Hi-End rør eller transistor? - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 76 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1504
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    i lol'd

leste du hva mteinum så entydig skrev og linket til? Eller lurer du på sammenhengen mellom begrepene 'hi-end' og 'high-end'?

high-end har nødvendigvis ikke noe å gjøre med lydkvalitet for audioprodukter - akkurat som andre high-end produkter som f eks Rolexur ikke viser tiden mest nøyaktig, Ferrari ikke er de raskeste/mest komfortable/mest driftsikre bilene eller at du treffer bedre med Holland & Holland hagler

det er byggekvalitet, byggematerial og liknende som definerer high-end. Altså er pris så og si alltid en del av det. Vanskelig dette?

edit: ergo er ikke Music Angel å regne som high-end. det sier ingenting om MA er dårlig på å formidle lyd eller ei
    Ja greit :-D
    måtte berre..
    Men skal til Bergen mandag, er det noen spes merker eg bør lytte til?
    Skal egentlig ta med forsterkaren for å teste ut høytalere, men alt er moro så tips?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt noe som vel kan kunne regnes som "hi-end" av rør-oppsett, men jeg er så uobjektiv som det går ann å bli i en diskusjon som dette, pga en forelskelse i "Ayon Spirit" som spilte så bra på noen "Gemme Audio Tanto" at jeg gikk fra prosjektor og kringomlyd til ren hifi til alt for mange penger på ett (1) år.. Også pga den forelskelsen har jeg ikke fartet land og strand og hørt på alle mulige slags merker, slik jeg burde.

Har hørt både min elektronikk (se signatur) og tilsvarende fra Elektrokompaniet (Nemoblokker og slikt). For meg var det himmel og "det andre" i forskjel, men det må igjen sies at jeg IKKE er objektiv. Musikken sprer seg ut på en rar måte når Ayon spiller, en blanding av kraft og oppløshet. I sammenligning var EC greie nok, men de var ikke engasjerende på samme måte.

Det kan også sies at når jeg hadde tatt hjem elektronikken, og "Die Musik'ene" igjen var koplet opp på Elektrokompaniet, og jeg var og hørte på dem noen uker senere spilte de veldig fint, men når Ayon og EC spilte rett etterhverandre ble det i mine subjektive ører ikke tvil om hva jeg ville ha..

Litt OT til slutt:
    Når jeg kjøpte "Ayon Spirit" første gang hadde jeg egentlig planer om å kjøpe den mer fintspillende "Spark", men ble anbefalt fra folk på forumet om heller å satse på "Spirit" pga matching med høytalere ol.
    Vil bare gi AV-forumets folk cred for av og til komme med kjemperåd, det er ikke alltid like fornuftig det vi lirer av oss, men av og til er det gull det som glitrer..:-D
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ayon ja.. det må testes :-D kanskje en liten test mot MA og så får vi se/høre hvor langt etter MAen ligger :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hva er hi-end?, når f.eks MC forsterker til 60.000 spiller dårligere enn MA
    Dette har blitt ditt mantra, og at det er din oppfatning er det jo ingen som kan diskutere. Men husk, din oppfatning. Ikke alle andres.
    Forøvrig er ikke MC forsterkeren du sikter til i HighEnd skiktet heller. HighEnd (øvre klasse) fra MC ligger langt langt over denne. Da må du opp på 2Kw blokkene.

McIntosh | MC2KW

Mulig dette ikke kommer i nærheten av MA i dine ører, men jeg vet hvertfall hvem av dem jeg hadde valgt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette har blitt ditt mantra, og at det er din oppfatning er det jo ingen som kan diskutere. Men husk, din oppfatning. Ikke alle andres.
    Forøvrig er ikke MC forsterkeren du sikter til i HighEnd skiktet heller. HighEnd (øvre klasse) fra MC ligger langt langt over denne. Da må du opp på 2Kw blokkene.

McIntosh | MC2KW

Mulig dette ikke kommer i nærheten av MA i dine ører, men jeg vet hvertfall hvem av dem jeg hadde valgt
    Pass deg nå, de driver å brokobler MA også vet du.:wink:

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    måtte berre..
    Skal egentlig ta med forsterkaren for å teste ut høytalere, men alt er moro så tips?
    Ta deg en tur innom Renaissance Audio. Da kan du f.eks høre oppsett med Nuforce som er klasse D. Du går inn i telebutikken og finner Renaissance Audio i bakdelen.
    Renaissance Audio

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    måtte berre..

Hør på Manley når du er der,gjerne den med el 84 rør. Så begynner du sikkert og spare etter det.

Mvh Roar

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    og med suksess! noen som liker å utrette noe og sette seg litt inn i ting, ikke bare opptre som ekspert!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev det ikke for å disse MA på noen måte, men for å sette det litt i perspektiv. Det er forskjell på god lyd og HighEnd produkter.
    HighEnd produkter er for meg det ypperste innen sine teknologier, og utsyret de fleste av oss sitter med er ikke engang i nærheten av dette. Det betyr likevel ikke at man ikke kan ha super lyd hjemme man er strålende fornøyd med
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    og med suksess! noen som liker å utrette noe og sette seg litt inn i ting, ikke bare opptre som ekspert!
    Jeg har dyp respekt for folk som setter seg inn i ting og kan mye mer enn meg ikke bare når det gjelder elektronikk, men også andre ting. Jeg har aldri påstått noen ting jeg ikke selv har hørt eller erfart. Er novise når det gjelder rør, bare for å ha det på plass. Så hvor du har fra at jeg opptrer som ekspert lurer jeg fælt på.

Fint om du slutter å sende meg pm er og hetse meg. I stedet tåler jeg å bli ydmyket av deg her hvis du har noe å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om du slutter å sende meg pm er og hetse meg. I stedet tåler jeg å bli ydmyket av deg her hvis du har noe å si.
    Skjønner at det ikke er noe kult hvis det er tilfellet, men det har ikke noe i denne eller noen annen tråd å gjøre, så at det skjer på PM er hvertfall bedre.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MODERATOR EDIT: Kong Arne, PM er nettopp det, personlig... Dette er ikke ønskelig at legges ut, spesielt når det verken er relevant for tråden eller spesielt hyggelig lesning. Synes det er veldig synd at det skal bli så mye barnslig småkrangling her.

Denne tråden omhandler uansett ikke Music Angel, Kong Arne, og jeg tror jo også vi trygt kan si at Music Angel ikke er å regne som noen "Hi-End" forsterker i tradisjonell forstand basert på vektige tilbakemeldinger fra kunnskapsrike brukere, så da foreslår jeg du eventuelt tar dette i en mer egnet tråd.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jf. editeringen ovenfor; kan vi være så snill å klare å diskutere disse tingene på en sivilsert måte nå? At det begynner å sendes småhissige PMer brukere mellom er jo på ingen måte noe vi ønsker her inne, det gagner liksom ingen.

Så lenge en forholder seg til sak, og ikke person, går dette bra selv om både følelser og sterke formeninger er til stede...

Jeg tror vi også kan si at vi nå har avklart at Music Angel ikke er å regne som "Hi-End", selv om dette er en forsterker som gleder mange, og i så måte er det fint om Music Angel-diskusjonen tas i egnet tråd, ikke denne heretter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint du er enig med deg selv Lygren!

MA`en er selvfølgelig ikke high-end, den bare gir deg tilnærmet high-end lyd!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

McIntosh | MC2KW

Tøft!!! Eg hadde valgt det samme, for MAen kunne vi jo kjøpt etterpå
    Når det gjelder den MC så fikk vi vel en forklaring på lyden at vis ikkje butikken har byttet om den koblingen bak så var nok det årsaken. Samme nedturen fikk et hifi blad i Norge, men på slutten hadde dei byttet den med en bedre kobling og da vart det en ny forsterker, så det er nok årsaken tenker eg :wink:
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ta deg en tur innom Renaissance Audio. Da kan du f.eks høre oppsett med Nuforce som er klasse D. Du går inn i telebutikken og finner Renaissance Audio i bakdelen.
    Renaissance Audio
    Ja der ja! takker takker :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1

Hør på Manley når du er der,gjerne den med el 84 rør. Så begynner du sikkert og spare etter det.

Mvh Roar
    Hvor har dei den? baki telebutikken og?
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry OT, men du vet du kan quote flere innlegg? Så slipper du å lage så mange inlegg for å svare..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lerøen
    Fint du er enig med deg selv Lygren!

MA`en er selvfølgelig ikke high-end, den bare gir deg tilnærmet high-end lyd!
    Jepp med bedre lyd en high-end produkter
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Sorry OT, men du vet du kan quote flere innlegg? Så slipper du å lage så mange inlegg for å svare..
    ikkje satt meg inn i det men kanskje eg burde ja så eg ikke tar så plass 8)
    Høyttalere:

Side 37 av 76 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •