Hi-End rør eller transistor? - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 76 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1504
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror heller grunnen til at de ikke svarer er at de ikke har forstått hva diskusjonen går ut på. Ingen kritikk på produktet sånn direkte, men på de som gir den egenskaper som er bedre enn mere påkostede. Klart at en som er fintunet kan spille vel like bra som en fabrikkny modell av MC275. Men stiller meg tvilende til om det samme utfallet hadde skjedd med en fintunet 275?
    ?
    :-D

Helt enig,den ene jeg besitter reagerer meget godt på utgangsrøra og signalrøra. Denne kan en fintune dit en vil lydmessig. En kan tune lyden på anlegget med høytalere og cd spiller.

Kommer en cd spiller hit snart som er under test hos en annen. Har hørt denne og har aldri hørt en cd spiller spille så analogt og bra som denne uansett pris. Bare håpe den detter på plass her også.

Mvh Roar

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror heller grunnen til at de ikke svarer er at de ikke har forstått hva diskusjonen går ut på. Ingen kritikk på produktet sånn direkte, men på de som gir den egenskaper som er bedre enn mere påkostede. Klart at en som er fintunet kan spille vel like bra som en fabrikkny modell av MC275. Men stiller meg tvilende til om det samme utfallet hadde skjedd med en fintunet 275?
    Det er det som er tingen med en rørforsterker. Man kan ved å bytte rør gi forsterkeren forskjellige egenskaper. Gi bedre eller dårligere lyd. Tar man inn en komponent som ikke på noen måte er optimalisert til anlegget så vil den ha ett handikap i forhold til eksisterende komponent. Ser det er en mange folk med erfaring med tyngre hifi og som gjerne bruker det i rene stereoanlegg som har blitt gjennomtestet. Om Kjell har gitt flere av dere griller i hodet så har han vel fått gjennom sitt mål.

Når man snakker om det: Har søkt litt rundtomkring og han er veldig aktiv på flere fora der han reklamerer for denne. Ikke bare i Norge, men i USA og Europa. Og da begynner man å lure hvilken tilknytning han her til produktet?
    Så aktiv som han er så kan han umulig ha tid til noe annet?

Nå vet ikkje eg kor gammel han er, men vis han er pensjonist og like opptatt av golyd som meg så har han vel tid til å la dei med mindre budsjett få seg en knallgod forsterker uten at det koster fletta. Trur eg.

Når det gjelder f.eks MC275, så er det jo kjempe bra at og den kan tunes bedre vel?
    Men poenget mitt er jo at til den prisen bør en jo forvente at den leveres med beste rør, noe den tydeligvis ikke gjør?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Nå vet ikkje eg kor gammel han er, men vis han er pensjonist og like opptatt av golyd som meg så har han vel tid til å la dei med mindre budsjett få seg en knallgod forsterker uten at det koster fletta. Trur eg.

Når det gjelder f.eks MC275, så er det jo kjempe bra at og den kan tunes bedre vel?
    Men poenget mitt er jo at til den prisen bør en jo forvente at den leveres med beste rør, noe den tydeligvis ikke gjør?
    Nå har ikke jeg lest alt men å si at MC 275 ikke leveres med beste rør er feil. Poenget er at den kan tunes. Hva som er best for deg eller meg er uvesentlig. Dette gjelder jo stort sett alle rørforsterkere. Tunig den ene eller andre veien er basert på lytterns preferanser og ikke minst hvilken musikk som vedkommende spiller. Selv byttet jeg ofter over smårørene til NOS Mullard og Phillips nå jeg hørte på Jazz, Blues osv men foretrakk standardrørene til Pop, rock og ikke minst film.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: vær vennlig forhold deg saklig.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Nå har ikke jeg lest alt men å si at MC 275 ikke leveres med beste rør er feil. Poenget er at den kan tunes. Hva som er best for deg eller meg er uvesentlig. Dette gjelder jo stort sett alle rørforsterkere. Tunig den ene eller andre veien er basert på lytterns preferanser og ikke minst hvilken musikk som vedkommende spiller. Selv byttet jeg ofter over smårørene til NOS Mullard og Phillips nå jeg hørte på Jazz, Blues osv men foretrakk standardrørene til Pop, rock og ikke minst film.
    Ja oki, sånn ja.
    MAen blir levert med rør som ikkje er gode ivertfall, så der må en skifte. Ivertfall vis en er ute etter mer hi-end. Men er jo me den og som du seier å skifte hva du hører på. Eg har ikkje gjort det, enda. Bruker bare eit sett. Men kjem nok til å sjekke mer ut andre bra rør senere.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja oki, sånn ja.
    MAen blir levert med rør som ikkje er gode ivertfall, så der må en skifte. Ivertfall vis en er ute etter mer hi-end. Men er jo me den og som du seier å skifte hva du hører på. Eg har ikkje gjort det, enda. Bruker bare eit sett. Men kjem nok til å sjekke mer ut andre bra rør senere.
    Riktig MA Leveres jo med forskjellige rør som i følge folk her er brukte og ikke testet, matchet osv. Da må man jo uansett kjøpe nye rør, må si jeg synes de jeg fikk i min var helt ok, et lite løft var det med andre rør men ikke noe himmel og ******* forhold.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Riktig MA Leveres jo med forskjellige rør som i følge folk her er brukte og ikke testet, matchet osv. Da må man jo uansett kjøpe nye rør, må si jeg synes de jeg fikk i min var helt ok, et lite løft var det med andre rør men ikke noe himmel og ******* forhold.
    Ja oki.. dei eg fikk i siste var noen kinesiske.. der var det mer himmel og h.. i forskjell..eller ikkje fult men dei kinesiske var mye mer slørete,og slapp og udefinert bass, men til prisen på forsterkeren spilte jo det bra, men sia det er så mye å hente på å kjøre med dei eg har så syns eg det var riktig å bytte.
    Forskjellen var vel mer billig forsterker mot etter, Hegel.
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så MA (etter rørbytte) er en High-End rørforsterker som spiller bedre enn High End transistorforterkere?

Hva er egentlig deffinisjonen på High End i hifi verdenen? :?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Problemet med forrige innlegg er jo ikke at du har meninger, men at du harsellerer med øvrige personer her inne, det kommer det aldri noe godt ut av. Vennligst forhold deg til sak og tema.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Så MA (etter rørbytte) er en High-End rørforsterker som spiller bedre enn High End transistorforterkere?

Hva er egentlig deffinisjonen på High End i hifi verdenen? :?

Den er når du er fornøyd og ikke andre. Klart og greit det vel. :-D

Helt ærlig så spiller mange av de gamle traverne bedre enn mye av det som blir laget i dag. Husker godt at min første rørforsterker spilte bedre enn min Doxa syntes nå jeg da.

Når en cd spiller fra 80 tallet spiller ræva av cd spillere i dag begynner jeg og lure på om hi fien blir dårligere og vi glemmer jævla fort.Huffff

Mvh Roar

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1

Den er når du er fornøyd og ikke andre. Klart og greit det vel. :-D
    Tja, High-end er etter min mening mye mer enn om en person er fornøyd eller ikke. Greit nok kan man like rør-lydkvalitet og de begrensingende en slik MA rør forsterker på 2x65w til ca 4000kr gir, men High-End?

Mange MA eiere, beskriver blandt annet byggekvaliteten som middelmådig.
    Hva med bass respons på mere påkostede høytaler konstruksjoner der man krever watt?

Hvordan vil en MA drive typiske High End høytalere som f.eks de beste i B&W 800 serien osv...?

Helt ærlig så spiller mange av de gamle traverne bedre enn mye av det som blir laget i dag. Husker godt at min første rørforsterker spilte bedre enn min Doxa syntes nå jeg da.

Når en cd spiller fra 80 tallet spiller ræva av cd spillere i dag begynner jeg og lure på om hi fien blir dårligere og vi glemmer jævla fort.Huffff

Mvh Roar
    Synes kanskje mange Doxa forsterkere kan gå under betegnelsen som de "gamle traverne" også, og vet ikke om jeg ville kalle mange av Doxa forsterkere for High End heller, selv om jeg liker spillestil og lyden i mange av disse godt.

Det du skriver om CD spillere fra 80 tallet får ikke jeg helt til å stemme med mine refferangser. Husker CD spillere fra denne tiden, som spillte så dårlig at man kunne høre samme CD i forskjellige spillere, og det var som om det var forskjellige CD utgivelser/artister man hørte på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, High-end er etter min mening mye mer enn om en person er fornøyd eller ikke. Greit nok kan man like rør-lydkvalitet og de begrensingende en slik MA rør forsterker på 2x65w til ca 4000kr gir, men High-End?

Mange MA eiere, beskriver blandt annet byggekvaliteten som middelmådig.
    Hva med bass respons på mere påkostede høytaler konstruksjoner der man krever watt?

Hvordan vil en MA drive typiske High End høytalere som f.eks de beste i B&W 800 serien osv...?

Synes kanskje mange Doxa forsterkere kan gå under betegnelsen som de "gamle traverne" også, og vet ikke om jeg ville kalle mange av Doxa forsterkere for High End heller, selv om jeg liker spillestil og lyden i mange av disse godt.

Det du skriver om CD spillere fra 80 tallet får ikke jeg helt til å stemme med mine refferangser. Husker CD spillere fra denne tiden, som spillte så dårlig at man kunne høre samme CD i forskjellige spillere, og det var som om det var forskjellige CD utgivelser/artister man hørte på.

Det er mange som liker denne lyden fra Ma og det passer dem. Kan tenke meg de når de hører andre ting så blir det ikke riktig for dem. Disse Ma spiller slik som de gamle fra 60 tallet og det kan jeg love lyder meget godt. For andre vil ikke dette passe,men sånn er det bare.:-D

Doxa er meget god forsterker og særlig hvis den får et rørfortrinn som passer.Hadde en slik i 10år,helt til den brant opp.

Når det gjelder cd spillere så trudde jeg også det,helt til denne ble testet. Men nå var vel denne sjelden her til lands.
    Han som tester den for meg,har kjøpt seg en selv og enda en til har hengt seg på. Han kjøpte 2 stk.:-D
    Den spiller ikke slik som en cd spiller egentlig,synes den spiller mere analogt med luftighet og crisphet i lyden som får nakkhårene til og reise seg. For et stort rom og lydbilde den varter opp med. Er som kompisen min sier,denne er den beste cd spiller jeg har hørt uansett pris. Disse dynamiske kontrastene denne vartet opp med var helt rått.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi End for meg er ting som har kvalitet igjennom hele kjeden og så pga dette gir en lyd som er spesiell for dette produktet. Om den er god eller dårlig har egentlig ikke så mye å si for å kunne kalle produktet high end. Ma som omtales er definitivt ikke High End, men at folk liker den til prisen er noe helt annet. Ting som selger i store volum er gjerne low end men innehar gjerne et snev av det man får ved å velge high end. Dette ser man på feks de store el kjedene. Skjeldent high end men gjennomsnitlig og godt nok for Ola dunk.

Se på biler. En Toyota Corolla er ikke high end på samme måte som en BMW 760 men den gjør jobben på en overbevisende bra måte. Hvem ville du valgt hvis prisen ikke hadde betyding ?-8)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder cd spillere så trudde jeg også det,helt til denne ble testet. Men nå var vel denne sjelden her til lands.
    Han som tester den for meg,har kjøpt seg en selv og enda en til har hengt seg på. Han kjøpte 2 stk.:-D
    Den spiller ikke slik som en cd spiller egentlig,synes den spiller mere analogt med luftighet og crisphet i lyden som får nakkhårene til og reise seg. For et stort rom og lydbilde den varter opp med. Er som kompisen min sier,denne er den beste cd spiller jeg har hørt uansett pris. Disse dynamiske kontrastene denne vartet opp med var helt rått.

Mvh Roar
    Hvilken 80talls CDspiller er det du har som refferanse her?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken 80talls CDspiller er det du har som refferanse her?

Jeg vil teste denne litt først før jeg går ut og anbefaler denne. Nå har jeg den hos en som ikke pleier og skryte noe særlig. Men når han ringer og sier at denne må jeg komme ned og høre på,kontra den andre han besitter var jeg ikke vansklig og be.

Snakket med ham i dag og han står for det han sier,den beste han har hørt uansett pris. Han har hørt ting i 100000kr klassen. Den spiller med slik detaljrikdom og den er helt ulik det andre har hørt av cd spillere.

mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vil teste denne litt først før jeg går ut og anbefaler denne. Nå har jeg den hos en som ikke pleier og skryte noe særlig. Men når han ringer og sier at denne må jeg komme ned og høre på,kontra den andre han besitter var jeg ikke vansklig og be.

Snakket med ham i dag og han står for det han sier,den beste han har hørt uansett pris. Han har hørt ting i 100000kr klassen. Den spiller med slik detaljrikdom og den er helt ulik det andre har hørt av cd spillere.

mvh Roar
    Venter i spenning
    Høyttalere:

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High-end audio - Wikipedia, the free encyclopedia
    Upmarket - Wikipedia, the free encyclopedia

En beskrivelse av Audio high end,og en om mer generell bruk av betegnelsen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    High-end audio - Wikipedia, the free encyclopedia
    Upmarket - Wikipedia, the free encyclopedia

En beskrivelse av Audio high end,og en om mer generell bruk av betegnelsen.
    Vis en slår sammen hifi og hi-end så er det dei mest misbrukte orda, når små billige kompakt anlegg med dårlig lyd, kalles hifi rack eller noe slikt.

Kanskje tenker en mer på hi-end som mer seriøst men og kanskje transistor.
    Hvorfor? Det er vel sikkert for at det som "er" noe, er transistor og kun det som blir heia opp i blader og butikker.
    Men ser jo litt fremgang for rør og platespiller no i det siste.
    En kan sikkert krangle om hva er best av rør og transistor uten å bli enig.

Hadde vert litt intresant å høre deres meininger om dette.

Eg liker f.eks MAen fordi den spiller "ekte" vil eg kalle musikken som strømmer utav den.
    Men klart at skal en ha masse watt må en ha en transistor og der er eg sannelig ikke sikker på hva er best. Det finnes mye.
    Liker Hegel litt, detaljer som spruter utav høytaleren.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter i spenning

Det gjør jeg også. Har ikke sett disse til salgs i Norge.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva heter cd spilleren da?

Side 33 av 76 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •