Hi-End rør eller transistor? - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 76 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1504
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Etter som eg har lest, testet, osv.. er rør best og Transistor best
    Mine erfaringer er at transistor er best i bassen der det må watt til.
    Noen som har erfaringer med å bruke en rørforsterker og weber som pre til en effekt da?
    Ville ikke det blitt beste av begge leirer da, kanskje?
    Ingen som har testet dette?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en tid med direkte testing, Hegel effekt, mot MAen, så kan eg komme med noen ord.
    Først vil eg sei Hegel er noe av det beste av nøytrale forsterkere eg har hørt, så på sikt skal eg prøve dei ilag.

MAen spiller bedre i mellomtonen og diskanten, men der i diskanten, er det ikke så store forskjeller. Men og på noe musikk er MAen bedre med fastere bass en Hegel, ja du las riktig, ingen skrivefeil.
    Men dette varierer på musikken. På Pink Floyd er Hegel klart best med masse watt og stålkontroll.
    Så nå har eg en forsterker til kosemusikk og en til det som krever masse watt.

Men hvor mye tåler Mozart egentlig?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hørte en helt ny Sugden 21 som ikke hadde spilt mange timene. For et trykk og for en kontroll den hadde i bassen. Den spilte med varm lydsignatur og en hørte overhodet ikke noe til at den var spiss eller kald i toppen. Særlig mellomtonen var av klasse,fremtrende og varm og organisk. Men bassen var noe av det beste jeg har hørt,den var fysisk og kjapp og denne Sugden hadde full kontroll hele veien. Dynamikken var bare helt rå i denne klasse A forsterker. Skal teste den hos meg utover og se hvordan den står seg i forhold til Manley.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1

Hørte en helt ny Sugden 21 som ikke hadde spilt mange timene. For et trykk og for en kontroll den hadde i bassen. Den spilte med varm lydsignatur og en hørte overhodet ikke noe til at den var spiss eller kald i toppen. Særlig mellomtonen var av klasse,fremtrende og varm og organisk. Men bassen var noe av det beste jeg har hørt,den var fysisk og kjapp og denne Sugden hadde full kontroll hele veien. Dynamikken var bare helt rå i denne klasse A forsterker. Skal teste den hos meg utover og se hvordan den står seg i forhold til Manley.

Mvh Roar
    Er jo et merke eg har tenkt på :-) Så det er bra, selv ikke hørt og må da kjøpe uhørt..det er problemet med vestlandet, for lite seriøse merker her. :-)
    Høyttalere:

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo et merke eg har tenkt på :-) Så det er bra, selv ikke hørt og må da kjøpe uhørt..det er problemet med vestlandet, for lite seriøse merker her. :-)
    Ta deg en tur til sør-vestlandet da. Flere uavhengige butikker med mange spennende produkter

F.eks:
    Audiofoni som bl.a. selger: Xindak og NAT i Skudesneshavn, Karmøy.

Resonans Lyd og Bilde som bl.a har: Electrocompaniet, Ayon Audio, Rotel, Marantz, Naim, Roksan, Bladelius, MBL, Parasound og Anthem i Stavanger.

Maxwell Hi-fi som fører bl.a: Audio Valve, BAT, Lector, Leema Acoustics, Musical Innovation, Music Hall, Prima Luna, Sugden, Synthesis og Unison Research i Stavanger.

Så det skulle være mulig å finne ganske mange seriøse rør- og transistorkonstruksjoner på vestlandet... ;-)
    God service er det også i disse butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

Det er noe spesielt med disse klasse A forsterkerne. Virker på meg at de har dynamikk med engang en drar på volumet.

Særlig at den spilte så varmt. En kjente bassen fysisk og den var stram. Den hadde også snerten i mellombassen som jeg ikke har opplevd i mange anlegg.Opplevde dette en gang med et par monoblokker på 2x180w,men de hadde ikke den dynamikken som Sugden vartet opp med.

Har tilgode og lese noe negativt om Sugden og de har jo holdt på med klasse A i mange år. Så dette kan de vel.

Sugden er notert på blokka mi og spiller den bedre enn Manley så skal jeg ha den. :-D For denne lydsignaturen likte jeg.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er noe spesielt med disse klasse A forsterkerne. Virker på meg at de har dynamikk med engang en drar på volumet.

Særlig at den spilte så varmt. En kjente bassen fysisk og den var stram. Den hadde også snerten i mellombassen som jeg ikke har opplevd i mange anlegg.Opplevde dette en gang med et par monoblokker på 2x180w,men de hadde ikke den dynamikken som Sugden vartet opp med.

Har tilgode og lese noe negativt om Sugden og de har jo holdt på med klasse A i mange år. Så dette kan de vel.

Sugden er notert på blokka mi og spiller den bedre enn Manley så skal jeg ha den. :-D For denne lydsignaturen likte jeg.

Mvh Roar

hei var det den ordinære a21 eller se?

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Roar

Dette blir spennende, jeg er veldig nysgjerrig på Sugden. Men finner ikke mye "brukeromtaler"..
    Det jeg har hørt er at Sugden skal spille bra med mine høytalere, men spille det veldig bra eller bare bra:???:

Hva skal du bruke den med? HT, kilde osv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er en 21se med riaa. Den er helt ny.

Mvh Roar

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den bedre enn A21AI Series 2?
    Den er ca 10k dyrere og har mer power, men slik jeg har skjønt det så låter A21AI bedre? :???:

Jeg har sikkert bommet greit nå, men det syns jeg er greit 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Dette blir spennende, jeg er veldig nysgjerrig på Sugden. Men finner ikke mye "brukeromtaler"..
    Det jeg har hørt er at Sugden skal spille bra med mine høytalere, men spille det veldig bra eller bare bra:???:

Hva skal du bruke den med? HT, kilde osv

Virker på meg at de som eier Sugden har funnet roen og ikke driver og bytter ut duppeditter osv. Musikken står i fokus. Var en som skrev til Sugden og lurte på om denne kunne vare så lenge med at den ble så varm. Han fikk til svar at den ville overleve han og at de var bygd for og vare.

Trur Sugden passer til de fleste høytalertyper,bare de ikke krever for mye.
    Jeg kjører med Carlsson OA52LE og de blir aldri byttet ut. Bruker en Manley Stingray på 2x40w med el 84.
    Det gjenstår og se om den er bedre enn Manley og etter det jeg har hørt så er den nok det.

Mvh Roar

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den bedre enn A21AI Series 2?
    Den er ca 10k dyrere og har mer power, men slik jeg har skjønt det så låter A21AI bedre? :???:

Jeg har sikkert bommet greit nå, men det syns jeg er greit 8)

Nå ble jeg litt i tvil om hvem av de jeg har hørt,men jeg mener den kostet 21lapper uten riaa. Kommer tilbake når jeg får snakket med ham om hvem type det var. Det låt i allefall meget bra.:-D De selger hvis Sugden med 30% avslag om dagen.

Mvh Roar

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som du prater om A21AI, og sikkert Maxwell hifi?

Jeg er litt usikker på hva jeg skal prøve ut, men først må pengene inn. Så det tilbudet går nok jeg glipp av. Men låter det bra så er ikke det noe problem egentlig!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå ble jeg litt i tvil om hvem av de jeg har hørt,men jeg mener den kostet 21lapper uten riaa. Kommer tilbake når jeg får snakket med ham om hvem type det var. Det låt i allefall meget bra.:-D De selger hvis Sugden med 30% avslag om dagen.

Mvh Roar

Hvor var det du hørte på den forsterkeren egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor var det du hørte på den forsterkeren egentlig?

Hos en kompis her i byen.(Halden)

Mvh Roar

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hvis du får lånt og testet hjemme!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Roar
    :smile: Det er bra og virker som en som eg og kan bli fornøyd med. :-)
    Høyttalere:

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne burde passe bra her.

Do I need expensive vacuum tube power amplifiers?
    No!!!!! AUDIO SPLENDOR can save you a lot of money by equalizing your speakers much better than using the high output impedance of expensive,
    low-feedback, vacuum tube amplifiers. Instead buy low distortion semiconductor amplifiers that have a lot of feedback and far more power output.

During my 60 years of designing circuits I designed a lot of vacuum tube, transistor, and switching power amplifiers and know how each performs. In the
    1950's I designed the lowest distortion vacuum tube amplifier ever, the Krohn-Hite UF-101. It was rated at 50 Watts, 0.005% total harmonic distortion, 50
    dB of negative feedback, and it sold in small quantities as a laboratory instrument for 20 years. Today I wouldn't take a vacuum tube amplifier as a gift.
    Why?

What you are really buying is not quality amplification but a high distortion equalizer. The lack of feedback in many of today's tube amplifiers gives the
    amplifier high distortion and a high internal output impedance, typically in the range of 1 to 5 ohms. At some frequencies such as the fundamental cone
    resonance, and crossover frequencies between drivers, the load impedance of the speaker rises. The voltage divider effect delivers more signal to the
    speaker terminals at these frequencies. With some amplifier-speaker combinations the effect on frequency response is very pleasing.

This load impedance effect was epitomized in the July, 2004 Stereophile review of the world's most expensive amplifier, the $350,000/pair Wavac SH-833,
    by Michael Fremer with measurements by John Atkinson, page 73. The curves clearly show up to 2 to10 dB of bass boost at 80 Hz depending upon the
    load impedance. The measured distortion is shameful for even the cheapest amplifier. A vacuum tube amplifier should really be regarded as a nice piece
    of furniture with wires, that glows in the dark. Use a real equalizer to improve the frequency response of your speakers!

Equalizing your speakers is not enough. Any fixed frequency response system may optimally balance the tone on about 1 in 500 pieces of available
    program material. You need really flexible multichannel program equalization to balance all the rest.

In my own sound system for 30 years I used Phase Linear 400 power amplifiers that I redesigned for lower noise, -115 dB re 200 watts, and reduced bias
    drift. The 34 channels each drive 1 woofer, 1 mid-range horn, or 9 or 12 of the 30 tweeters in each 13 foot speaker horn. With the 4-way electronic
    crossover the equivalent sound level available is that of a single 20,000 watt monoblock. Before purchasing these amplifiers I compared one with my
    Krohn-Hite UF-101 Ultra-Low Distortion Power Amplifier. The sounds were identical except that the Phase Linear 400 played louder before clipping.

In 2004 after tiring of repairing the Phase Linears whose transistors suffered thermal fatigue, I replaced them all, purchasing 19 QSC SRA1222 dual 200
    watt amplifiers. I chose these amplifiers, after measuring one unit, for their 200 watts/channel, (all my speakers can handle), low internal impedance due
    to high feedback, flat frequency response, low distortion, low noise (6 dB worse than my Phase Linears), high slew rate, switching power supply,
    automatic gain reduction during clipping for reduced distortion, 3.5 inch rack panel size, 22 lb. weight, very low fan noise, and 3-year warranty. They cost
    under $1000 each and for somewhat more money QSC offered up to 1800 watts/channel into 2 ohms in the same size. I cannot detect any change in the
    sound. In 6 years of operation at 70 hrs/week, none have failed.

That is the sort of amplifier I suggest for you and there are plenty of other good amplifiers from other manufacturers in the professional area. And forget
    expensive cables. They are inaudible furniture.

Kilde: Questions and Answers

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje greit å ikke snakke med han før jeg kjøper rørforsterker, snuser på en mac og en an

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Orso

Hvis jeg forstår teksten rett har han fyren altså 19 stk forsterkere til 1000USD stykket. Så han ligger kanskje litt over budsjettet til de fleste her inne?
    --
    Thorbjørn

Side 39 av 76 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •