Hi-End rør eller transistor? - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 76 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1504
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hvor har dei den? baki telebutikken og?
    Har ikke peiling,kansje.

I dag har jeg hørt 2 rørforsterkere og en transistor. Her var transistor best i mine ører. Denne likte jeg meget godt og ble litt overasket. Den var på 2x10w klasse A. vov vov.

Mvh Roar

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...fint om tråden forholdes teknisk, ta gjerne detaljene rundt butikken bak i butikken over PM...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1
    Har ikke peiling,kansje.

I dag har jeg hørt 2 rørforsterkere og en transistor. Her var transistor best i mine ører. Denne likte jeg meget godt og ble litt overasket. Den var på 2x10w klasse A. vov vov.

Mvh Roar
    KA KA KAAAAA? ka merke? link?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...fint om tråden forholdes teknisk, ta gjerne detaljene rundt butikken bak i butikken over PM...
    Berre holdt på så kort tid? Grattis med norges største forum da! :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har sine lyspunkter innimellom, men dras langt o.t det meste av tiden. Kan den ikke tas tilbake til opprinnelig emne som er highend rør vs. highend transistor?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KA KA KAAAAA? ka merke? link?
    :-D

Det var en forsterker fra Roar Malmin. Den ble ikke testet opp mot noen billige rørforsterkere heller. Egentlig så hadde rørsakene fordelen med at det ble spilt på K horn. En av rørforsterkerne har jeg lest er varm og god lyd i,men jeg synes den malmin saken var varmere og mere fremtrende mellomtone. Likte den rørforsterkeren med Kt 77 rørene,den kunne jeg tenke meg og prøve.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette hi-end?

CLASSÉ CA-2100 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Skal få meg en lytt på dette merket og på mandag..er gøy å få høre litt :-D
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette hi-end?

CLASSÉ CA-2100 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Skal få meg en lytt på dette merket og på mandag..er gøy å få høre litt :-D
    Sitat fra første linjen om denne hos HIFIklubben: Dette er den minste effektforsterkeren i Delta serien.

Så etter definisjonen av Hi-end er det egentlig ikke det såvidt jeg vet.

Edit: Denne er vel mer Hi-end isåfall

CLASSÉ CA-M400 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel dei eg skal få lytte på tenker eg, etter egen uttesting på høytalere til min.
    Men går det kun i pris dette her, at det må koste så og så mye?

Her er drømmehøytalerne...hadde vert artig å fått testet MAen på

Grande Utopia Slideshow

Speakers Grande Utopia EM: Video.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel dei eg skal få lytte på tenker eg, etter egen uttesting på høytalere til min.
    Hi-end skal jo være luksuriøst på en måte så pris har vel endel med saken å gjøre som jeg har oppfattet det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er drømmehøytalerne...hadde vert artig å fått testet MAen på

Grande Utopia Slideshow

Speakers Grande Utopia EM: Video.
    Dette er som du ser enklere med høytalere, de fleste vet at Grande utopia, Die Music, Paladium, og 800, Marten Miles osv er high end. Dette går jo på pris og produksjonsantall men også på ekstreme mengder eksotisk matriale.

Jeg synes kanskje et anlegg med fult classe og B&W 800 høytalere er rimelig high end, andre bare ler og dra frem en integrert forsterker og cd spiller som er dobbelt så dyr som hele oppsette og 100 ganger mer eksotisk.

Har også en viss forståelse for at et bakgårdsfirma med håndtverkstradisjoner ikke kan konkurere på pris mot et stort selskap som produserer i østen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Dette er som du ser enklere med høytalere, de fleste vet at Grande utopia, Die Music, Paladium, og 800, Marten Miles osv er high end. Dette går jo på pris og produksjonsantall men også på ekstreme mengder eksotisk matriale.

Jeg synes kanskje et anlegg med fult classe og B&W 800 høytalere er rimelig high end, andre bare ler og dra frem en integrert forsterker og cd spiller som er dobbelt så dyr som hele oppsette og 100 ganger mer eksotisk.

Har også en viss forståelse for at et bakgårdsfirma med håndtverkstradisjoner ikke kan konkurere på pris mot et stort selskap som produserer i østen.
    hørte en gang på hifi klubben dyreste oppsettet med Classse og B&W, usikker på modell,men dei høytalerne til over 100.000 men gav meg intet.
    Så det må lyttes på nytt en gang for skal ikke vere sånn. Må ha vert noe gæli.
    Hørte samme høytalerne på EC sitt største, for en tid tilbake og det var konge!
    Høyttalere:

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte en gang på hifi klubben dyreste oppsettet med Classse og B&W, usikker på modell,men dei høytalerne til over 100.000 men gav meg intet.
    Så det må lyttes på nytt en gang for skal ikke vere sånn. Må ha vert noe gæli.
    Hørte samme høytalerne på EC sitt største, for en tid tilbake og det var konge!
    Hørte også et oppsett basert på Classè som var så lite imponerende og tamt, at jeg også tenkte at noe måtte være galt. Nå husker jeg ikke i farten hvilke høyttalere de spillte på, men dette var liksom det råeste oppsettet i butikken.
    Av samtlige "high-end" oppsett jeg har hørt, har Classè uten tvil vært det som ga dårligeste opplevelse. Men er sikkert på at det er mange som har dette merket, som har fått til ett oppsett som låter bra

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Hørte også et oppsett basert på Classè som var så lite imponerende og tamt, at jeg også tenkte at noe måtte være galt. Nå husker jeg ikke i farten hvilke høyttalere de spillte på, men dette var liksom det råeste oppsettet i butikken.
    Av samtlige "high-end" oppsett jeg har hørt, har Classè uten tvil vært det som ga dårligeste opplevelse. Men er sikkert på at det er mange som har dette merket, som har fått til ett oppsett som låter bra
    Ja må jo vere det siden det skal vere så bra. Ivertfall skal eg gje det en sjangse til neste gang, kanskje alerede mandagen. :wink:

Men hifi klubben er jo kjent for ikkje å ha peiling..hadde nok solgt mer med litt kompetanse.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Editerte deler av innlegg ditt snickers, i forumet forholder vi oss til egne, personlige formeninger, ikke dine oppfatninger som kommersiell aktør, jf. våre retningslinjer. Ønsker du å kommentere dette videre tar du dette over PM med undertegnede.

Innlegget ditt utover dette synes jeg for øvrig tar opp et viktig poeng; "kinavarer" har jo en tendens til å gjøre det best der produktutviklingen ikke har fått like radig og/eller store deler av produktet består av "tradisjonelt" håndverk. Innunder dette kan en vel kanskje også tenke seg at rørforsterkere og forsterkere som sådan kan havne, som da denne tråden omhandler.

Mitt overstående poeng er egentlig bare det at "Hi-End" som begrep kan være vanskelig å forholde seg til, uten at denne tråden bør bli en "Hva er definisjonen av Hi-End"-tråd (da bør det heller opprettes en ny tråd).

Generelt vil jeg vil kanskje rent personlig mene at MA-forsterkerne kanskje ikke har tilstrekkelig "cred" for å betegnes som "Hi-End" i utgangspunktet, greit nok at en får mye for pengene, men på skikkelige "Hi-End"-varer bør en vel ta utgangspunkt i at en ikke skal måtte tweake så aaaaalt for mye kanskje? Audiopax sine rørforsterkere til 50.000 pr. blokk er vel kanskje mer å regne som "ekte" Hi-End innenfor rørforsterkere?
    Vis du kan lese det som står i linken hvem som oppfant ordet hi-end og hva han sa det betydde, så er MA hi-end.

High-end audio - Wikipedia, the free encyclopedia
    Høyttalere:

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaja..

Noen som har blitt enige enda? Nå har dere diskutert i halvannet år
    --
    Thorbjørn

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vis du kan lese det som står i linken hvem som oppfant ordet hi-end og hva han sa det betydde, så er MA hi-end.
    ...definisjonen av begrepet "Hi-End" er som nevnt ikke relevant for denne tråden, og egentlig etter mitt syn en helt uinteressant diskusjon i alle tilfelle. Uansett; ønsker du å diskutere produktplassering ihht denne type definisjoner må du nesten ta dette i en ny tråd! Takker... 8)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...definisjonen av begrepet "Hi-End" er som nevnt ikke relevant for denne tråden, og egentlig etter mitt syn en helt uinteressant diskusjon i alle tilfelle. Uansett; ønsker du å diskutere produktplassering ihht denne type definisjoner må du nesten ta dette i en ny tråd! Takker... 8)
    Beklager..måtte bare få sagt det. men vi holder oss til tema her. :wink:
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Denne tråden har sine lyspunkter innimellom, men dras langt o.t det meste av tiden. Kan den ikke tas tilbake til opprinnelig emne som er highend rør vs. highend transistor?
    Jepp og no veit vi hi-end går på lydkvalitet og ikke pris, da det nok kom i senere tid.

High-end audio - Wikipedia, the free encyclopedia
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som eg har lest, testet, osv.. er rør best og Transistor best
    Mine erfaringer er at transistor er best i bassen der det må watt til.
    Noen som har erfaringer med å bruke en rørforsterker og weber som pre til en effekt da?
    Ville ikke det blitt beste av begge leirer da, kanskje?
    Høyttalere:

Side 38 av 76 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •