte kurver så vennligst ikke vær så overlatende bare fordi dere har noe mer kunnskap, husk det er alltids noen som vet mer men det betyr ikke at de nødvendigvis vet hva som er best for alle
    Kudos til eddie som hele veien står for det han mener er riktig uavhengig av
    motstand, og kudos til Robert C som er saklig og kunnskapsrik

så jeg hopper og driter i harmoniske forvrengninger være seg 2 eller 3 grad, og jeg lytter gjerne på transistor som ikke er nøytral og kjedelig, bare så lenge jeg kan nyte musikken

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bure ikke denne tråden egentlig nå vært under GC? Hvis ikke, så må man trø til med aktiv moderering til her...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Hvis du ser på Nicket hans, så skjønner du hvorfor uttalelsen

det er sant, catha ikke den med engang

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Bure ikke denne tråden egentlig nå vært under GC? Hvis ikke så med kratig moderering til her...

denne tråden er kanskje fredet pga innlegg fra moderator?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hva var lite hyggelig og hva var merkelig?

Poenget hans var at hvis du ikke er interessert i vitenskapen bak lyden du hører og å diskutere dette med andre, hvorfor bruker du tiden på et forum som dette?

Når man kommer med såpass tåpelige påstander som Roar1 fortjener man å bli utfordret litt.

Jeg er opptatt av hvordan og hvorfor anlegget mitt låter som det gjør. Denne forståelsen har latt meg nyte musikken mer enn noen gang før. Å kjøpe og bytte ut komponenter er ikke noen kunst om man har penger.
    Å finne de riktige komponentene til sitt lytterom, sine preferanser og få det til å låte optimalt derimot krever litt kunnskap og stort sett en del måling & tweaking.

det som er lite hyggelig er at han som moderator nærmest ber en forlate forumet, mulig det passer i din bok men ikke i mine
    så lenge man har modrator ved nicket er man ikke lenger her inne som privarperson men en som skal opprettholde nivået her inne mener jeg

merkelig hvordan man ikke blir utsatt for slikt på hfs, der er det godkjent å like hva man liker og høre på det man vil og mene det man vil , tåler å være uenig uten at noen kommer løpende med en fasitbok og forteller deg at det du sier må være feil

forøvrig så tweaker jeg også litt med akustikk og målinger og ikke minst rør

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som er lite hyggelig er at han som moderator nærmest ber en forlate forumet, mulig det passer i din bok men ikke i mine
    så lenge man har modrator ved nicket er man ikke lenger her inne som privarperson men en som skal opprettholde nivået her inne mener jeg

merkelig hvordan man ikke blir utsatt for slikt på hfs, der er det godkjent å like hva man liker og høre på det man vil og mene det man vil , tåler å være uenig uten at noen kommer løpende med en fasitbok og forteller deg at det du sier må være feil

forøvrig så tweaker jeg også litt med akustikk og målinger og ikke minst rør

Når en fyr kommer inn i en tråd og forteller oss at ingen av oss som driver med måling og tweaking av lyden nyter musikk fortjener han såpass. Dessuten ber han ikke noen om å forlate forumet, han spør hvorfor de kaster bort tiden sin her hvis de ikke finner dette interessant. Det lurer jeg også på....

jeg opplever at inne i denne tråden skal transistor folket skinne med læreboken i hånd, hvis man har levd livet litt vet man at det ikke er alltid teori som funker d best, ikke alle ligger teorestisk på det nivået som enkelte gjør her inne, men det betyr ikke at vi ikke gjennkjenner det vi mener er god lyd, og at eldre teknologi kan ha noe for seg? hva med gatling gun? den bruker de forsatt komponenter av til nyere versjoner, og tenk bare på hvor mye som legges i utvikling av våpen?
    det finnes rørforsterkere og transistor forsterkere som er gode formidlere av lyd uavhengig av hvordan de måler, mine beste opplevelser har ikke vært med anlegg bestående av nøytrale,korrekte kurver så vennligst ikke vær så overlatende bare fordi dere har noe mer kunnskap, husk det er alltids noen som vet mer men det betyr ikke at de nødvendigvis vet hva som er best for alle
    Kudos til eddie som hele veien står for det han mener er riktig uavhengig av
    motstand, og kudos til Robert C som er saklig og kunnskapsrik

så jeg hopper og driter i harmoniske forvrengninger være seg 2 eller 3 grad, og jeg lytter gjerne på transistor som ikke er nøytral og kjedelig, bare så lenge jeg kan nyte musikken
    Forstår heller ikke hvordan du kan oppsummere som du gjør, jeg tror de aller fleste her er enige om at begge deler kan låte bra, men ikke uavhengige av hvordan de måler...
    Måler en forsterker elendig låter den også deretter.
    En god rørforsterker vil låte veldig likt en transistor.
    Problemet er når noen skal si at ders lydideal er mest ekte og overlegent noe annet når det er helt tydelig at de liker en viss farging av lyden. Slik som f.eks Lovemusikk.

Hvis du leser litt i denne og andre tråder ser du f.eks at tråsdater er så opptatt av sitt eget lydideal at han kalte MC275 for en steril og livløs forsterker som var like dårlig som transistor i forhold til MA. Når folk som likte MC275 uttalte at de ikke var enige hadde de helt enkelt dårlig hørsel i følge han.
    Slik ønsker ikke de fleste av oss at det skal være. Alle skal få lov til å like den lyden de vil, men de skal ikke prakke dette på andre eller belære om at dette er det mest ekte med mindre de kan bevise det! :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er flere som misforstod mitt innlegg, så er det bare å beklage. Det er ikke meningen insinuere at noen skulle "forlate forumet". Jeg trodde det kom frem mellom linjene, men det gjør det åpenbart ikke. I allefall ikke hos rørentusiastene.

Det sagt, denne tråden ligger under en kategori som heter "Audio (teknisk diskusjon)". På de siste sidene er det blitt argumentert hardt for at teknikken ikke er av videre interesse, og enhvert innlegg som prøver å spore debatten inn på noe teknisk blir avblåst som rare, uvesentlige og usanne.

Jeg er fristet til å spørre hva som er formålet med en slik tråd.

For nå er det meste av diskusjonen bare OT.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Siden det er flere som misforstod mitt innlegg, så er det bare å beklage. Det er ikke meningen insinuere at noen skulle "forlate forumet". Jeg trodde det kom frem mellom linjene, men det gjør det åpenbart ikke. I allefall ikke hos rørentusiastene.

Det sagt, denne tråden ligger under en kategori som heter "Audio (teknisk diskusjon)". På de siste sidene er det blitt argumentert hardt for at teknikken ikke er av videre interesse, og enhvert innlegg som prøver å spore debatten inn på noe teknisk blir avblåst som rare, uvesentlige og usanne.

Jeg er fristet til å spørre hva som er formålet med en slik tråd.

For nå er det meste av diskusjonen bare OT.
    Hvem sier at teknikken ikke er viktig? Betydningen av gode tekniske data er vel det er mest uenighet om?!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    En god rørforsterker vil låte veldig likt en transistor.
    Problemet er når noen skal si at ders lydideal er mest ekte og overlegent noe annet når det er helt tydelig at de liker en viss farging av lyden. Slik som f.eks Lovemusikk.

Hvis du leser litt i denne og andre tråder ser du f.eks at tråsdater er så opptatt av sitt eget lydideal at han kalte MC275 for en steril og livløs forsterker som var like dårlig som transistor i forhold til MA. Når folk som likte MC275 uttalte at de ikke var enige hadde de helt enkelt dårlig hørsel i følge han.
    Slik ønsker ikke de fleste av oss at det skal være. Alle skal få lov til å like den lyden de vil, men de skal ikke prakke dette på andre eller belære om at dette er det mest ekte med mindre de kan bevise det! :-D

plager ikke meg at trådstarter mener at mc275 er dårlig, det får han gjerne synes
    når utgangspunktet er at rørforsterkere har forvrengning uansett(harmonisk) så blir det vel selvmotsigelse å si at de kan spille bra?
    vet ikke en tøddel om hvordan min måler ,men synes det spiller bra, bedre etter jeg fikk inn litt akustikk plater,
    Men at en forsterker spiller bra bare den måler bra er vel en sannhet med modifikasjoner? sånn har jeg opplevd det ihvertfall, uten å henge ut noe spesifikt her denne gang
    vil si at de innlegg jeg har lest så har det vel vært flest transistor folk som er belærende med kurver og grafer på hvorfor utstyr ikke kan spille bra, selv om det faktisk gjør det
    min røreffekt og pre spiller ikke som transistor, da hadde ikke kjøpt dem ,men heller gått for transistor

hvor mange selger ikke transistor anlegg med "spiller litt som rør" i munnen? det har jeg ofte hørt ihvertfall

som moderator glemmer jeg også smileys innimellom her

Side 71 av 76 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •